Gå til innhold

Bruker du "beskyttelse" når du surfer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor godt har du beskyttet pc-en din? Har du kun et antivirus eller behandler du pc-en din som Fort Knox?

Hvor ofte scanner du pc-en for virus og spyware?

Og har du hatt mye virus før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe antivirusprogram.

Har aldri hatt virus heller da, så er nok ikke i faresonen. Om jeg skulle fått det, har jeg en veldig flink kjæreste som fikser på null komma niks ^_^

Skrevet

Hvor godt har du beskyttet pc-en din? Har du kun et antivirus eller behandler du pc-en din som Fort Knox?

Hvor ofte scanner du pc-en for virus og spyware?

Og har du hatt mye virus før?

Har AVG, men etter å ha lest denne testen vurderer jeg å bytte til MSE eller Avira. Har sat opp AVG til å scanne en gang i uka.

Også bruker jeg Firefox som nettleser, noe som jo også reduserer virusfaren. Sunn fornuft benyttes også hyppig, noe som riktignok ikke eliminerer risikoen helt - men det hjelper.

Har fått virus to ganger i løpet av de siste tre-fire årene. Ble kvitt begge lett som en plett.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri! Ikke hatt noe antivirus- eller spywareprogram de siste 7 årene.

Kjører Mac OS X

Skrevet (endret)

Har F-secure og har en scanning i uka. Har vel ikke hatt virus på noen år nå, såvidt jeg husker. Bruker Opera som nettleser, så kan være det hjelper på :)

Endret av Hinata
  • 5 måneder senere...
Skrevet

Nei, jeg onanerer uten kondom når jeg surfer.

• Liker 1
Skrevet

Har aldri hatt et anti-virus-program.

Har aldri hatt virus.

Skrevet

Har ikke antivirus, og aldri hatt det heller.

Jeg har dog brannmuren på og logger på via VPN til jobben når jeg er på ukjente trådløse nettverk. På den måten beskytter jeg meg noe.

Skrevet

"Jeg har ikke antivirus men har aldri hatt virus" - fantastisk argument. Nå er jo akkurat dette med på å øke risikoen betraktelig, fordi det er flere trusler som f. eks trojanere, ormer o.l. samt enkelte virus som nettopp baserer seg på at man ikke merker dem uten å ha oppdatert antivirus.

Så nei, dere merker det kanskje ikke, men bak kulissene så kan jeg nesten garantere at enkelte som tror de aldri har hatt virus har hatt det eller har det.

• Liker 1
Gjest Lottiplott
Skrevet

Jeg har Norton, alltid hatt det. Det funker flott, skanner dataen hver natt - man vet aldri når et slikt trojanerbeist prøver seg. Det er sjelden den finner noe, men bedre føre var.

Blir for meg som "jeg har alltid hatt sex uten kondom, og har ikke fått klamydia ennå - da vil jeg aldri få klamydia heller" :-p

Gjest Consensio
Skrevet

Aner ikke hvordan det er sikret her, har ingen peiling på slikt.

Men mannen er datanerd og ex-hacker, og han har da han tatt seg av slikt.

Aldri hatt noen problemer så regner da med at han gjör det riktig :fnise:

Skrevet

jeg har litt noia for slike ting.Er forsiktig med hva jeg laster ned.

Har brannmur,antivirus,div scanneprogrammer (både på pc og online)

Ekstrakopier av viktige ting,på eksterne harddisker.

Bruker Firefox med en del addons,blokkering av reklame,flashreklamer osv.

Kjører Secunia slik at programmer blir sjekket og oppdatert ved behov.Smart liten sak

Skrevet

Har antivirus og antimalware. Vet ikke hvor ofte de scanner, eller om de gjør det i det hele tatt, men jeg mener å huske at jeg satte opp en automatisk scan en gang i tiden.

Aldri hatt et virus jeg har merket noe til, heller ikke malware eller denslags.

Skrevet

Jeg har de 8 siste årene ikke hatt antivirusprogram på min maskin og heller aldri hatt virus.

Føler jeg surfer trygt. :)

Skrevet

Å være i god tro om at man er trygg uten virusbeskyttelse blir litt naivt i mine ører. Det er ikke alltid man merker spyware og virus, det er derfor man har antivirusprogrammer..

Selv har jeg Avira aktivt hele tiden, scanner med både den og ad-aware 2-3 ganger i måneden. Noen ganger finner den bare cookies, andre ganger en trojan. Jeg laster ned endel, har mye sensitiv informasjon i diverse online spill og på mailen. Så sikkerheten er alfa omega for meg.

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Min mann her sier at alle får virus, men noen er "heldige" og ikke merker noe til det. Men å si at man aldri får virus er bare tull.

Skrevet

Min mann her sier at alle får virus, men noen er "heldige" og ikke merker noe til det. Men å si at man aldri får virus er bare tull.

Din mann tuller!

Jeg kjører Mac OS X 10.7, og det finnes per dags dato ikke virus som angriper Mac OS X. Så jeg kan trygt påstå jeg ikke har virus på min maskin, selv om den aldri har sett ett antivirusprogram.

Så klart andre boller dersom man kjører MS Windows. :popcorn:

• Liker 1
Skrevet

Din mann tuller!

Jeg kjører Mac OS X 10.7, og det finnes per dags dato ikke virus som angriper Mac OS X. Så jeg kan trygt påstå jeg ikke har virus på min maskin, selv om den aldri har sett ett antivirusprogram.

Så klart andre boller dersom man kjører MS Windows. :popcorn:

Det er sjeldnere, men ikke dermed sagt at du er 100% trygg på MAC..

Skrevet

Bruker MSE, kjører quick scan 1 gang i uka, aldri hatt virus o.l på maskinene mine. Laster ned en hel del, og bruker litt nettvett. :)

Gjest Consensio
Skrevet

Din mann tuller!

Jeg kjører Mac OS X 10.7, og det finnes per dags dato ikke virus som angriper Mac OS X. Så jeg kan trygt påstå jeg ikke har virus på min maskin, selv om den aldri har sett ett antivirusprogram.Så klart andre boller dersom man kjører MS Windows. :popcorn:

Ja, jeg mente på pc, ikke mac. Var jeg som glemte å skrive ned alt :)

Man kan få virus på mac også (sier han og han har jobbet på Apple i mange år) , men dette skjer ikke så ofte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...