Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor skal man begynne?

jeg traff en fyr på nettet ifjor på denne tiden og vi begynte å chatte raskt og ofte. Etter 4 mnd så dro jeg på besøk til hannes hjembygd i ei uke. Jeg syns tiden der var absolutt fantastisk og at det kunne utviklet seg til mer. Han ga masse kjærlighet og introduserte meg til hannes venner og naboer. Da jeg kom hjem så ble han fraværendes og tok forever å svare meldinger.. Så en Mandag noen uker skrev han at han hadde være på "date" og blitt foresket.

Faen! Den idioten! Kunne han bare ikke sagt som det var? Jeg vet at han ikke ble "forelsket" over en helg. Dette var noe vi hadde snakket om tidligere om utroskapet, hvor forsiktig man er med å forelske seg og sånt.

Jeg søker enda navnet hannes på facebook, men han har blokkert meg eller så har han sletta profilen.

Men jeg føler enda savnet, 7 mnd senere.... Jeg ga ALT for ingenting.

Vet ikke hva som er galt med meg?

For øvrig bor jeg in the middle of fucking no where hvor utvalget er dååårlig. Så eneste jeg gjør er å jobbe og reise..

Hvis noen leser dette og har ingen GODE råd så la vær. Jeg har nok å tenke på enn å få slengt mer etter meg.

Så nu har jeg skrevet det... mer kan jeg ikke gjøre. Så nu har jeg fått sagt det jeg ville å si og prøve å glemme deg.

Doaivon atte oaddjot rupiit bahtii!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tiden leger alle sår.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tiden leger alle sår.

For en utrolig flåsete kommentar!

Skrevet

Hva er flåsete med det?

Når man har levd en stund så vet man at tiden leger alle sår.

Men det kan ta lang tid.

AnonymBruker
Skrevet

For en dust!!

AnonymBruker
Skrevet

Han høres ikke fantastisk nok ut til å gi EN eneste tåre for...

• Liker 1
Skrevet

Hva er flåsete med det?

Når man har levd en stund så vet man at tiden leger alle sår.

Men det kan ta lang tid.

Det riktige er vel heller at: tiden leger ikke alle sår, men hva man gjør med tiden og andre faktorer.

Skrevet

Det riktige er vel heller at: tiden leger ikke alle sår, men hva man gjør med tiden og andre faktorer.

Tja, det er selvfølgelig noen sår som er så dype og så alvorlige at de ikke leges. Dessverre.

Men hvis vi begrenser oss til å se på kjærligheten imellom to voksne individer, så vil jeg påstå at alle sår leges med tiden.

Men at et sår leges betyr ikke at det nødvendigvis blir helt borte. Det betyr bare at det ikke gjør like vondt lengre.

Skrevet

Jeg syns ikke det var så flåsete.. Det er jo sant faktisk.

• Liker 1
Skrevet

Tja, det er selvfølgelig noen sår som er så dype og så alvorlige at de ikke leges. Dessverre.

Men hvis vi begrenser oss til å se på kjærligheten imellom to voksne individer, så vil jeg påstå at alle sår leges med tiden.

Men at et sår leges betyr ikke at det nødvendigvis blir helt borte. Det betyr bare at det ikke gjør like vondt lengre.

Det er klisjee prat ;)

Det handler i større grad om ytre faktorer, genetikk, situasjon, bakgrunn og erfaringer.

Det handler om hvilket utgangspunkt man har for å takle motgang, samt hvordan det cognitive fungerer hos den enkelte.

Problemet er alle disse mytiske utrykkene vi serverer hverandre som trøst/råd, uten at de har grobunn i faktiske realiteter. Vi kan anslå visse tendenser innenfor en situasjon. Men i bunn og grunn er det vanskelig å si "tiden leger alle sår". Med mindre man har personlig erfaring med vedkommendes mentalitet.

Skrevet

Det er klisjee prat ;)

Det handler i større grad om ytre faktorer, genetikk, situasjon, bakgrunn og erfaringer.

Det handler om hvilket utgangspunkt man har for å takle motgang, samt hvordan det cognitive fungerer hos den enkelte.

Problemet er alle disse mytiske utrykkene vi serverer hverandre som trøst/råd, uten at de har grobunn i faktiske realiteter. Vi kan anslå visse tendenser innenfor en situasjon. Men i bunn og grunn er det vanskelig å si "tiden leger alle sår". Med mindre man har personlig erfaring med vedkommendes mentalitet.

Nja, det jeg skal være enig i er at det kan være veldig stor forskjell imellom ulike individer. Noen går raskt og lett videre, mens andre bruker veldig lang tid på den samme prosessen.

Men om det så er kort eller lang tid, så er det fortsatt tiden som leger ;)

Og når det gjelder disse mytiske utrykkene vi serverer hverandre som trøst/råd, så er problemet at det ikke finnes noen god trøst eller råd. Før tiden har gått.

Hørte nylig at en eller annen undersøkelse hadde vist at kvinner oftere går videre lettere enn menn. Dette syns jeg egentlig er noe overraskende hvis det virkelig stemmer.

Skrevet

Nja, det jeg skal være enig i er at det kan være veldig stor forskjell imellom ulike individer. Noen går raskt og lett videre, mens andre bruker veldig lang tid på den samme prosessen.

Men om det så er kort eller lang tid, så er det fortsatt tiden som leger ;)

Og når det gjelder disse mytiske utrykkene vi serverer hverandre som trøst/råd, så er problemet at det ikke finnes noen god trøst eller råd. Før tiden har gått.

Hørte nylig at en eller annen undersøkelse hadde vist at kvinner oftere går videre lettere enn menn. Dette syns jeg egentlig er noe overraskende hvis det virkelig stemmer.

Tiden er bare en faktor som nevnt. Tid alene er ikke nødvendigvis i praktis nok, men hva man gjør av den. Verden er full av eksempler på folk som ikke har og ikke har kunnet gå videre, eller fått sine sår leget.. Uansett hvor mye tid. Eks. Kona til Ole Bull som til sist ble innlagt på Gaustad, lobotomert og så døde. Klart i henne lå det latent vil jeg tro. Poenget er at tid ikke hjalp. For noen kan slikt utløse latente reaksjoner som går i loop.. Og det har sammenheng med mange faktorer.

Usyrede for å gi ts tomme klisjee ordtak så bør vi bruke hodet og gi forslag til praktiske tiltak ts kan gjennomføre for å bearbeide det hele, og komme videre. Eller medfølelse.

Skrevet

Skulle stå "istedet" ikke usyrede.. Skriver på iPhone og den gjør som den vil

Skrevet

Tiden er bare en faktor som nevnt. Tid alene er ikke nødvendigvis i praktis nok, men hva man gjør av den. Verden er full av eksempler på folk som ikke har og ikke har kunnet gå videre, eller fått sine sår leget.. Uansett hvor mye tid. Eks. Kona til Ole Bull som til sist ble innlagt på Gaustad, lobotomert og så døde. Klart i henne lå det latent vil jeg tro. Poenget er at tid ikke hjalp. For noen kan slikt utløse latente reaksjoner som går i loop.. Og det har sammenheng med mange faktorer.

Usyrede for å gi ts tomme klisjee ordtak så bør vi bruke hodet og gi forslag til praktiske tiltak ts kan gjennomføre for å bearbeide det hele, og komme videre. Eller medfølelse.

Ja, folk er som sagt veldig forskjellige. Dessuten er det som regel en viss forskjell på om man er 20 år eller 60 år gammel.

Og det eneste praktiske tiltaket jeg kan komme på må da være å gjøre noe for å få tankene over på noe annet. Da virker det som at tiden går fortere.

Tviler på at medfølelse egentlig hjelper noe.

Skrevet

Skulle stå "istedet" ikke usyrede.. Skriver på iPhone og den gjør som den vil

Shit happends :fnise:

TS:

Det som slår meg er at det kan hende det er stoltheten din som har fått den aller største trøkken her. Kanskje er det derfor du ikke klarer å komme videre, for du er rett og slett ganske rystet over at du ga av deg sjøl i en slik grad, slapp ned guarden og lot deg lure?

Tilgi deg selv for det som har skjedd og ta det rett og slett som erfaring og lærdom. Han var ikke slik du ønsket, så han var uansett ikke noe tap.

Lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

Det er klisjee prat ;)

Og hvordan tror du klisjéer oppstår..? ;)

Skrevet

Og hvordan tror du klisjéer oppstår..? ;)

Fordi menneskehjernen har behov/tiltrekkes av generalisering/mønstre/forutsigbarhet/båser. Selvsagt er nok klisjeer basert på sannsynlighet og tendenser.. Men jeg vokter meg litt for å legge for mye vekt på det, fordi det er mange unntak og avvik fra sannsynlighet. Og alt sees jo i ulike perspektiver

Skrevet

Shit happends :fnise:

TS:

Det som slår meg er at det kan hende det er stoltheten din som har fått den aller største trøkken her. Kanskje er det derfor du ikke klarer å komme videre, for du er rett og slett ganske rystet over at du ga av deg sjøl i en slik grad, slapp ned guarden og lot deg lure?

Tilgi deg selv for det som har skjedd og ta det rett og slett som erfaring og lærdom. Han var ikke slik du ønsket, så han var uansett ikke noe tap.

Lykke til.

Takk for svar. Tror du har rett.

Jeg får finne meg en hobby som kan ditrahere meg fra å tenke på han.

Skrevet

TS hadde èn helg sammen med en mann. Og han endte opp med å bli forelsket i en annen. Selvfølgelig veldig trist for henne, men traumatisk vil jeg ikke kalle det. Jeg tviler sterkt på at hun er deppa om ti år pga dette. Derfor er det ikke flåsete å si at tiden leger alle sår, i dette tilfellet.

Skrevet

TS hadde èn helg sammen med en mann. Og han endte opp med å bli forelsket i en annen. Selvfølgelig veldig trist for henne, men traumatisk vil jeg ikke kalle det. Jeg tviler sterkt på at hun er deppa om ti år pga dette. Derfor er det ikke flåsete å si at tiden leger alle sår, i dette tilfellet.

<skjønner ikke hvorfor DU skiver hit. Eller må du kommentere alt?

Hva vet du om hva som skjedde? mnd før og mnd etter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...