Gå til innhold

Saus til kylling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 4 år på 80-tallet, så jeg vet ikke om veikromaten på det tiåret, men ikke vær så slem mot TS da! Herregud for noen usakligheter dere serverer henne! (Tog du'an? "Serverte", passer til temaet ikkesant! ;) ;).)

Uansett, legg negativiteten hjemme og si noe positivt og kom med nye froslag heller enn å lage kvalme!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun fikk gode tips om salat/saus lengre opp i tråden her.

Du mener det ikke er lov å komme med flere tips/forslag?

AnonymBruker
Skrevet

Klart det er, men det må også være lov å si ifra når folk er helt på jordet.

AnonymBruker
Skrevet

Klart det er, men det må også være lov å si ifra når folk er helt på jordet.

Hvem er på jordet?

Skrevet

Jeg ville i alle fall puttet pinjekjerner og fetaost i salaten også. Det er kjempegodt! Jeg pleier å kjøpe fetaost på glass. Da kan jeg kan bruke oljen som fetaosten ligger i, og helle over salaten som en dressing :)

Forøvrig synes jeg du skal beholde ananasen, og de andre grønnsakene! Kanskje legge til litt hjertesalat også.

Har tenkt litt på fetaost, og det kommer garantert oppi, så fremst sambo er enig. Hm.. er ikke helt sikker på hvordan hjertesalat er, men finner nok ut av det. :)

Når det gjelder min mat, så innrømmer jeg at den er veldig dårlig når det gjelder salater. Når jeg bodde på hybel, så laget jeg salat av egg, ost, skinke, all slags salatblader jeg fant, paprika, løk og oliven og helte over bernåsås. Men det var godt og lett å lage, så jeg var storfornøyd. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Trådstartes salat. Hun ville lage en salat med ost, skinke og ananas og servere den til stekt kyllingfilet. I tillegg ville hun servere en potetsalat.

Skrevet

Jeg syns bretagnesaus er veldig godt til kyllingfilet jeg, men vet ikke om det passer godt sammen med potetstappen :)

• Liker 2
Skrevet

Og hvorfor prøver dere å pakke på meg 80talls-kro-mat-stempelet når jeg ikke engang er PÅTENKT i det årstallet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt litt på fetaost, og det kommer garantert oppi, så fremst sambo er enig. Hm.. er ikke helt sikker på hvordan hjertesalat er, men finner nok ut av det. :)

Når det gjelder min mat, så innrømmer jeg at den er veldig dårlig når det gjelder salater. Når jeg bodde på hybel, så laget jeg salat av egg, ost, skinke, all slags salatblader jeg fant, paprika, løk og oliven og helte over bernåsås. Men det var godt og lett å lage, så jeg var storfornøyd. :fnise:

Hva er bernåsås? Noe lokalt?

Skrevet

Hva er bernåsås? Noe lokalt?

Svensk bernasaus.

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke å ha skinke i en salat til kyllingfilet.

Lag en basissalat og ha ananas og sukkererter ved siden av. Ovnstekte tomater og paprika hever måltidet.

AnonymBruker
Skrevet

Svensk bernasaus.

Hva er det? Oppskrift?

Skrevet

Lag en basissalat og ha ananas og sukkererter ved siden av. Ovnstekte tomater og paprika hever måltidet.

Som sagt kan jeg ikke ha sukkererter, siden da kan sambo dø av det. (Han er veldig allergisk mot det, hovner skikkelig opp i halsen/munnen.)

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det? Oppskrift?

Hun mener nok bernaisesaus. Når hun sier svensk betyr det nok posesaus.

AnonymBruker
Skrevet

Som sagt kan jeg ikke ha sukkererter, siden da kan sambo dø av det. (Han er veldig allergisk mot det, hovner skikkelig opp i halsen/munnen.)

Det var kanskje derfor hun skrev at du skulle ha det "ved siden av".

Død av sukkererter, he he, noe å skrive i minnetalen det :ler:

Annonse
Skrevet

Hun mener nok bernaisesaus. Når hun sier svensk betyr det nok posesaus.

Såklart er det posesaus. Men det er svensk produsert posesaus som heter bernåsås. Smaker mye bedre enn den norske posesausen.

AnonymBruker
Skrevet

Såklart er det posesaus. Men det er svensk produsert posesaus som heter bernåsås. Smaker mye bedre enn den norske posesausen.

Skjønner ikke hva slags saus dette er. Får ingen treff når jeg googler bernåsås. Er du sikker på at det er det den heter? Men posesaus passer vel ikke til en fin middag uansett?

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hva slags saus dette er. Får ingen treff når jeg googler bernåsås. Er du sikker på at det er det den heter? Men posesaus passer vel ikke til en fin middag uansett?

Treig i toppen OG snobbete. Må være slitsomt.

• Liker 5
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Bernaisesås får man endel treff på. Samma det vel. Jeg kjenner mange, til og med restauranter, som "jukser litt" når de lager mat, så psoesaus er vel ikke direkte forbudt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For noen idioter noen er...

Trådstarter skriver finere i gåseøyne, "finere". Jeg får dermed ikke inntrykk av at hun skal lage gallamiddag for slottet, men en litt bedre middag enn det hun klasker sammen til daglig.

Jeg signerer for øvrig bretagnesaus, som er min go-to-saus når vi har kylling. Jeg elsker saus så jeg ville hatt med saus selv til potetsalat.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...