Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei! Jeg er privatist i år, og skal ha både muntlig og skriftlig eksamen i biologi 2 fra videregående. Men jeg lurer på om man må ha noe slags bevis for labforsøk å vise under den muntlige eksamenen? At jeg eventult har med rapportene fra forsøkene jeg hadde på videregående? Noen så vet og/eller har vært gjennom dette selv?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heihei! Jeg er privatist i år, og skal ha både muntlig og skriftlig eksamen i biologi 2 fra videregående. Men jeg lurer på om man må ha noe slags bevis for labforsøk å vise under den muntlige eksamenen? At jeg eventult har med rapportene fra forsøkene jeg hadde på videregående? Noen så vet og/eller har vært gjennom dette selv?

Jeg har vært gjennom det, reform 94. Vi gjorde elevforsøk (jeg tok kurs på en privatskole), som vi hadde med på eksamen mener å huske at det var obligatorisk slik som i naturfag, bare vi hadde jo andre forsøk. Litt hjerte/lunge dissekering fra gris-hvordan hjertet fungerer og pumper blod hvordan blodet blir ført tilbake,dissekering av mus, fisk og litt forskjellig, osmoseforsøk, forklare hvordan øret og hørselen fungerer. Tja! Du kan jo gjøre disse og andre hjemme (flere forslag på nettet)og få noen til å rette labrapportene for deg, de må være godkjent og underskrevet av en lærer.

Tror de tok utgangspunkt i en av elevøvelsene på eksamen og spurte litt om den eller om vi skulle velge ut en selv, akkurat det husker jeg ikke lenger. Øvelsene teller endel, man lærer jo veldig mye fra dem så kanskje lurt å investere i et labkurs? Lykke til da!

Gjest Pantherinae
Skrevet

Det er ingen krav om labrapporter lengre, men du må utgjøre et "forsøk" under eksamen. Mitt var å sette opp et kryssningsskjema, og det har jeg hørt om flere andre som har fått også. Har du oppgaveboken som følger med til hovedboken, står ofte en del forsøk beskrevet der. Les igjennom, spesielt på de som er korte og greie, forsøk er maks 10 minutter av total eksamenstid på ca en halvtime.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...