nexa Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Har ikke bryllupsplaner helt enda, men tenker litt på hvordan vi vil ha det. Det blir nok borgerlig vielse, jeg er ikke noe "prinsesse for en dag" person. Det jeg vil ha er en finere kjole, ingen brudebukett (evnt. en helt enkel en), middag ute med de aller nærmeste etter seremonien, og så en skikkelig fest på kvelden med de nærmeste vennene. Da med et enkelt måltid, kanskje noe tapas lignende opplegg, musikk og drikke. Tenker da også at gjestene skal få ta med drikke selv (uten om en velkomstdrink)Men vil likevel at det skal være en spesiell dag. Hva hadde du på deg? Full brudekjole, slør og brudebukett pakke? Hadde dere noe feiring etterpå? Utvekslet dere ringer under seremonien? Takk for svar
Betty2 Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 min mor giftet seg hos byfogden. hun hadde et hvitt skjørt, men en hvit dress jakke med gull blodet kantmønster på. hadde vært hos frisøren og satt opp håret, hun fikk en liten blomst i hår opsatsen og hadde en liten enkel bukket. de utvekslet ringer under vielsen. og hadde feiringen med nærmeste famillie på danskebåten etterpå Jeg synes i grunn dette er litt kaldt og upersonelig (men jeg drømmer om prinsesse for en dag bryllup ) men mamma og forloverne var veldig fornøyd. (det var bare brudeparet, forloveret og oss barna som var med inn under selve vielsen.
nexa Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2011 Takk for svar:) Har aldri vært med på noe annet enn kirkebryllup, så vet lite om hvordan det går for seg hos sorenskriveren og hva som er "vanlig" (vet at det ikke finnes noe fasitsvar, men vil ha litt ideer fra andre).
noone Skrevet 27. mars 2011 #4 Skrevet 27. mars 2011 Jeg gifta meg på Tinghuset i går. Det var en kort, litt uhøytidelig seremoni. Rommet var var nydelig, dommeren var hyggelig og jeg opplevde at han klarte å gjøre seremonien personlig, selv om vi aldri hadde møtt ham før. Han leste et dikt om kjærlighet for oss og snakket om dette at vi nå var en enhet, men også individer. Jeg er veldig fornøyd og glad for at vi valgte dette fremfor et kirkebryllup.
fruBeist Skrevet 27. mars 2011 #5 Skrevet 27. mars 2011 Vi gifta oss på Tinghuset. Husker ærlig talt ikke stort fra selve vielsen heldigvis filma pappa! Men altså, jeg hadde en hvit kjole fra Ellos, til den nette sum av 450 kr. Hadde ikke noe blomster eller slør. Vi hadde 11 gjester, kun de aller nermeste. De fleste gjestene tok seg en tur og styra med sitt et par timer mellom vielse og middag, mens vi for hjem og fiksa ferdig maten og kakene. Vi hadde altså hjemmelaga middag hjemme hos oss selv. Etter middag var det hjemmelaga marsipankake, pavlova, ostekake min svigerinne hadde laga og farmor hadde kjøpt en DIGER Budapestkake til oss. Altså, masse kaker på 13 personer Vårt bryllup var alkoholfritt, da kona mi ikke drikker, jeg drikker forsvinnende lite (og ville uansett ikke drikke på bryllupsdagen min) Farmor drikker ikke, ei var gravid, 2 barn, og 3 sjåfører. Folk koste seg lell. Tror vi brukte rundt 4.000 kr totalt på alt, inkludert klær til oss begge, og all mat (beregna til 16 i stede for 11 voksne og 2 barn) og kaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå