Gå til innhold

Når kommer selvangivelsen?

Anbefalte innlegg

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Alle har fått den men ikke jeg.. eller må man på nettet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk min i papirutgave denne uken :)

AnonymBruker
Skrevet

Alle har absolutt ikke fått den!

Jeg fikk sms i går kveld om at min selvangivelse er tilgjengelig elektronisk og at jeg må gå inn og sjekke den i løpet av 7 dager, ellers sender de papirversjon. Jeg hadde da i 2 dager allerede forsøkt å få tilgang til den elektronisk, og fullstendig gitt opp, så nå sitter jeg her og venter på at de 7 dagene skal gå slik at de får sendt den i posten.

AnonymBruker
Skrevet

Alle har absolutt ikke fått den!

Jeg fikk sms i går kveld om at min selvangivelse er tilgjengelig elektronisk og at jeg må gå inn og sjekke den i løpet av 7 dager, ellers sender de papirversjon. Jeg hadde da i 2 dager allerede forsøkt å få tilgang til den elektronisk, og fullstendig gitt opp, så nå sitter jeg her og venter på at de 7 dagene skal gå slik at de får sendt den i posten.

Er ikke altinn oppe igjen nå da? Ville heller sjekket det med jevne mellomrom enn å vente i 7 dager på papirversjonen. Jeg har forresten ikke fått noen sms enda, selv om min selvangivelse er tilgjengelig. Det er mulig de ikke sender til de som alt har vært inne, men sånn var det ikke i fjor. Dessuten er det vel mange som har kommet inn, men ikke fått sett selvangivelsen før de ble kastet ut igjen. Så jeg tviler på at de har oversikt over hvem som har fått sett den og ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke altinn oppe igjen nå da?

Mye mulig!

Men etter flere titalls mislykkede forsøk i løpet av 2 dager tidligere i uken er min tillit til Altinn helt borte. Så fra nå av er det papirversjonen som gjelder, i år, neste år og påfølgende år.

Skrevet

Papirutgaven er på vei, men posten klarer ikke få ut alt samme dag som den kommer. Vi har frist til 8 april å få ut alt. I løpet av neste uke er nok de fleste papirutgavene utlevert.

AnonymBruker
Skrevet

Mye mulig!

Men etter flere titalls mislykkede forsøk i løpet av 2 dager tidligere i uken er min tillit til Altinn helt borte. Så fra nå av er det papirversjonen som gjelder, i år, neste år og påfølgende år.

Jeg skal også bestille papir igjen, men jeg boikotter ikke altinn helt bare fordi den har vært nede et par dager. :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal også bestille papir igjen, men jeg boikotter ikke altinn helt bare fordi den har vært nede et par dager. :sjenert:

Der er vi forskjellige.

Mange av oss er registrert som e-aktører og lovet selvangivelsen på nett 22. mars. Men likevel ender naboen opp med å få sin selvangivelse på papir i posten raskene enn jeg fikk tilgang til min elektronisk på nett. Det er rett og slett helt uholdbart!

Kan jo like godt få papirutskriften de neste årene siden det er raskeste metode. :popcorn:

AnonymBruker
Skrevet

Der er vi forskjellige.

Mange av oss er registrert som e-aktører og lovet selvangivelsen på nett 22. mars. Men likevel ender naboen opp med å få sin selvangivelse på papir i posten raskene enn jeg fikk tilgang til min elektronisk på nett. Det er rett og slett helt uholdbart!

Kan jo like godt få papirutskriften de neste årene siden det er raskeste metode. :popcorn:

Greit nok det, men nå som altinn er oppe igjen så er det da ingen grunn til å vente en uke på en papirutskrift?

AnonymBruker
Skrevet

Greit nok det, men nå som altinn er oppe igjen så er det da ingen grunn til å vente en uke på en papirutskrift?

Min protest mot bruk av 1 milliard kroner på et system som feilet katastrofalt.

Like greit å glemme Altinn først som sist og ta opp igjen kunste med å fylle inn selvangivelsen på papir. Som de sier; det enkle er ofte det beste.

Skrevet

Ikke glem at denne er bare foreløpig a folkens... :popcorn:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...