AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Stiller dette spm bare på generelt grunnlag,jeg lurer bare rett og slett på hva folk mener om dette. Jeg hører noen som er gravide, sier det "ikke var planlagt". Hva menes med det?! For jeg mener, om jeg slutter med prevensjonen min, regner jeg med det ikke vil ta lange tiden før jeg er gravid. Det jeg ikke forstår, er hvordan en da kan fortsette svangerskapet,og bli glad i barnet (som IKKE i utgangspunktet var ønsket!) Jeg mener IKKE å henge ut noen her på forumet, jeg er bare interessert i mulige forklaringer, for jeg forstår det bare ikke selv så jeg kan forstå dette bedre:jepp:
M0niq Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 Man kan jo bli gravid ved at p-pillene svikter av en eller annen grunn, eller at kondomen sprekker for eksempel. Og selv om barnet ikke var "ønsket" i utgangspunktet må jo man bare venne seg til tanken. Og selvfølgelig blir man (hvertfall de fleste) glad i sitt eget barn selv om det ikke var planlagt. Det er tross alt ditt eget kjøtt og blod som lever og vokser i magen din. Hva får deg til å tenke at man ikke bli det? :/
Poppsilopp Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 Jeg lurer også litt på hvorfor du ikke tror at man kan bli glad i et barn som ikke er planlagt? Og mener du at med mindre barnet er planlagt ville du tatt abort?
Gjest Lillekanin Skrevet 25. mars 2011 #4 Skrevet 25. mars 2011 Hei,selvsagt kan en sikkert bli glad i et barn som ikke var planlagt, det er ikke det jeg mener. Jeg har ingen erfaring med graviditet så derfor er dette fjernt for meg. Jeg spør fordi jeg lurer,jeg mener ikke å si en ikke bør eller skal bli glad i barn selv om de ikke var planlagt! Bare for å rydde opp i evt misforståelser!
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #7 Skrevet 25. mars 2011 Hei,selvsagt kan en sikkert bli glad i et barn som ikke var planlagt, det er ikke det jeg mener. Jeg har ingen erfaring med graviditet så derfor er dette fjernt for meg. Jeg spør fordi jeg lurer,jeg mener ikke å si en ikke bør eller skal bli glad i barn selv om de ikke var planlagt! Bare for å rydde opp i evt misforståelser! Da blir vel svaret på spørsmålet at ja, man blir glad i barnet selv om det ikke er planlagt. Det er vel noe med "morsinstinktet" som slår inn Du blir vel glad i venner/familie også, selv om du ikke hadde planlagt å bli kjent med dem? 1
Gjest Lillekanin Skrevet 25. mars 2011 #8 Skrevet 25. mars 2011 Jada jeg gjør jo det Det med barn er litt fjernt for meg, derfor er det kanskje litt vanskelig for meg å sette meg inn i
Gjest Marie Skrevet 25. mars 2011 #9 Skrevet 25. mars 2011 Jeg kjenner mange som har såååå lyst på barn, men planlegger og få barn når de vet hvor de skal bo jobbe, samt har større hus, bedre økonomi eller annet. Det kan være ulike grunner til at folk ikke ønsker og få barn, kanskje de innerst inne ønsker men vil ha stabil inntekt først? Slikt noe. De jeg kjenner tror jeg ville blitt glade på en måte om p-pillen sviktet men syntes det hadde vert litt trasig på en annen måte nå må jo barnet flytte når jeg får meg ny jobb eksempel. Det så mange grunner til at mange ønsker barn. Samt det er så mange grunner til at mange ikke ønsker barn. Synes det virker som om du ser litt svart hvit på det at de som ikke ønsker seg barn overhode ikke ønsker seg barn.. Det er ikke tilfelle en del av de som ønsker eller ikke ønsker er en kombinasjon at de ikke synes det passer så bra nå for eksempel. En annen ting jeg synes bør nevnes er at noen sier "ikke planlagt" fordi de vil unngå kritikk for valget de har tatt. Mange har jo mange meninger om hvor mange barn en bør få når. Derfor er det faktisk en del som sier ”ikke planlagt” enda det var planlagt.
Sushi Skrevet 25. mars 2011 #10 Skrevet 25. mars 2011 Det handler vel om å være pragmatisk, og tenke at "oj, dette var ikke en del av planen min for de neste årene, men det ordner seg sikkert". Barnet blir man selvsagt glad i, og de fleste av oss har jo den berømte biologiske klokka som kan slå inn når man minst venter det. Dessuten har vel de fleste voksne mennesker tenkt over om de en gang vil ha barn eller ikke, og man vet jo at all prevensjon kan svikte. Så det er ikke som om det er helt utenkelig at man kan bli gravid/kjæresten kan bli gravid.
Aspera Skrevet 25. mars 2011 #11 Skrevet 25. mars 2011 Hvis du blir uplanlagt gravid og velger å beholde det, så har du jo valgt barnet på en måte allikevel.. Da er jo ikke selve barnet uplanlagt.
Gjest Marie Skrevet 25. mars 2011 #12 Skrevet 25. mars 2011 Hvis du blir uplanlagt gravid og velger å beholde det, så har du jo valgt barnet på en måte allikevel.. Da er jo ikke selve barnet uplanlagt. Det er sant:) Mange av de som overhode ikke vil ha barn/ ikke ser seg i stand til og ta vare på et tar jo abort.
Gjest Glad i reiser Skrevet 25. mars 2011 #13 Skrevet 25. mars 2011 Jeg ble uplanlagt gravid fordi kondomet sprakk. Først var det et lite sjokk, men som tiden gikk så har vi blitt vant til tanken. Vi hadde snakket om barn i fremtiden, men ikke riktig enda. Selv om graviditeten ikke var planlagt, er det ikke dermed sagt at barnet er uønsket, det er to forskjellige ting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå