Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, hvor mange timer i uken tilsvarer en 70% stilling? og en 80% stilling?

eller om noen vet hvordan jeg regner ut dette? :)

takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En leser spør:

Hvor mange arbeidstimer per måned har en 70% vikarstilling?

Personalhusets Marit Heimdal svarer:

Det er litt avhengig av om bedriften opererer med 40 eller 37,5 timers uke. Men 70% stilling utgjør 3, 5 arbeidsdager ukentlig.

http://jobbraadgivning.no/-/bulletin/show/612398_-vikariat-og-antall-timer?ref=mst

:D

Hva er dager i timer da? :P er en dag 8 timer sånn standard?..hmm..

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer også an på hvordan vakter du jobber. Som eksempel, jeg jobbet i en 90,x% stilling i en butikk, der rullerte vaktene fra uke til uke. Uke 1: 30 timer, uke 2: 42 timer, uke 3: 30 timer, uke 4: 32 timer = 134 timer i mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger av hvor mange arbeidstimer en 100% stilling har. :gjeiper:

Skrevet

For meg som har en arbeidsuke på 43,6 timer utgjør 70 % 30,5 timer i uka. For en annen person som jobber 37,5 timer i uka i full stilling utgjør 70 % 26,25 timer i uka.

For å finne ut hvor mange timer 70 % av en stilling utgjør må du finne ut hvor mange timer det er i uka i en 100 % stilling og gange dette med 0,7. Skal du finne ut hvor mange timer 80 % utgjør så ganger du "full stilling" med 0,8.

Skrevet

For meg som har en arbeidsuke på 43,6 timer utgjør 70 % 30,5 timer i uka. For en annen person som jobber 37,5 timer i uka i full stilling utgjør 70 % 26,25 timer i uka.

For å finne ut hvor mange timer 70 % av en stilling utgjør må du finne ut hvor mange timer det er i uka i en 100 % stilling og gange dette med 0,7. Skal du finne ut hvor mange timer 80 % utgjør så ganger du "full stilling" med 0,8.

Takk!! vi har 37,5 timers uker- så da skal jeg sette opp 70% ca 26,25 timer i uken :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...