Gå til innhold

Privatbudsjett - hvilke regninger må med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har over en tid hatt litt stram økonomi da jeg er student og vi har endel utgifter. Til sommeren får vi sjansen til å komme ovenpå igjen - penger fra sommerjobb, feriepenger og skattepenger skal fordeles utover neste semester så vi har litt ekstra i måneden.

Jobber nå med å sette opp budsjett. Har sånn noenlunde oversikt, men vil ha mer oversikt for å vite hvilke regninger som kommer når (strøm bare annenhver måned for eksempel)

Hvilke regninger har jeg glemt?

-Huslån

-Husleie

-Strøm

-Kabeltv

-Internett

-Mobiltelefon

-Treningssenter

-Barnehage

-Forsikringer

-Sparing

-Billån

-NRK-lisens

-Årsavgift på bil

-Avisabbonement

-Bompenger

-Kontaktlinseabbonement

Skrevet

Vi har over en tid hatt litt stram økonomi da jeg er student og vi har endel utgifter. Til sommeren får vi sjansen til å komme ovenpå igjen - penger fra sommerjobb, feriepenger og skattepenger skal fordeles utover neste semester så vi har litt ekstra i måneden.

Jobber nå med å sette opp budsjett. Har sånn noenlunde oversikt, men vil ha mer oversikt for å vite hvilke regninger som kommer når (strøm bare annenhver måned for eksempel)

Hvilke regninger har jeg glemt?

-Huslån

-Husleie

-Strøm

-Kabeltv

-Internett

-Mobiltelefon

-Treningssenter

-Barnehage

-Forsikringer

-Sparing

-Billån

-NRK-lisens

-Årsavgift på bil

-Avisabbonement

-Bompenger

-Kontaktlinseabbonement

Det ser ganske utfyllende ut om jeg sammenligner med vårt budsjett. En post hos oss er studielån, men om du fortsatt er student har kanskje ikke dette begynt å løpe enda :)

Kommunale avgifter på hus/leilighet om ikke dette ligger i husleie?

Skrevet

Årsavgift på visakort,mastercard, snømåking om dere har litt privat vei, medlemskap i lag og (fag)foreninger, abonnement på blad og veldedig organisasjon er ting jeg har med i vårt budsjett.