Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg farger håret rødt, som jo er en farge som går fort ut av håret. Jeg bruker produkter for å bevare fargen; shampoo, balsam, kur og serum fra Wella, pluss at jeg glansvasker innimellom for å friske opp det røde. Men så har jeg en kort frisyre som nesten krever daglig vask for å ligge skikkelig, og akkurat det - hyppig vask - krasher jo med arbeidet med å beholde fargen :( Jeg skyller håret i kaldt vann etter vask, og bruker kun biosilk som "styling", ikke rettejern eller hårføner.

Alle dere andre som farger håret - når dere ser hvilke produkter jeg bruker, er det noe mer jeg ikke har tenkt på som jeg kan gjøre for å bevare fargen lengre fordet om jeg vasker håret daglig?

Blir takknemlig for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje en tørrsjampo er et alternativ? Den absorberer bare oljen i håret og frisker opp.

Gjest Fikira
Skrevet

Tørrsjampo er det eneste som funker...sånn ca.

Elsker å ha rødt hår, men det er noe herk å holde på med. Så skjønner godt hvor frustrerende det kan bli.

But thats the price we pay =D

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Tørrshampoo, ja... har jeg aldri prøvd. Har en inngrodd tanke om at det må vann og skum til for å bli ren (men vet jo innerst inne at ikke det stemmer da). Vil dere anbefale noen? Er de dyre?

Skrevet

Takk for svar!

Tørrshampoo, ja... har jeg aldri prøvd. Har en inngrodd tanke om at det må vann og skum til for å bli ren (men vet jo innerst inne at ikke det stemmer da). Vil dere anbefale noen? Er de dyre?

Kjøp en farge shampo, og tilsett den glansvask. da blir håret glanset hver gang du vasker det ;)

Skrevet

[quote name=frisørmester :)' timestamp='1301082274' post='9046161]

Kjøp en farge shampo, og tilsett den glansvask. da blir håret glanset hver gang du vasker det ;)

Skrevet

Bare husk å investere i røde håndkler, så du ikke ødelegger de du har ;)

Om håret er skylt godt, og det er avsluttet med balsam skal ikke fargen smitte :)

AnonymBruker
Skrevet

Joda, jeg har tenkt på dette med å tilsette glansvask i shampooen, eventuelt bruke glansvasken som shampoo (hadde visst shampoofunksjon også, ifølge frisøren min), men jeg må ha den i håret i tilnærmet en time for å få skikkelig farge, og da er jeg usikker på hvordan den skal rekke å sette farge på typ to minutter?

Skrevet

Joda, jeg har tenkt på dette med å tilsette glansvask i shampooen, eventuelt bruke glansvasken som shampoo (hadde visst shampoofunksjon også, ifølge frisøren min), men jeg må ha den i håret i tilnærmet en time for å få skikkelig farge, og da er jeg usikker på hvordan den skal rekke å sette farge på typ to minutter?

Ikke ved første vask nei, men det er en fin måte og opprettholde fargen over tid :) Prøv ;)

Skrevet

Ikke ved første vask nei, men det er en fin måte og opprettholde fargen over tid :) Prøv ;)

Skrevet

Hvis du, som du sa, vasker håret hver dag fordi du vil at det skal ligge fint, og ikke fordi det er skittent/fett, så foreslår jeg at du rett og slett fyller en sprayflaske med vann. Dette vøter du håret med om morgenen, før du former det i den frisyren du vil ha. Dette vil nesten ikke slite på fargen, og håret blir vått nok til at du får lagt frisyren pent. Du kan selvfølgelig bruke tørrshampoo (men det vil jo ikke gjøre håret rent, bare se litt renere ut..i praksis blir jo håret skitnere av det), men da får du ikke formet håret på samme måte som når det er vått.

Eventuelt vet jeg at Kerastase har kommet med en ny "shampoo", som egentlig ikke er en shampoo, men en rensebalm. Denne bruker du til hverdags (men iblant bør man bruke vanlig shampoo, for å rense håret skikkelig), og den skal hindre slitasje på fargen kraftig. Har ikke prøvd den selv, så kan ikke gå god for den, men jeg er veldig fornøyd med de andre produktene i samme serie, og Kerastase har jo generelt gode produkter. Så du kan jo gi den et forsøk hvis du er bestemt på at håret må vaskes: http://www.kerastase.co.uk/products/reflection/for-demanding-colours/chroma-sensitive.aspx

AnonymBruker
Skrevet

Hein pingalu!

For et godt forslag, det hadde ikke falt meg inn.... herregud, har jo til og med en liten hendig sprayflaske ståendes her jo... For ja, er for å forme håret, ikke fordi det er fett :)

Da prøver jeg det, så kan jeg se på den shampoosaken du snakket om som et andre alternativ :)

Frisørmester: når jeg har skylt fargen helt ut slik at vannet er helt klart (ved førstegangs farging) så farger det likevel av på håndkler de to neste gangene jeg vasker det. Er det et spesielt knep at når det ikke kommer mer farge under første utskylling så bør man stå i fem-ti minutter ekstra?

AnonymBruker
Skrevet

Hein pingalu!

For et godt forslag, det hadde ikke falt meg inn.... herregud, har jo til og med en liten hendig sprayflaske ståendes her jo... For ja, er for å forme håret, ikke fordi det er fett :)

Da prøver jeg det, så kan jeg se på den shampoosaken du snakket om som et andre alternativ :)

Frisørmester: når jeg har skylt fargen helt ut slik at vannet er helt klart (ved førstegangs farging) så farger det likevel av på håndkler de to neste gangene jeg vasker det. Er det et spesielt knep at når det ikke kommer mer farge under første utskylling så bør man stå i fem-ti minutter ekstra?

Det er nok ikke noe "knep" der nei. Om det enda farger av, tipper jeg at ikke ALL fargen var skyllt ut likevel. Det kan være en liten del rødt, som gjør hvite håndklær rosa :)

Så ja, det er ikke noe "knep" Men om du gjentatte ganger opplever dette kan du jo prøve og skylle litt ekstra! Husk og ta skikkelig i nakken og bak ørene, ikke bare på toppen :)

Skrevet

Hein pingalu!

Det er nok ikke noe "knep" der nei. Om det enda farger av, tipper jeg at ikke ALL fargen var skyllt ut likevel. Det kan være en liten del rødt, som gjør hvite håndklær rosa

Så ja, det er ikke noe "knep" Men om du gjentatte ganger opplever dette kan du jo prøve og skylle litt ekstra! Husk og ta skikkelig i nakken og bak ørene, ikke bare på toppen

Skrevet

Hei, støtter pingalu sitt forslag om sprayflaske. I tillegg vil det kanskje hjelpe med en lett stylingkrem (finnes flere uten alkohol og lignende som er hårvennlige) som du kan ha i på dag 2 for å hjelpe på stylingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...