AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Jeg hadde nettopp gleden av å se et bilde av meg selv der jeg ser ut som et av disse skrekkbildene som dukker opp på bl.a. kjendis.no fra tid til annen. Er vel i utgangspunktet ganske så blek, men var ekstremt på dette bildet. Så jeg lurte på om det var mineralpudderet mitt som var lysreflekterende? Ser nemlig ganske så forskjellig ut i speilet enn på dette herlige bildet... Benytter True match minerals fra L'oreal, i fargen golden ivory om det hjelper noen med å svare =) Har dere eventuelt noen gode forslag til andre typer sminke, som ikke er lysreflekterende? Er ikke så veldig proff på sminke sånn generelt, så setter pris på all hjelp jeg kan få!
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Huskeregelen jeg har blitt fortalt er at SPF = fæle blitsbilder. Tror derfor at det veldig ofte er solfaktoren i sminke som reflekterer blitsen/lyset, men det er selvfølgelig meget mulig at det er andre ingredienser som gjør det samme. Per nå bruker jeg mineralfoundation fra Lily Lolo og synes den er temmelig matt, og også fin på bilder. Jeg har den for eksempel på på dette bildet som er tatt med blits, og det at nesen min er litt blank skylder jeg ikke på Lily Lolo for - den bare er sånn.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #3 Skrevet 26. mars 2011 Speiler du deg i dagslyset også? Jeg ser gjerne grusom ut i dagslys kontra innendørslys. Den foundationen er ikke akkurat en ren og fin mineralfoundation heller, så det kan være mye som gir litt lys på bilder. http://www.vivawoman.net/2008/01/21/the-truth-on-loreal-true-match-minerals/ Søker du litt etter mineralfoundation her på forumet finner du mange tråder på emnet.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 Har ikke hørt denne regelen om SPF før, men det hørtes jo utrolig logisk ut. Hadde ikke engang tenkt over at det var SPF i den før. Skal ta en liten handletur på nett og teste noen av de Lily Lolo-produktene. Kan jeg forresten få spørre hvilken farge du bruker? Tror nemlig min hudfarge er rimelig nær din, kanskje hakket lysere. Syns du ikke det er vanskelig å velge farge bare fra skjermbilder?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #5 Skrevet 26. mars 2011 Du bør finne ut hvilken undertone huden din har, også finne ut hvor lys du er ca. Enklere å finne farge da. :)http://www.google.no/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=undertone+hud
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #6 Skrevet 26. mars 2011 Jeg har rosa/nøytrale undertoner og bruker Blondie. Den er perfekt til meg nå på vinteren, og jeg er sånn ca NW20 i MAC, om det sier deg noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå