AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Hei! Vi har lønningsdag 28. i hver måned. Denne mnd er 28. på en mandag og vi har fått beskjed om at vi ikke får lønnen før denne dagen. Pga. bankenes overføringssystem får ikke noen av oss pengene disponible på konto før litt ut på dagen denne dagen. Er dette ok av arbeidsgiver (privat)?
Kvist Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 Du lurer på om det er ok å få lønnen på lønningsdagen? Ehh, ja? 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 Selvfølgelig er det ok. Har aldri opplevd å ha fått lønn tidligere enn fastsatt dato.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #4 Skrevet 25. mars 2011 Ts her. Jeg vet at datoen er ok, men det at mange av oss ikke har pengene disponible før ut på dagen den aktuelle lønningsdagen, er dette ok? Når lønningsdagen faller på en søndag, får vi ikke pengene før mandagen. Og når den faller på en mandag, får vi ikke pengene på konto før litt ut på dagen (rundt kl. 12 for min del). Er dette ok?
Rosalie Skrevet 25. mars 2011 #5 Skrevet 25. mars 2011 Lønningsdag på søndag = de skal ha tilgong på pengane i løpet av siste verkedag før helga. Lønningsdag på vanleg verkedag = de skal ha tilgong på pengane i løpet av lønningsdag.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #6 Skrevet 25. mars 2011 Lønningsdag på søndag = de skal ha tilgong på pengane i løpet av siste verkedag før helga. Lønningsdag på vanleg verkedag = de skal ha tilgong på pengane i løpet av lønningsdag. Ok, takk! Ts
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #7 Skrevet 25. mars 2011 Det heter seg vel at pengene skal være disponible på din konto på lønningsdagen. Dersom lønningsdagen faller på en helge- eller helligdag skal de være tilgjengelig siste ordinære virkedag før dette.
Rødtoppen86 Skrevet 25. mars 2011 #8 Skrevet 25. mars 2011 Helt riktig som de andre sier; er lønningsdagen på en søndag, så skal du ha lønnen på fredagen, IKKE mandagen. Når det gjelder selve tidspunktet på dagen for når lønnen kommer inn har jeg ingen aning om, men jeg har alltid fått lønnen tidlig på morgenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå