Angely15 Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 Hei jeg er en 15 år gammel jente som går i 10.klasse , dilemmaet mitt er følgende:For at dere skal forstå situasjonen forteller jeg litt om meg selv først . Jeg er ganske sjenert og snakker ikke så mye, og nei jeg er ikke etnisk norsk jg er fra india/pakistan , for ca.1 år siden begynte det en ny gutt i klassen, vi ble raskt gode venner og han tullet mye med meg , og kalte meg med kallenavn osv.. jeg var sjenert da og er dt forsatt , mn han forandret litt på det, på slutten av 2010 , , ble dette slutt på , han snakket forsatt md mg , også videre , mn han var litt forsiktig nå og er dt forsatt. Jeg har begynt å bekymre meg for oppførselen hans nå , han var veldig flink på skolen spesielt i matte og dt er hn forsatt, mn han gir nesten faen i dt , og skulker enkelte timer med noen andre jenter og gutter,nylig gjorde de noe galt , og nå har han holdt sg hjemme hele uken , osv. dette er bare noe av dt. faren hans døde da han var liten desverre, i senere tid, var han veldig rastløs og gadd ikke å høre etter så han ble sendt til pakistan, dt gikk vist bedre etter dt , mn nå er på`n igjen. Jeg vt ikke hva jg skal gjøre, jg er bekymret for at noe veldig galt kommer til å skje snart. Han pleier til å med å kjøre bil , gjorde dt ihvertifall , jg vet ikke hva jg skal gjøre , jg vil få han på rett kjøl igjen, mn ingen andre av elevene bryr sg , ikke bestevenninnen hans en gang, kansje noen i gjengen hans mn jg er usikker. Jeg vurderer seriøst å bare trekke mg tilbake og kutte ut vennskapet vi har, jg vil ikke føle skyld vis dt skulle skje noe galt , fordi at jg ikke vt hva jg skal gjøre. hva skal jg gjøre for at han skal forstå , jg gir opp snart.. hjelp!!!!
Angely15 Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #2 Skrevet 26. mars 2011 (endret) jg er igrunn veldig redd nå.. jg har bare lyst til å si ,hva er dt som skjer md all skulkingen, tullet osv. , mn jg er redd for at han komme til å feiltolke , han kan bli veldig aggresiv til tider. Endret 26. mars 2011 av Angely15
Angely15 Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2011 32 visninger mn ingen som vil svare, vær så snill folkens ...
Pandalove Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 Kan du ikke dra hjem og besøke han? Se hvordan det står til med han, forklar at du bryr deg om han og at du er bekymret? 1
Belima Skrevet 26. mars 2011 #5 Skrevet 26. mars 2011 Dette er jo ikke så lett å svare på, men jeg skal prøve. Siden dere er på skolen, kanskje du kan snakke med en kontaktlærer eller klasseforstanderen din og prøve om de kan hjelpe deg med dette. Hadde jeg vært moren din, så kune du tatt med vennen din hjem til meg, så kunne jeg prøvd å snakke litt med han. Ofte er det mangel på voksne som bryr seg. Kanskje han ikke har det så bra hjemme og gjør opprør. Hva sier moren din da? Har du snakket med henne om din bekymring? Det er ikke sikkert du kan klare dette alene, for det er en veldig vanskelig situasjon dette. Mitt råd er: snakk med noen som du stoler på for dette er ikke noe du kan klare alene. 1
Jill Skrevet 26. mars 2011 #6 Skrevet 26. mars 2011 For det første må du slutte å skrive jg, hn, sg, dt.. Det er slitsomt å lese. Ellers er det vanskelig å gi noe råd. Prøv å snakk med ham eller en voksen/lærer/helsesøster. Der du sier du er bekymret for ham, og at du lurer på hva du kan gjøre for å hjelpe ham.
Angely15 Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2011 Jeg kunne gjort dt , mn jg er opptatt med lekser + at jeg ikke er hjemme for tiden, jeg er hos tremeningen min, så jeg tror jeg må dn praten når han kommer tilbake på skolen , forhåpentligvis på mandag . håper jg..
Angely15 Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 26. mars 2011 (endret) ok , soryy for forkortelsene , vel vi har familiekontakt , siden familiene våre, spesielt mødrene er venner fra da vi var små . Men det å blande inn familien vil bare gjøre det verre ,han og de andre som var med på det har allerede problemer nok med lærerene , men jg skal prøve å snakke med sosiallæreren , han ga ut sin hånd, da det oppsto mobbing, jeg fortalte dt ikke til han men jeg vet at han vet hva som skjedde, siden det skjedde innenfor klassen. Selvom jeg ikke tok i mot hjelpen. Skal prøve å snakke med sosiallæreren på mandag , forhåpentligvis ordner det seg så fort som mulig . takk for svarene , er det flere tips dere vil gi kom med det Endret 26. mars 2011 av Angely15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå