Gå til innhold

Skeptisk til internetthandel fra utlandet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle gjerne ha bestilt noen plakater fra et utenlandsk nettsted, men noe stopper meg. Det føles liksom litt skummelt å skulle oppgi kontoinformasjon til et nettsted jeg aner lite om. Her hjemme er det jo lettere å ha oversikt over seriøse firmaer, mens i utlandet aner jeg jo ikke om de er seriøse eller om jeg risikerer å bli svindlet.

Er det noen som kan forklare meg hvordan dette fungerer og om jeg kan føle meg trygg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Heloise
Skrevet

Du kan ikke si hvilket nettsted dette er da?

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket nettsted er det?

En del nettsted bruker også andre betalingmetoder som paypal.com, cgbilling og ccbill.com De er trygge.

Du bør også lese faq-en for siden.

Og du bør bruke et kredittkort når du handler på nett så er du også litt tryggere.

• Liker 1
Skrevet (endret)

For det første kan du google butikknavnet + review eller noe sånt. Har de for vane å svindle i øst og vest ligger det gjerne endel sinte forum- og blogginnlegg om dem på nettet. Men: her bør du også være obs på at du ikke bør ta absolutt alt for god fisk - det er og blir en hel gjeng med troll og korttenkte folk på nettet. Én dårlig anmeldelse kan skyldes så mangt, men om du finner mange ville jeg vært forsiktig.

Det finnes også nettsider som denne, samme regel gjelder der.

For det andre: skaff deg kredittkort om du tror du kommer til å handle endel på nett. Tryggere, siden du ikke gir noen tilgang til en konto det faktisk er penger på. Regningen kommer også senere, slik at du har tid til å se om du får varene. Og hvis det er en tulleside er det lettere å nekte å betale en regning enn å få tilbake penger.

Endret av Pingting
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for rådene! :)

I denne omgang er det denne siden jeg har lyst å bestille fra: http://www.allposters.com/

Men det kan jo hende jeg vil bestille fra andre steder en annen gang, så generelle råd er like nyttige som konkrete råd angående akkurat allposters.

Skal sjekke litt rundt som du sa, Pingting. Og jeg skal skaffe meg kredittkort.

TS

Skrevet

Allposters er kjente og et trygt selskap. Har handlet derfra flere ganger selv, og kjenner også flere som har gjort det uten at de har fått problemer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...