Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga diverse problemer har jeg surra det til med lånekassen. Hele lånet er oveført til SI. Søkte om bet uts men skjønner nå at dette er noe man må gjøre flere ganger å ikke bare en gang. Har vært syk og klarte ikke åpne post. Var arbeidsledig i mange år og har vært hjemløs i flere av dem. Har jo utskrifter fra likningskontoret som viser hva jeg har tjent i disse årene. Har vært varig ute av stand til å betjene lånet...på det værste klarte jeg vel ikke helt ta vare på meg selv engang..

Nå har det gått endel år. Jeg har fått mere "skikk" på livet mitt. Har fast jobb og utdannelse. Er det bare å betale ned alt sammen eller finnes det noe håp om å kunne slippe renter e.l? Har hørt at om man betaler inn slik at man tar igjen lånet mht betalingsplan så kan det bli overført fra SI til lånekassen igjen? Stemmer dette eller er det bare en myte laget av folk som dagdrømmer?

Mener ikke at jeg skal slippe unna de pengene jeg har lånt. Mener jeg burde slippe betale renter for tida jeg var syk og arbeidsledig. Syns livet har vært ett helvete og når man først har klart å karre seg opp og ut av elendigheten burde da noe her i livet gå min vei..men neida virker ikke som det er realiteten.

Er det noen der ute som har konstruktive forslag til hva jeg kan gjøre? Setter pris på all hjelp eller tips jeg kan få.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mitt studielån har blitt overført til SI, og de trekker meg 700kr i mnd.. Tvangstrekk.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få det overført tilbake til Lånekassen igjen, men det er tidsbegrensning på det, og det beløpet du skylder før lånet ble overført må tilbakebetales, på en gang. Ring SI og snakk med de :)

AnonymBruker
Skrevet

Mitt studielån ble overført til SI pga misligholdelse. Jeg greide å "få skikk på meg" igjen, og kontaktet lånekassen. Jeg dokumenterte at jeg hadde hatt for lav inntekt til å betale i løpet av de årene det gjaldt, og lånet ble tilbakeført i tillegg til at rentene (for de årene jeg ikke betalte) ble sletta pga at jeg hadde hatt rett til betalingsutsettelse og rentefritak. :) Så, ja, det er mulig!

OBS: Med forbehold! Dersom lånet er permanent overført til SI er det vanskeligere, men det skader ikke å prøve. Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...