Gå til innhold

trenger pinkode til altinn/skatteetaten. hvor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ha pinkodebrev for å kunne se på ligninga mi. hvor kan jeg få deette?

Jeg vet jeg har fått et slik brev tidligere, men har mistet/forlagt det etter flytting..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ha pinkodebrev for å kunne se på ligninga mi. hvor kan jeg få deette?

Jeg vet jeg har fått et slik brev tidligere, men har mistet/forlagt det etter flytting..

Har du tippekort fra norsk tipping, så kan du bruke det

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke det dessverre....

Skrevet

Jeg har tippekort, men jeg ser ingen steder jeg kan bruke det, så jeg må vente på pinkodene jeg har bestilt (kommer (til opplysning) til folkeregistrert adresse). Har i alle tidligere år brukt tippekortet, så jeg var litt paff når jeg så at den løsningen visstnok ikke var mulig i år. Man må visst bestille et eget Altinn-kort for spesielle innlogginger. Det var ihvertfall det jeg leste meg frem til. Om noen har andre opplysninger, så vil jeg gjerne høre.

Beklager at jeg kupper tråden litt...

Skrevet

Ser jeg ikke har trykket på rett lenke. Trodde alle innloggingsmuligheter ville stå overalt, men nå fant jeg det riktige stedet og jeg får som forventet igjen litt penger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tippekort, men jeg ser ingen steder jeg kan bruke det, så jeg må vente på pinkodene jeg har bestilt (kommer (til opplysning) til folkeregistrert adresse). Har i alle tidligere år brukt tippekortet, så jeg var litt paff når jeg så at den løsningen visstnok ikke var mulig i år. Man må visst bestille et eget Altinn-kort for spesielle innlogginger. Det var ihvertfall det jeg leste meg frem til. Om noen har andre opplysninger, så vil jeg gjerne høre.

Beklager at jeg kupper tråden litt...

Jeg brukte tippekortet i dag. Min mann gjorde også det.

Tror det var fire muligheter for å komme inn. Du trykker på buypas,husk sette kortet i kortleseren

Skrevet

Du kan registrere deg på minID og få pinkoder på SMS.

Skrevet

Du kan registrere deg på minID og få pinkoder på SMS.

Dette er faktisk det enkleste ja! Da kommer man inn umiddelbart :)

Men det kan være en litt krøkkete prosess å komme frem til valget at man endelig får pin kode på sms.

Du må logge inn på MinID, så må du velge "vedlikehold bruker", deretter må man krysse av for å motta pinkoder på sms. Lagre dette, og du kan logge rett inn på altinn via minID med pinkoder på sms uten å motta kodebrev i posten :)

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dette er faktisk det enkleste ja! Da kommer man inn umiddelbart :)

Men det kan være en litt krøkkete prosess å komme frem til valget at man endelig får pin kode på sms.

Du må logge inn på MinID, så må du velge "vedlikehold bruker", deretter må man krysse av for å motta pinkoder på sms. Lagre dette, og du kan logge rett inn på altinn via minID med pinkoder på sms uten å motta kodebrev i posten :)

Man må vel ha pinkodene fra kodebrev ved førstegangs registrering for å kunne bruke passord og sms-kode..

Skrevet

jeg sier bare; ikke forlegg eller kast skattekortet ditt -Ever :tristbla:

Alle koder står på 3. del. Dette er offesielle dokumenter som er viktige og skal taes godt vare på.

Fikk du koder til slutt? :popcorn:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg sier bare; ikke forlegg eller kast skattekortet ditt -Ever :tristbla:

Alle koder står på 3. del. Dette er offesielle dokumenter som er viktige og skal taes godt vare på.

Fikk du koder til slutt? :popcorn:

Det er flere år siden det sto pinkoder på skattekortet del 3. Datatilsynet tillot det ikke lenger, eller noe sånt.

Pinkoder ble utsendt i eget brev til alle i 2008.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...