Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Skjønner ikke hva poenget er! Han kjefter og smeller over ting jeg ikke kan gjøre noe med. Eks.:Jeg kan IKKE bare flytte til andre kanten av byen når jeg har små barn, jeg har ikke råd til å kjøpe meg en ny leilighet, og jeg er ikke interessert i å leie noe når jeg faktisk eier min egen leilighet nå. Han vil da heller aldri ha råd til å hjelpe meg. Så hva er egenttlig poenget med å kjefte og smelle slik? Dette gjør han på flere andre områder også. Jeg skjønner som sagt ikke poenget. Og jeg skjønner heller ikke hvorfor han legger seg borti oppdragelsen av mine barn. Og at han vil at barna skal flytte til faren, men han sier han aldri vil bli samboer med noen! Han er overhodet ikke realistisk, og tror han skal bestemme over mitt liv. Jeg oppfører meg ikke slik overfor han!
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 Hvem snakker du om egentlig? Kjæresten din eller? Uansett: Det er vel sjelden noe poeng i kjefting, men det er ofte et utløp for frustrasjon. Noen ganger er det naturlig og sunt med en utblåsning, andre ganger er det malplassert. Det får være opp til deg om du vil ha det sånn. Synes du han kjefter for mye så får du enten be han slutte med det eller droppe fyren. Ditt liv, ditt valg. Jeg for min del hadde ikke orket å ha en kjæreste som kjefter og smeller for ting jeg synes er tåpelig å bli sint for. Det er vanskelig å skjønne helt hva du mener, men om jeg tolker deg rett har du en kontrollerende og sint kjæreste som ikke engang vil bo sammen med deg. Og om han ville ha bodd sammen med deg er det vel all mulig grunn til å tro at han bare ville blitt mer kontrollerende og sint. Er han virkelig noe å samle på?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 Hva er poenget med å være sammen med en slik fyr? 2
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 Hva er poenget med å være sammen med en slik fyr? Nei, du kan så si. Skjønner heller ikke hvorfor han kjefter og smeller slik (over det jeg nevnte eksempler på) når han også sier at det er mange ledige damer innenfor hans alderskategori....og at han synes det er så bra!
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #5 Skrevet 24. mars 2011 Jeg skjønner ikke poenget med å klage over han. Er du sammen med en drittsekk så er det jo bare å gå. Så slipper du kjefting og smelling. Hva er det egentlig du vil ha ut av denne tråden? 3
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2011 #6 Skrevet 24. mars 2011 Jeg skjønner ikke poenget med å klage over han. Er du sammen med en drittsekk så er det jo bare å gå. Så slipper du kjefting og smelling. Hva er det egentlig du vil ha ut av denne tråden? Jeg lurer på hvorfor HAN og andre kjefter og smeller slik over noe som han/de hverken har rett til å bestemme over eller har et realistisk syn på! Jeg lurer på hva som er deres poeng, hva vil DE oppnå? Jeg vet jeg kan gå. Er det ikke det han/de også egentlig vil da?? At jeg skal be han gå?! Jeg kan f.eks ikke bare flytte over til andre siden av byen, og ihvertfall ikke over natten. Og når han i tillegg begynner å prate om alle ledige damer i hans aldersgruppe så lurer jeg virkelig på hva han vil. Det er da bare å gå for han også!
Skvaldersjura Skrevet 24. mars 2011 #7 Skrevet 24. mars 2011 Jeg lurer på hvorfor HAN og andre kjefter og smeller slik over noe som han/de hverken har rett til å bestemme over eller har et realistisk syn på! Jeg lurer på hva som er deres poeng, hva vil DE oppnå? Jeg vet jeg kan gå. Er det ikke det han/de også egentlig vil da?? At jeg skal be han gå?! Jeg kan f.eks ikke bare flytte over til andre siden av byen, og ihvertfall ikke over natten. Og når han i tillegg begynner å prate om alle ledige damer i hans aldersgruppe så lurer jeg virkelig på hva han vil. Det er da bare å gå for han også! Ærlig talt???????????? Kan du ikke tenke selv? - På hvilket område VET du at du har skuffet mest i det siste?
Gjest Molly80 Skrevet 24. mars 2011 #8 Skrevet 24. mars 2011 Høres ut som han er sjalu på barna dine...? Ei venninne opplevde i allefall det, hun måtte bare gi opp hele forholdet til slutt 1
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2011 #9 Skrevet 24. mars 2011 Ærlig talt???????????? Kan du ikke tenke selv? - På hvilket område VET du at du har skuffet mest i det siste? ?? Hva mener du? Hva har det med saken å gjøre? Skal jeg ha skuffet han? Du høres ikke helt god ut.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2011 #10 Skrevet 24. mars 2011 Høres ut som han er sjalu på barna dine...? Ei venninne opplevde i allefall det, hun måtte bare gi opp hele forholdet til slutt Kanskje det. Men kan ikke se at han skulle ha noen grunn til det. Skjønner heller ikke hvorfor han bryr seg så mye om barna da han selv har sagt det ikke vil bli noen forskjell i vårt forhold og han er heller ikke en person man kan stole på. Han tenker kun på seg selv. Jeg har ingen tillit til han eller at han vil meg eller barna det beste. At HAN skal gi meg råd og kjefte og smelle er helt tullete!
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #11 Skrevet 24. mars 2011 Kanskje det. Men kan ikke se at han skulle ha noen grunn til det. Skjønner heller ikke hvorfor han bryr seg så mye om barna da han selv har sagt det ikke vil bli noen forskjell i vårt forhold og han er heller ikke en person man kan stole på. Han tenker kun på seg selv. Jeg har ingen tillit til han eller at han vil meg eller barna det beste. At HAN skal gi meg råd og kjefte og smelle er helt tullete! Og det er enda mer tullete at du fortsatt er sammen med han ut fra det du skriver her. Har er en idiot, det kan ikke forklares hvorfor idioter gjør det de gjør. Gå videre, glem ham. Det er ikke noen vits i å spørre hvorfor han gjør det han gjør. Han vil ikke ha deg, du vil ikke ha han. Er det noe mer å lure på?
Duplex Skrevet 25. mars 2011 #12 Skrevet 25. mars 2011 Han gjør det i et forsøk på å kontrollere deg via frykt. Jeg syns det er alarmerende at du ikke forstår det, og at du ikke kutter ut en slik mann som aldri kommer til å være noen god støtte for deg og dine barn. I dyreverdenen er det noen ganger slik at en hann kan spise opp barna hunnen har fra før, for derved sikre at det er hans egne gener som kan videreføres, og ingen annens.
Gjest dunebuggy Skrevet 25. mars 2011 #13 Skrevet 25. mars 2011 Han gjør det i et forsøk på å kontrollere deg via frykt. Lignende har jeg opplevd selv, i andre situasjoner. typisk: "Hvis du ikke gjør slik og slik, sååÅÅÅ! smeller det" Hva for noe bøker finnes om slikt, det er bare en så typisk gjenganger. Å skremme andre for å få de til å yte mer eller noe.
Duplex Skrevet 25. mars 2011 #14 Skrevet 25. mars 2011 Dunebuggy; Hva slags bøker tenker du på? Bøker om hva slags mennesker som driver sånn, hvordan man skal forholde seg til sånne eller generelt bøker om den mennesklige psyke?
MarianneE Skrevet 25. mars 2011 #15 Skrevet 25. mars 2011 Tråder som dette skjønner jeg igrunnen svært lite av....
Gjest dunebuggy Skrevet 25. mars 2011 #16 Skrevet 25. mars 2011 Dunebuggy; Hva slags bøker tenker du på? Hadde vært fint med en bok om hvilke typiske triks som det er nødvendig å passe seg for, slik at man ikke blir utnytta. Mennesker som gjerne vil få andre til å gjøre noe slik at en selv ikke kommer så bra ut av det. Altså mennesker som lurer andre til å gjøre tjenester, hvis du skjønner. Som for eksempel skremmer eller spiller på frykt for å utnytte en person. Litt småbad tema da
Duplex Skrevet 25. mars 2011 #17 Skrevet 25. mars 2011 Jeg vet ikke om noen spesifikk bok, men har sett at mange linker til denne siden. Det er jo en kjent sak at noen tyr til trusler og vold hvis de ikke har fler ord igjen, så da kan kanskje bøker om kommunikasjonsteori være noe, uten at jeg kan tipse om noen spesiell.
Duplex Skrevet 25. mars 2011 #18 Skrevet 25. mars 2011 Det med å lure andre til å gjøre en tjenester er en av de klassiske hersketeknikkene.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2011 #19 Skrevet 25. mars 2011 Han gjør det i et forsøk på å kontrollere deg via frykt. Jeg syns det er alarmerende at du ikke forstår det, og at du ikke kutter ut en slik mann som aldri kommer til å være noen god støtte for deg og dine barn. I dyreverdenen er det noen ganger slik at en hann kan spise opp barna hunnen har fra før, for derved sikre at det er hans egne gener som kan videreføres, og ingen annens. Jeg tror ikke han selv vet hvorfor han gjør det. Jeg antar det også er fordi han mener han gjerne vil fortelle meg hva HAN mener er rett, uten at det nødvednigvis ligger noe "ondt" bak. Men det er bare så irriterende når jeg som sagt ikke bare kan endre på så mye, og ihvertfall ikke her og nå..så hva er da poenget med å kjefte og smelle?? Og jeg liker også dårlig at han gir med råd om barneoppdragelse etc når han ikke akkurat er en type som har vist at han bryr seg mye om andre. Så helt "hjernesdau" er jeg da ikke! Jeg ser da an personene. At DE selv tror jeg vil følge deres råd og gjør som de sier er merkelig...
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #20 Skrevet 25. mars 2011 Når jeg kjefter og smeller er det fordi jeg ikke er fornøyd med noe(men det kan ofte hende at jeg kjefter for noe annet enn det som plager meg), det er vel mest for å få ut frustrasjon. Det du beskriver høres sykelig ut. Og jeg kan bare si; vær så snill og dropp han! Det er så mange som lever i ulykkelige forhold av forskjellige grunner, og jeg kan fortstå at det er vanskelig å gi slipp på de gode tingene eller vanskelig av andre grunner. Det er i grunn det området hvor mange trenger å bli mer egoistiske. Jeg er hodestups forelsket i min kjæreste, og har gjort mye rart for å få være med han, men hvis han noen gang krysser mine grener så er det slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå