Gå til innhold

Scrapbooking- utstyrsverden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det noen scrappere der ute eller??? Tenker spesielt på kortscrappere, men også LO.

Jeg har scrappet en god stund egentlig, men er fortsatt på amatørnivået :P Men lurer i forskjellig da. Så håper det er noen kjekke der ute som kanskje kan hjelpe litt til.

Så da setter vi i gang:

- Hva mener du er absolutt nødvendig av utstyr når du scrapper??

- Hva er alt utstyret? Er så mye forskjellig, og er usikker på hva alt er og hva det brukes til.

- Noen som har noen utskjæringsmaskiner å anbefale?

Og ellers så er jeg interissert i tips sånn ellers. Bare hyl ut det du syns er nødvendig for meg å vite for å bli en skikkelig god scrapper :) Sleng gjerne med blogger, hvor jeg kan finne enkle bretteteknikker og forskjellig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg er selv ikke noen ekspert(når blir en egentlig det da:), men har scrappet i et par år nå.

Når jeg scrapper er jeg avhengig av;

-Skjærematte(har en stor, ca 60x45cm. Denne har masse streker på, bade vannrett, loddrett og sideveis, for å kunne legge ark etter for å sjekke at de er rett)

-God kniv, (hater selv tapetkniv, men har en lignende, bare med tynnere "skaft")

-Flere gode sakser. Jeg har i utg.pkt to som jeg bruker. En liten og tynn, og en som er noe større)

-Lim/tape av forskjellig slag. Jeg bruker noe vanlig tyntflytende(men lite da det har for vane å lage "bulker" i papiret), Dots og dobbeltsidig sterk tape.

-linjal. Jeg bruker min 30 cm lange stål-linjal Mye! Har ikke skjærebrett engang fordi jeg liker linjalen bedre!

-Div penner og blyanter

-Sist men ikke minst er jeg avhengig av falseben/bonefolder. Denne bruker jeg når jeg bretter kort, esker og div, for å få finere brett.

Så er det jo alt det morsomme man får tak i! her er det jo nesten bare hva man liker!

Jeg selv bruker en del stempel, blomster, sommerfugler, distress Ink, embossing, osv.

Og det å forklare i minste detalj hva alt brukes til tror jeg blir veldig mye!

Hva er det spesifikt du lurer på?

Ellers vil jeg anbefale youtube.com, der finnes masse videoer av forskj. teknikker og ideer.

Selv ser jeg også mye på www.kwernerdesign.com, hun lager nye kort hver mandag og fredag, har masse ideer, og er bare helt utrolig kreativ!

Vet ikke om dette hjalp deg noe, det er nok som sagt litt enklere om det er noe spesielt du tenker på:)

Gjest *smak*
Skrevet

Jeg vil anbefale forumet scrapping.no, her har jeg lært alt jeg kan om scrapping!! Masse tips og ideer om alt mulig rundt scrapping - temaet.

Skrevet

Hei

Jeg er selv ikke noen ekspert(når blir en egentlig det da:), men har scrappet i et par år nå.

Når jeg scrapper er jeg avhengig av;

-Skjærematte(har en stor, ca 60x45cm. Denne har masse streker på, bade vannrett, loddrett og sideveis, for å kunne legge ark etter for å sjekke at de er rett)

-God kniv, (hater selv tapetkniv, men har en lignende, bare med tynnere "skaft")

-Flere gode sakser. Jeg har i utg.pkt to som jeg bruker. En liten og tynn, og en som er noe større)

-Lim/tape av forskjellig slag. Jeg bruker noe vanlig tyntflytende(men lite da det har for vane å lage "bulker" i papiret), Dots og dobbeltsidig sterk tape.

-linjal. Jeg bruker min 30 cm lange stål-linjal Mye! Har ikke skjærebrett engang fordi jeg liker linjalen bedre!

-Div penner og blyanter

-Sist men ikke minst er jeg avhengig av falseben/bonefolder. Denne bruker jeg når jeg bretter kort, esker og div, for å få finere brett.

Så er det jo alt det morsomme man får tak i! her er det jo nesten bare hva man liker!

Jeg selv bruker en del stempel, blomster, sommerfugler, distress Ink, embossing, osv.

Og det å forklare i minste detalj hva alt brukes til tror jeg blir veldig mye!

Hva er det spesifikt du lurer på?

Ellers vil jeg anbefale youtube.com, der finnes masse videoer av forskj. teknikker og ideer.

Selv ser jeg også mye på www.kwernerdesign.com, hun lager nye kort hver mandag og fredag, har masse ideer, og er bare helt utrolig kreativ!

Vet ikke om dette hjalp deg noe, det er nok som sagt litt enklere om det er noe spesielt du tenker på:)

Nei, når blir man egentlig det ja :P

Har mye av det du nevner ovenfor jeg også, veldig avhengig av det meste. Nå i det siste er jeg blitt veldig avhengig av skjærebrettet mitt. Vurderte å pakke det bort og ikke bruke det, helt til jeg var på kurs og fant ut at det var fantastisk likevell :P hehe.

Syns det er kjekt å høre hva andre liker. Selv bruker også jeg mye blomster og sommerfugler. Mine kort blir veeeeldig jentete til tider :P Sukkersøte.

Skal sjekke opp nettet jeg, så får vi se hva som dukker opp :) Blir så sur når jeg ser alt det fine alle lager også jeg da, og ikke får det til selv :P Hahha..

Skrevet

Jeg vil anbefale forumet scrapping.no, her har jeg lært alt jeg kan om scrapping!! Masse tips og ideer om alt mulig rundt scrapping - temaet.

Ja, oppdaget den siden for ikke så lenge siden, ganske bra side :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...