Gå til innhold

bryllupsmiddag og røyking

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var i bryllup,og noe som ødela var at det var lov å røyke.

Bordet var satt opp som "hestesko",på kortsiden satt selvsagt brudeparet.

Første som beg å røyke ved bordet var bruden. I sin fineste stas, så det dro ned inntrykket noe grusomt.

Mulig de hadde gjort et lovlig pga kulden,men hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var i bryllup,og noe som ødela var at det var lov å røyke.

Bordet var satt opp som "hestesko",på kortsiden satt selvsagt brudeparet.

Første som beg å røyke ved bordet var bruden. I sin fineste stas, så det dro ned inntrykket noe grusomt.

Mulig de hadde gjort et lovlig pga kulden,men hva syns dere?

Helt greit med en røyk etter maten, men ikke så mye så at lokalet blir røyklagt. Hadde jeg vært brud, hadde jeg helt klart tatt meg en røyk i løpet av middagen inne.

• Liker 1
Skrevet

*grøss*

Jeg er en av de "kjipe" ikke-røykerne som generelt misliker innerøyking.

Men hadde nok glant litt om bruden hadde vært første til å tenne opp røyken, ja...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

*grøss*

Jeg er en av de "kjipe" ikke-røykerne som generelt misliker innerøyking.

Men hadde nok glant litt om bruden hadde vært første til å tenne opp røyken, ja...

Glan i vei! Hadde jeg giftet meg og det var kaldt ute hadde jeg tatt meg en røyk inne. Tror forresten jeg hadde gjort det uansett.

• Liker 1
Skrevet

Glan i vei! Hadde jeg giftet meg og det var kaldt ute hadde jeg tatt meg en røyk inne. Tror forresten jeg hadde gjort det uansett.

Du er klar over at det ikke er lov å røyke inne på offentlige steder i Norge?

AnonymBruker
Skrevet

Du er klar over at det ikke er lov å røyke inne på offentlige steder i Norge?

Er du klar over at det er lov å røyke inn på private steder i Norge?

• Liker 4
Skrevet

ja, men om man leier f.eks. et idrettshus er det pr.definisjon et offenlig sted, og de fleste har leid seg inn på lignende steder.

• Liker 1
Skrevet

Da jeg giftet meg, så var jeg den første som tente opp en røyk inne :smoke:

• Liker 3
Skrevet

Jeg bryr meg ikke så fryktelig om HVEM som tenner den første, men jeg er enig med ts om at det ødelegger et helhetsinntrykk. Det er ikke så jævlig elegant. Men det for ALL DEL ikke snus heller! Ikke er fulle folk i fullt oppstæsja antrekk heller særlig elegant. (med fulle mener jeg litt mer enn småpussa)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg ikke så fryktelig om HVEM som tenner den første, men jeg er enig med ts om at det ødelegger et helhetsinntrykk. Det er ikke så jævlig elegant. Men det for ALL DEL ikke snus heller! Ikke er fulle folk i fullt oppstæsja antrekk heller særlig elegant. (med fulle mener jeg litt mer enn småpussa)

Det er ikke alle som er opptatt at alt skal være så jævlig elegant, heller. En del er bare opptatt av å kose seg.

• Liker 5
Skrevet

Vel, jeg hadde ikke kosa meg. Jeg får pustebesvær av mye røyk. Det farger mye av min holdning mot innerøyk. Jeg går og bort fra større grupper ute hvor det er mange røykere.

• Liker 1
Skrevet

Ellers: Nei, jeg er ikke en av forkjemperne mot røyking her til lands. At det ikke er lov å røyke inne på offentlige steder, er jeg fornøyd med. Og jeg synes politikere som skal prøve å forby røyking på private steder, og totalforbysalg av røyk, for noen store idioter.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg hadde ikke kosa meg. Jeg får pustebesvær av mye røyk. Det farger mye av min holdning mot innerøyk. Jeg går og bort fra større grupper ute hvor det er mange røykere.

Det er ingen som har sagt at førti personer skal sitte å nirøyke i et lite lokale, heller. At bruden og de andre som røyker tar seg en røyk eller to går sikkert bra. Det går an å sette opp dører og vinduer. Men da begynner du kanskje å fryse?

Skrevet

Jeg hadde fått hakaslepp om noen røykte ved bordet på en bryllupsmiddag :hakeslepp:

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde fått hakaslepp om noen røykte ved bordet på en bryllupsmiddag :hakeslepp:

Og hva så?

• Liker 1
Skrevet

Det er ingen som har sagt at førti personer skal sitte å nirøyke i et lite lokale, heller. At bruden og de andre som røyker tar seg en røyk eller to går sikkert bra. Det går an å sette opp dører og vinduer. Men da begynner du kanskje å fryse?

Jeg er da ikke totalt urimelig. Men om femten-tjue av de førti gjestene tar seg en røyk eller to inne, i et moderat lokale, blir jeg faktisk dårlig.

Hvorfor er det så vanskelig å ta på seg jakka og gå ut?

Gjest Anjelika
Skrevet

Er det en dag i livet man virkelig fortjener å nyte en sigg etter middagen så er det på bryllupsdagen!

Ville nok kanskje ordnet lokale med en form for røykerom eller bakgård med varmelamper selv av hensyn til ikke-røykerne, men hvis det ikke er mulig så kan man jo faktisk ta litt hensyn til røykere og. Det er ikke spesielt "elegant" å sende folk hutrende ut på gata i finstasen for å sigge heller, når bruden røyker selv så har hun vel ikke lyst til å tilbringe store deler av festen sin slik.

It's my party and I'll smoke if I want to :smoke:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er det en dag i livet man virkelig fortjener å nyte en sigg etter middagen så er det på bryllupsdagen!

Ville nok kanskje ordnet lokale med en form for røykerom eller bakgård med varmelamper selv av hensyn til ikke-røykerne, men hvis det ikke er mulig så kan man jo faktisk ta litt hensyn til røykere og. Det er ikke spesielt "elegant" å sende folk hutrende ut på gata i finstasen for å sigge heller, når bruden røyker selv så har hun vel ikke lyst til å tilbringe store deler av festen sin slik.

It's my party and I'll smoke if I want to :smoke:

Hurra for deg!

Skrevet

Gubben min kommer og til å røyke - bare ikke ved middagsbordet. Noe han er helt enig i.

Skrevet

Å røyke inne er en uting.

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...