AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #1 Del Skrevet 24. mars 2011 Hei! Dette er kanskje et dumt spørsmål, men i det siste har jeg begynt å bli flink til å spare middagsrestene istedet for å hive dem. Derfor, spørsmål: er det noen typer middagsmat som ikke egner seg for å bli varmet opp for andre gang? Er litt ferks på dette her, og var en tanke som plutselig slo meg når jeg skulle pakke inn fiskegratengrestene for å sette dem i kjøleskapet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 24. mars 2011 #2 Del Skrevet 24. mars 2011 Ikke egentlig, ihvertfall når det gjelder hverdagsmat. Noen ting egner seg jo bedre og verre - f.eks. kan stekt kjøtt fort bli litt mer seigt og tørt om det varmes opp, men det er som regel ikke mye. Grønnsaker som ikke tåler all verdens med varmebehandling kan fort bli litt vel myke og dvaske, men også det er jo overkommelig. Og dessuten blir supper og gryter faktisk ofte litt bedre når smakene får stått og utviklet seg over natta, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 24. mars 2011 #3 Del Skrevet 24. mars 2011 Det eneste du kanskje bør tenke over som jeg kommer på er hva du gjør med overskudds-ris. Jeg varmer opp det meste av mat, siden jeg bor aleine så er det veldig greit å lage større porsjoner som jeg enten legger i kjøleskap eller fryser ned. Kan fint lage middag bare et par ganger i uka og leve resten av uka på restene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jamme Skrevet 24. mars 2011 #4 Del Skrevet 24. mars 2011 (endret) Det eneste du kanskje bør tenke over som jeg kommer på er hva du gjør med overskudds-ris. Oi, dette visste jeg faktisk ikke. Jeg pleier uansett ikke å bruke rester av kokt ris som den er, syns den blir kjip og tørr av å stå i kjøleskap. Da pleier jeg heller å steke den, ellers egner den seg faktisk glimrende i paifyll og brøddeig. Det står jo at bakteriene kan overleve høye temperaturer, men en time i ovnen på 200 grader kan de umulig tåle? Endret 24. mars 2011 av Jamme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 24. mars 2011 #5 Del Skrevet 24. mars 2011 Oi, dette visste jeg faktisk ikke. Jeg pleier uansett ikke å bruke rester av kokt ris som den er, syns den blir kjip og tørr av å stå i kjøleskap. Da pleier jeg heller å steke den, ellers egner den seg faktisk glimrende i paifyll og brøddeig. Tror det kommer veldig an på ristypen også, noen er ikke så verst, andre blir helt håpløse. Et triks jeg har brukt et par ganger er å varme den opp i en bolle med bittelitt vann i bunnen og et fuktig kjøkkenpapir eller en tallerken på toppen. Pleier å hjelpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #6 Del Skrevet 24. mars 2011 Takk for svar allesammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #7 Del Skrevet 25. mars 2011 Ris, grøt og hvit saus er eksempler på middagsrester som ikke funker sågreit å varme opp igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 25. mars 2011 #8 Del Skrevet 25. mars 2011 Synes ikke hvit saus er vanskelig heller jeg, da. Den blir helt akseptabel i mikroen, og aller best hvis man varmer den opp i kjelen sammen med bittelitt melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 25. mars 2011 #9 Del Skrevet 25. mars 2011 Ris, grøt og hvit saus er eksempler på middagsrester som ikke funker sågreit å varme opp igjen. Grøt funker da fett å varme opp igjen! Best om man gjør det i kjele da, og tilsetter litt melk. Blir like god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå