AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Vi har over en tid hatt litt stram økonomi da jeg er student og vi har endel utgifter. Til sommeren får vi sjansen til å komme ovenpå igjen - penger fra sommerjobb, feriepenger og skattepenger skal fordeles utover neste semester så vi har litt ekstra i måneden. Jobber nå med å sette opp budsjett. Har sånn noenlunde oversikt, men vil ha mer oversikt for å vite hvilke regninger som kommer når (strøm bare annenhver måned for eksempel) Hvilke regninger har jeg glemt? -Huslån -Husleie -Strøm -Kabeltv -Internett -Mobiltelefon -Treningssenter -Barnehage -Forsikringer -Sparing -Billån -NRK-lisens -Årsavgift på bil -Avisabbonement -Bompenger -Kontaktlinseabbonement
MellonCollie Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 Vi har over en tid hatt litt stram økonomi da jeg er student og vi har endel utgifter. Til sommeren får vi sjansen til å komme ovenpå igjen - penger fra sommerjobb, feriepenger og skattepenger skal fordeles utover neste semester så vi har litt ekstra i måneden. Jobber nå med å sette opp budsjett. Har sånn noenlunde oversikt, men vil ha mer oversikt for å vite hvilke regninger som kommer når (strøm bare annenhver måned for eksempel) Hvilke regninger har jeg glemt? -Huslån -Husleie -Strøm -Kabeltv -Internett -Mobiltelefon -Treningssenter -Barnehage -Forsikringer -Sparing -Billån -NRK-lisens -Årsavgift på bil -Avisabbonement -Bompenger -Kontaktlinseabbonement Det ser ganske utfyllende ut om jeg sammenligner med vårt budsjett. En post hos oss er studielån, men om du fortsatt er student har kanskje ikke dette begynt å løpe enda Kommunale avgifter på hus/leilighet om ikke dette ligger i husleie?
kiri Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 Årsavgift på visakort,mastercard, snømåking om dere har litt privat vei, medlemskap i lag og (fag)foreninger, abonnement på blad og veldedig organisasjon er ting jeg har med i vårt budsjett. Jeg har også skrevet opp hvem som har bursdag i de ulike månedene for å få med "gavebudsjettet".
zuperduper Skrevet 25. mars 2011 #4 Skrevet 25. mars 2011 Bensin til bilen, mat, klær, andre reiseutgifter, ferie, helseutgifter (lege, behandlinger, frisør, hud- og hår osv.).
Gjest Lille-pus Skrevet 26. mars 2011 #5 Skrevet 26. mars 2011 Kan være lurt å ta med en post til service på bilen, sommer-/vinterdekk. Dette da en stor service på en moderne bil fort kommer på noen kroner en gang i året (ca.), og et sett nye dekk ikke er helt gratis det heller Dette er utgifter som kommer med jevne mellomrom og slik sett godt kan gå inn i et regningskonto-budsjett
nordlys_73 Skrevet 26. mars 2011 #6 Skrevet 26. mars 2011 Ville hatt med en post som jeg kaller "uforutsette hendelser" F.eks tannpleie, legetimer, ekstrem strømpris..Navnet på oosten sier jo selv hva det går i.. Alltid lurt å ha en buffer just in case:)
Genesis Skrevet 28. mars 2011 #8 Skrevet 28. mars 2011 Hvis dere brukte endel forskjellige kredittkort osv i fjort (siden dere skriver dere har levd stramt), husk at alle rentene er fradragsberettiget på selvangivelsen i år. Er ikke alltid skatteetaten er så flinke til å føre opp allt!
Gjest Blondie65 Skrevet 28. mars 2011 #9 Skrevet 28. mars 2011 (endret) Jeg ville tatt med en post for sesong utskifting av klær. Hvis en må kjøpe nye støvle(tte)r eller vinterjakke( r ) for vinteren kan det fort bli penger av det. Endret 28. mars 2011 av Blondie65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå