Gjest Meg Skrevet 31. oktober 2003 #1 Skrevet 31. oktober 2003 Jeg søkte litt i forumene for å finne svar, men de var litt gamle. Nå kan det være at noen har skaffet seg mer erfaring... Har det hjulpet noen her? Går det å gå på dem samtidig som man går på p-piller?
philippa starck Skrevet 31. oktober 2003 #2 Skrevet 31. oktober 2003 Om det lar seg kombinere med p-piller aner jeg ikke - det var nemlig mannen min som tok Zyban... Men han har vært røykfri siden nyttårsaften! Han var veldig motivert for å klare det siden vi hadde fått barn, emn sier at det har gått helt fint- ikke røykesug eller noe!! Rett etter at han begynte med røykeslutten var han mye ute med jobben der nesten alle røyker... Likevel gikk det fint! Han røykte også sigar i bryllupet vårt. Nå har også en kamerat av oss begynt på Zyban, og han har også klart å holde seg røykfri i 2 mnd - selv om han har en kjæreste som røyker... Prøv!!
Donnie Darko Skrevet 31. oktober 2003 #3 Skrevet 31. oktober 2003 hørt at zyban har noen skumle bivirkninger jeg
Malou Skrevet 31. oktober 2003 #4 Skrevet 31. oktober 2003 Har også litt tvil om Zyban. Har hørt om folk som har prøvd å blitt depressive istedet, men det kan jo skyldes røykeslutten også da. Selv sluttet jeg å røyke med røykeplaster og tyggegummi og en god porsjon motivasjon. Fungerte fint for meg. Jennifer Jennifer
Orthia Skrevet 31. oktober 2003 #5 Skrevet 31. oktober 2003 Jeg ble kvalm og fikk hodepine av Zyban. Mindre røykeug merket jeg ikke noe til. Ergo- bortkastede 1500 kroner for min del. Bortkastet var derimot ikke 200 kroner for boken "Endelig ikke-røyker" av Allen Carr. Gikk fra 20 sigaretter om dagen til null uten problemer.
Livva Skrevet 1. november 2003 #6 Skrevet 1. november 2003 Hvis du ikke har prøvd røyke-plaster er dette noe å anbefale. Jeg og min kjære har sluttet vha. plaster. Dette gikk strålende! :D Tyggi og tabletter var ikke noe for oss.
Gjest Gjest1 Skrevet 3. november 2003 #7 Skrevet 3. november 2003 Har også litt tvil om Zyban. Har hørt om folk som har prøvd å blitt depressive istedet, men det kan jo skyldes røykeslutten også da. Selv sluttet jeg å røyke med røykeplaster og tyggegummi og en god porsjon motivasjon. Fungerte fint for meg. Jennifer Jennifer I USA blir Zyban brukt som et antidepressiva.... En del antidepressive midler har faktisk depresjon som bivirkning...!?!
Kate Skrevet 5. november 2003 #8 Skrevet 5. november 2003 hørt at zyban har noen skumle bivirkninger jeg Det har jo røyking også, da..........
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #9 Skrevet 5. november 2003 Fra Felleskatalogen: Bivirkninger: Som oftest milde og forbigående. Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Munntørrhet, kvalme, oppkast, mavesmerter, forstoppelse, smaksforstyrrelser. Hud: Urticaria, pruritus, utslett. Psykiske: Angst, depresjon, agitasjon. Sentralnervesystemet: Konsentrasjonsproblemer, søvnløshet, svimmelhet, tremor. Øvrige: Svette, hodepine, feber, hypersensitivitetsreaksjoner. Mindre hyppige: Endokrine: Endringer i blodsukker. Gastrointestinale: Anoreksi. Hørsel: Tinnitus. Sentralnervesystemet: Forvirring. Sirkulatoriske: Smerter i brystet, takykardi, økt blodtrykk, ansiktsrødme. Syn: Synsforstyrrelser. Øvrige: Asteni. Sjeldne (<1/1000): Hud: Erythema multiforme, Stevens-Johnsons syndrom, forverring av psoriasis. Lever: Forhøyede leverenzymer, gulsott, hepatitt. Luftveier: Dyspné, bronkospasme. Sentralnervesystemet: Krampeanfall, irritabilitet, aggressivitet, depersonalisering, hallusinasjoner. Sirkulatoriske: Vasodilatasjon, postural hypotensjon, synkope, angioødem. Øvrige: Hypersensitivitetsreaksjoner, anafylaktisk sjokk. Artralgi, myalgi og feber er også blitt rapportert sammen med utslett. Det er en del bivirkninger, men det gjelder ikke for alle. Hvis en merker bivirkninger bør man slutte med tablettene, men hvis du ikke merker noe er det et flott middel som hjelper veldig bra på røykeslutt. Det er jo også regulert inntak av zyban slik at du får bare den absolutt nødvendige dosen med tabletter. Du får også god oppfølging av legen din. Jeg kjenner flere som har prøvd zyban. Noen klarte ikke å fullføre kuren pga. hetetokter og div småplager, mens andre er helt røykfrie i dag. Synes det er verd å prøve det jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå