Gå til innhold

Privatbudsjett - hvilke regninger må med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har over en tid hatt litt stram økonomi da jeg er student og vi har endel utgifter. Til sommeren får vi sjansen til å komme ovenpå igjen - penger fra sommerjobb, feriepenger og skattepenger skal fordeles utover neste semester så vi har litt ekstra i måneden.

Jobber nå med å sette opp budsjett. Har sånn noenlunde oversikt, men vil ha mer oversikt for å vite hvilke regninger som kommer når (strøm bare annenhver måned for eksempel)

Hvilke regninger har jeg glemt?

-Huslån

-Husleie

-Strøm

-Kabeltv

-Internett

-Mobiltelefon

-Treningssenter

-Barnehage

-Forsikringer

-Sparing

-Billån

-NRK-lisens

-Årsavgift på bil

-Avisabbonement

-Bompenger

-Kontaktlinseabbonement

Skrevet

Vi har over en tid hatt litt stram økonomi da jeg er student og vi har endel utgifter. Til sommeren får vi sjansen til å komme ovenpå igjen - penger fra sommerjobb, feriepenger og skattepenger skal fordeles utover neste semester så vi har litt ekstra i måneden.

Jobber nå med å sette opp budsjett. Har sånn noenlunde oversikt, men vil ha mer oversikt for å vite hvilke regninger som kommer når (strøm bare annenhver måned for eksempel)

Hvilke regninger har jeg glemt?

-Huslån

-Husleie

-Strøm

-Kabeltv

-Internett

-Mobiltelefon

-Treningssenter

-Barnehage

-Forsikringer

-Sparing

-Billån

-NRK-lisens

-Årsavgift på bil

-Avisabbonement

-Bompenger

-Kontaktlinseabbonement

Det ser ganske utfyllende ut om jeg sammenligner med vårt budsjett. En post hos oss er studielån, men om du fortsatt er student har kanskje ikke dette begynt å løpe enda :)

Kommunale avgifter på hus/leilighet om ikke dette ligger i husleie?

Skrevet

Årsavgift på visakort,mastercard, snømåking om dere har litt privat vei, medlemskap i lag og (fag)foreninger, abonnement på blad og veldedig organisasjon er ting jeg har med i vårt budsjett.

Jeg har også skrevet opp hvem som har bursdag i de ulike månedene for å få med "gavebudsjettet".

Skrevet

Bensin til bilen, mat, klær, andre reiseutgifter, ferie, helseutgifter (lege, behandlinger, frisør, hud- og hår osv.).

Gjest Lille-pus
Skrevet

Kan være lurt å ta med en post til service på bilen, sommer-/vinterdekk.

Dette da en stor service på en moderne bil fort kommer på noen kroner en gang i året (ca.), og et sett nye dekk ikke er helt gratis det heller :)

Dette er utgifter som kommer med jevne mellomrom og slik sett godt kan gå inn i et regningskonto-budsjett :)

Skrevet

Ville hatt med en post som jeg kaller "uforutsette hendelser" F.eks tannpleie, legetimer, ekstrem strømpris..Navnet på oosten sier jo selv hva det går i.. Alltid lurt å ha en buffer just in case:)

Skrevet

Rettelse; Navnet på posten skulle det stå!

Skrevet

Hvis dere brukte endel forskjellige kredittkort osv i fjort (siden dere skriver dere har levd stramt), husk at alle rentene er fradragsberettiget på selvangivelsen i år. Er ikke alltid skatteetaten er så flinke til å føre opp allt!

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Jeg ville tatt med en post for sesong utskifting av klær. Hvis en må kjøpe nye støvle(tte)r eller vinterjakke( r ) for vinteren kan det fort bli penger av det.

Endret av Blondie65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...