Gå til innhold

Hårspray, hårskum, saltvannspray/pudder...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei folkens!

Er nysgjerrig på hvor mye ulike typer hårprodukter egentlig sliter på håret, hvis noen har peiling?? :)

Jeg har veldig glatt og tynt/fint hår, og vasker det ca hver 3. dag(men vasker luggen gjerne hver dag/annenhver). Hvis jeg da bruker feks osist dust it daglig, vil det da slite veldig mye på håret, slik at det blir helt ødelagt? Eller er det mulig å vedlikeholde håret like fint hvis jeg feks bruker en god shampo og balsam, samt hårkur en gang i uka?

Sliter forresten hårskum på håret, eller er det bare selve føningen? Og er alle typer hårskum godt nok som varmebeskyttende spray?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg kan bare svare på noen av spørsmålene dine, men det jeg vet er iallefall at mange stylingprodukter inneholder alkohol, som kan tørke ut håret. Tror dustit tørker ut en del. Er du flink å tilføre fuktighet, kan du nok motvirke en del her. Det høres ut som du har en god rutine på vask og produkter. :) Kjøp gjerne en leave-in krem (eller bruk litt balsam, hvis du har en uten proteiner) i tuppene etter vask.

Det finnes diverse "hårvennlige" produkter som ikke har alkohol og lignende, men vet ikke helt hvilke, da jeg bruker lite sånt (prøv å google).

En annen ting er at hårspray "limer" hårene, og at det sliter hvis du børster den ut. Med andre ord er det bedre å vaske/skylle den ut.

Når det gjelder hårskum, så bør du nok velge en som er laget for å være varmebeskyttende. Tror ikke den i seg selv sliter mye, men føning kan gjøre det (varmen tørker ut og blåsebevegelsen gir friksjon). Tips: Håndkletørk godt først, ikke hold den for nært håret, bruk en diffuser, og bare tørk håret ca 90%.

Hvis du skal spare til langt hår, lønner det seg å være ekstra forsiktig, men hvis du er holder lengden, skal det en del til for å ødlegge så alt for mye (selv om tynt hår ofte er litt sårbart), tuppene er mest utsatt, og de blir jo stusset jevnlig.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. :) Har du en leave in krem du kan anbefale? Har brukt tigi leave in conditioner en stund nå, men har lyst å prøve noe nytt når den snart er tom.

Skrevet

Takk for svar. :) Har du en leave in krem du kan anbefale? Har brukt tigi leave in conditioner en stund nå, men har lyst å prøve noe nytt når den snart er tom.

Jeg anbefaler Kerastase overnight treatment den som er lilla flaske.

Skrevet

:)

Har desverre ikke et konkret tips, siden vi har ulik hårtype. Men spør/se etter en som er relativt lett og passer til fint hår. For tunge produkter vil veie ned håret ditt og fort få det til å se fett ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...