AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #21 Skrevet 30. mars 2011 De fleste katter må tvangsvaskes, nytter ikka å lokke dem med noe som helst. De hater vann. Jeg har noen ganger brukt god og fuktig klut på mi. Men noen ganger er ikke dusj til å unngå, hvis hu har fått dritt i pelsen f.eks. enig når mine må tvangsvaskes gjør jeg det så fort at de blir mer forvirra enn redde, eneste jeg er nøye med er å ikke få vann på hodet. fullvask er gjordt på max 40 sek å de er seg selv igjenn i det jeg slipper dem. før når jeg skulle være snill å dullete å vaske dem blei de redde å klarte å slu seg unna før jeg blei ferdig, i tilleg tok det gjerne dager før de stolte på meg igjenn. samme metode bruker jeg på jobb, der blir det gjerne 2-3 slike "kattevasker" i måneden.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 30. mars 2011 #22 Skrevet 30. mars 2011 Hei http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/default/goodbye.gif Katten min er 4 år gammel og jeg har aldri dusjet han før, fordi han alltid har hatt så utrolig fin pels eller har fått stell hos dyrlegen når han har vert der! Nå når økonomen er litt strammere har jeg ikke rå til dyrlege stell på samme måte! Jeg prøvde i kveld og lokke han inn i dusjen med mat og satt på dusjen litt, men han skjønte med en gang hva som var på gang og NEKTET fulstendig (LES: Jeg holdt på i over 1 time på badet)! Hva skal jeg gjør for å få han i dusjen og dusjet?? Han er stor og sterk så jeg er redd han skal KLIKKE og begynne å bite og klore! Katten kommer garantert til å klikke. Går det ikke an å vaske han uten å spyle vann på han? sette han i vasken og bade han som i et badekar? Kanskje det blir mindre skummelt for katten? Så slipper han å høre den der pshhhhhhh lyden og få masse vann spylt over seg?
UnderCover Skrevet 31. mars 2011 #23 Skrevet 31. mars 2011 Hei http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/default/goodbye.gif Katten min er 4 år gammel og jeg har aldri dusjet han før, fordi han alltid har hatt så utrolig fin pels eller har fått stell hos dyrlegen når han har vert der! Nå når økonomen er litt strammere har jeg ikke rå til dyrlege stell på samme måte! Jeg prøvde i kveld og lokke han inn i dusjen med mat og satt på dusjen litt, men han skjønte med en gang hva som var på gang og NEKTET fulstendig (LES: Jeg holdt på i over 1 time på badet)! Hva skal jeg gjør for å få han i dusjen og dusjet?? Han er stor og sterk så jeg er redd han skal KLIKKE og begynne å bite og klore! Jeg satt DIGRE hannkatten min i dusjen, sa SITT DER FLIIIINKE pusen, holdt ham LITT fast sånn at han skjønte at der skal jeg sitte, og dusjet ham med vann mens jeg snakket med ham HELE tiden og fortalte for en flink pusekatt. Så såpe, samme snakkingen. Så dusj igjen, samme snakkingen. Han dusjet de siste 10 årene av sitt liv, (ikke overdrevent mye) og selvom han de siste årene bare sto og knurret (men sto helt stille), så var han aldri så fornøyd som da han var ren og nytørket etter badet. Det verste var da han kom inn med masse masse såpe/shampo i pelsen. Det ble en laaang kjip dusj for ham stakkars.. Det sies vel at man ikke skal vaske kattene så mye da de har et naturlig fettlag i pelsen som kan bli ødelagt (?). Du må regne med litt knurring osv, men det går bra. Viktig å belønne dem og skryte dem oppi skyene.
Gjest Consensio Skrevet 31. mars 2011 #24 Skrevet 31. mars 2011 Dusje han fordi han har fått skikkelig floker og pelser var HARD! Så vi måtte klippe han! det hang litt rust og skit som vi ikke fikk bort, så må ha han i dusjen for at han skal bli ren og pen igjen! men vet bare ikke hvordan jeg skal få det til Da dusjer man ikke katten. Vann får ikke ut floker. Gre katten godt FØR den får floker, da forsvinner også andre ting som henger fast i pelsen. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 1. april 2011 #25 Skrevet 1. april 2011 Jeg satt DIGRE hannkatten min i dusjen, sa SITT DER FLIIIINKE pusen, holdt ham LITT fast sånn at han skjønte at der skal jeg sitte, og dusjet ham med vann mens jeg snakket med ham HELE tiden og fortalte for en flink pusekatt. Så såpe, samme snakkingen. Så dusj igjen, samme snakkingen. Han dusjet de siste 10 årene av sitt liv, (ikke overdrevent mye) og selvom han de siste årene bare sto og knurret (men sto helt stille), så var han aldri så fornøyd som da han var ren og nytørket etter badet. Det verste var da han kom inn med masse masse såpe/shampo i pelsen. Det ble en laaang kjip dusj for ham stakkars.. Det sies vel at man ikke skal vaske kattene så mye da de har et naturlig fettlag i pelsen som kan bli ødelagt (?). Du må regne med litt knurring osv, men det går bra. Viktig å belønne dem og skryte dem oppi skyene. Jøss det var en flink katt. Husker katten vi hadde. Den gikk bananas når den skulle dusje. Da var det klør ute alle veier. 1
UnderCover Skrevet 1. april 2011 #26 Skrevet 1. april 2011 (endret) Jøss det var en flink katt. Husker katten vi hadde. Den gikk bananas når den skulle dusje. Da var det klør ute alle veier. Ja han var verdens flinkeste. Det er nok av dem som går bananas men det skal gå likevel. Men det er IKKE alle katter som hater vann, som noen skriver her. Den katten jeg har nå elsker vann og kan sitte å vaske seg når jeg er i dusjen og hun får sprut på seg innimellom og su\ynes det er gøy. Hun drikker også fra vasken, og synes rennende vann er supergøy En kamerat sin katt skal absolutt leke med vannstrålen og drikker faktisk KUN fra rennende vann enten i springen eller fra dusjen. Edit: Og noen av disse huskattene som stammer fra villkatter (men ER huskatter, (kommer ikke på navnet ), de legger gjerne på svøm akkurat som hunden Endret 1. april 2011 av BippeStankelbein
Spoven Skrevet 1. april 2011 #27 Skrevet 1. april 2011 Våre maine coon elsker også vann, dusjer og bader villig vekk. De prøver å bade i vannskålene hver dag. Men det var jo ikke det trådstarter spurte om.
Capricorn Skrevet 3. april 2011 #28 Skrevet 3. april 2011 Våre maine coon elsker også vann, dusjer og bader villig vekk. De prøver å bade i vannskålene hver dag. Men det var jo ikke det trådstarter spurte om. Har også en Maine Coon som liker vann, men det blir på hans premisser. Drikker helst rennende vann og leker gjerne med det, men dusje!! Der går grensa for han!
Spoven Skrevet 3. april 2011 #29 Skrevet 3. april 2011 Har også en Maine Coon som liker vann, men det blir på hans premisser. Drikker helst rennende vann og leker gjerne med det, men dusje!! Der går grensa for han! :)Hehe, det høres mer normalt ut ja. Disse er helt håpløse, må stenge badedøra når vi skal vaske hender eller pusse tenner, for straks vannkrana blir skrudd på så kommer det to katter susende for å legge seg i vasken. Vasken på kjøkkenet må være tømt til enhver tid, har lært dem å ikke gå på kjøkkenbenken, men det "glemmer" de når det er vann i oppvaskkummen. Og ja- dolokket må alltid være på! Kan bli for mye av det gode.
Knøtteliten Skrevet 3. april 2011 #30 Skrevet 3. april 2011 Har vaska katten en gang. Da hadde han tissa seg ut og slept/rulla seg i sin egen urin i narkosesvima etter kastrering. Han var fullt oppegående men fortsatt bittelitt sjanglete da jeg vaska han, fant ut at vi burde benytte anledningen til å vaske mens han enda var litt slapp...så det hjalp nok på! Men pga av såret etter kastreringen og faren for panikk, vasket vi han med vaskeklut. Det fungerte utmerket! Strøk han gjentatte ganger med en klissvåt vaskeklut, til han var gjennomvåt, masserte deretter inn såpe, så strøk vi han med en klissvåt klut med rent vann igjen til all såpa var ute (øste på vann med vaskekluten, på en måte). Deretter tørka vi med håndduk og han fikk til slutt lufttørke på et varmt badegulv/bad Tok litt tid, men katta slapp å bli vettskremt. Han kosa seg sikkert ikke direkte med å bli gjennomvåt, men han syntes det var ok å bli strøket på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå