cardigan Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Av og til mangler en motivasjon for å trene! Kom med nyttige tips og råd for å dra seg opp av sofaen. Det er jo ikke synd på oss. Grunnen til mangel på motivasjon hos meg i dag er at jeg har farta hele uka og syns jeg fortjener å sitte her og det er jo feil tankegang
Gjest petre Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 Planlegger treningene for hele uka i helgen før, og melder meg på via nett. Logger treningene på mylog i forkant. Blir verre å avlyse da, blir evnt til at jeg sjonglerer litt på dagene/treningstype.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 Trene sammen med andre! Da kan man ikke lure seg unna gitt.
cardigan Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2011 Alle min treningsbuddyer har flyttet senter pga flytting til andre kanter i byen. Men kom meg på spinning etterfulgt av en gåtur etterpå
sequin Skrevet 24. mars 2011 #5 Skrevet 24. mars 2011 hehe les disse treningstipsene som supermarie skrev Les de her
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #6 Skrevet 24. mars 2011 Skriv treningsdagbok, ikke på nettet, men din private dagbok hvor du ikke er redd for å skrive hvordan du føler deg dag for dag. Feks jeg startet boken min med 10 armhevinger, og 40 situps og slikt, feks, og 3 måneder senere er det 40 armhevinger og 150 situps, og mye hantel trening +++. Man kommer lengst med ærlighet, og hvis man selv kan motivere seg med økning av reps eller tyngde hver uke, så kommer en langt! Viktig å ikke skulke unna, skulle man ikke trene en dag, eller korte ned på trening, viktig å skrive opp hvorfor. Man lurer ikke seg selv
LilleMink Skrevet 25. mars 2011 #7 Skrevet 25. mars 2011 Jeg får motivasjon av å lese artikler om trening og lese her inne:) Hjelper også å ha god musikk på ipoden. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #8 Skrevet 25. mars 2011 Motivasjon: Stilllesittende livsstil forbundet med alskens livsstilssykdommer. Just DO IT.
Dyreelskern Skrevet 25. mars 2011 #9 Skrevet 25. mars 2011 Jeg blir motivert av å skrive inn det jeg gjør på onlinefitnesslog.com (gratis) og se alle hjertene (cardio) og vektene på de forskjellige dagene, søylediagrammene som viser hva slags trening jeg har gjort og hvor mange skritt jeg har tatt. Små gleder!
Gjest *Maja* Skrevet 27. mars 2011 #10 Skrevet 27. mars 2011 Min motivasjon var å bli 30 med stil...ville føle meg vel med meg selv og vise meg selv at jeg kan være den beste utgaven av meg selv. Har røyket siden jeg var 16 og drukket en del alkohol gjennom de tidlige 20 årene...Bestemte meg for å endre livsstil. I dag er jeg røykfri, drikker sjelden og har aldri følt meg friskere, vakrere og bedre Tenke seg at opptil 10 år yngre jenter kommer til meg og spør hva jeg gjør for å holde meg i form, og de får sjokk når jeg oppgir alderen min...LOL Life is good 2
Gjest Serena Skrevet 27. mars 2011 #11 Skrevet 27. mars 2011 Jeg skrev nettopp et innlegg i ' miste 5 kg før 1. mai' hvor jeg klaget over dårlig motivasjon. Så her må jeg følge med. :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #12 Skrevet 27. mars 2011 Så kult, Maja! Lyst å fortelle hvordan/hva du trener? Spiser du det du har lyst på, eller teller du kalorier? Min motivasjon er at sommeren nærmer seg Vil føle meg vel i bikini!
Gjest *Maja* Skrevet 27. mars 2011 #13 Skrevet 27. mars 2011 Så kult, Maja! Lyst å fortelle hvordan/hva du trener? Spiser du det du har lyst på, eller teller du kalorier? Min motivasjon er at sommeren nærmer seg Vil føle meg vel i bikini! Jeg har en del intoleranser som tvinger meg litt til å velge sunnere alternativer, men jeg spiser godt for det...ma bare tenke litt nytt i matveien Jeg jogger ca 7 km 4-5 ganger i uka...bokser også 3x4-5 runder et par kvelder i uka. I matveien ser en vanlig dag gjerne slik ut: Frokost: 2 knekkebrød med kokt skinke og en boks med ananas Lunsj: 2 knekkebrød med 1 egg og kokt skinke og en boks ananas, eller stekt ris med 1 egg og kylling Mellom: Ananas og druer Middag: 200 gram kjøtt(kylling/karbonadedeig), en stor knytteneve ris med sesamfrø og løk og chili Kvelds: Frukt/knekkebrød Alt stekes i solsikkeolje...maten tilberedes med kyllingfond, kokosmelk, soyasauser etc. I helgene koser jeg meg med både lasagna, sushi, vafler og cookies...teller aldri kalorier, men spiser meg aldri stappmett. Jeg lager all mat fra bunn av og da kan jeg kontrollere hva jeg putter i maten. Pga. laktose spiser jeg aldri ost, smør eller sjokolade...Og pga. intoleranse mot gjær og stivelser spiser jeg aldri brød eller andre bakevarer; tror definitivt at det gjorde at den siste "kosemagen" forsvant...
Sekretæren Skrevet 27. mars 2011 #14 Skrevet 27. mars 2011 Jeg har tenkt mye på dette med motivasjon i det siste selv. Jeg har nemlig gått fra å være sofaslask til å være konkurrerende styrkeløfter som trener 5 dager i uka. Dette har skjedd i løpet av 2,5 år. Det er ikke alltid like lett å sette ord på hva som har skjedd, men det har noe med indre drivkraft å gjøre, og fokus på hva jeg oppfatter som viktig. For det første har jeg valgt å skille mellom begrepene motivasjon og inspirasjon. Motivasjon finner jeg hos meg selv, og inspirasjon får jeg av andre. Motivasjon er indre drivkraft, inspirasjon er det ytre. Når jeg fikk disse begrepene på plass, har jeg etterhvert også skjønt litt av hva som skjedde oppe i hodet mitt. Min motivasjon endret seg. Det er det første jeg kunne stadfeste. Jeg flyttet fokuset på vekt og utseende, til funksjon og helse. Jeg vil leve lenge, jeg vil være skadefri, jeg vil være sterk. Inpirasjonen er blant annet dette: Så jeg spør: Hva vil du bli? Hvordan vil du bli det? Hvorfor sitter du der ennå? Bare noen tanker
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #15 Skrevet 27. mars 2011 Jeg har en del intoleranser som tvinger meg litt til å velge sunnere alternativer, men jeg spiser godt for det...ma bare tenke litt nytt i matveien Jeg jogger ca 7 km 4-5 ganger i uka...bokser også 3x4-5 runder et par kvelder i uka. I matveien ser en vanlig dag gjerne slik ut: Frokost: 2 knekkebrød med kokt skinke og en boks med ananas Lunsj: 2 knekkebrød med 1 egg og kokt skinke og en boks ananas, eller stekt ris med 1 egg og kylling Mellom: Ananas og druer Middag: 200 gram kjøtt(kylling/karbonadedeig), en stor knytteneve ris med sesamfrø og løk og chili Kvelds: Frukt/knekkebrød Alt stekes i solsikkeolje...maten tilberedes med kyllingfond, kokosmelk, soyasauser etc. I helgene koser jeg meg med både lasagna, sushi, vafler og cookies...teller aldri kalorier, men spiser meg aldri stappmett. Jeg lager all mat fra bunn av og da kan jeg kontrollere hva jeg putter i maten. Pga. laktose spiser jeg aldri ost, smør eller sjokolade...Og pga. intoleranse mot gjær og stivelser spiser jeg aldri brød eller andre bakevarer; tror definitivt at det gjorde at den siste "kosemagen" forsvant... Spiser du ikke grønnsaker? Feks jeg trener aktivt, har veldig stram kropp med muskler og slikt, men jeg spiser mye grønnsaker til middager, og salater og frukt ellers. Feks en laksefilet med masse grønnsaksblanding, kokt, UTEN smør eller noe, for jeg tåler heller ikke laktose. Det fungerer for meg.. Bare lurer
Gjest *Maja* Skrevet 27. mars 2011 #16 Skrevet 27. mars 2011 Spiser du ikke grønnsaker? Feks jeg trener aktivt, har veldig stram kropp med muskler og slikt, men jeg spiser mye grønnsaker til middager, og salater og frukt ellers. Feks en laksefilet med masse grønnsaksblanding, kokt, UTEN smør eller noe, for jeg tåler heller ikke laktose. Det fungerer for meg.. Bare lurer Å ja...glemte å skrive det...tåler ikke grønnsaker...kun tomat, agurk, løk og chili. Tåler heller ikke eple, pære eller appelsin...Derfor det ikke er så mye av det i kosten min...for all del; Pøs på med grønnsaker om du tåler det Magen min klarer ikke å bryte ned gjær, stivelse og grønnsaker; jeg blir kjempeoppblåst og dårlig i magen da...
cardigan Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #17 Skrevet 27. mars 2011 Så mange supre tips! kjekt å høre at mange har mye motivasjon! Får litt ekstra kick av det dagens motivasjon hos meg(søndag): trene bort alt snackset jeg har fråtset i helgen.har satt opp trening for neste uke! Har også lager meg dagbok her inne for å følge med på hva jeg gjør håpe alle har hatt en fin helg!
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #18 Skrevet 27. mars 2011 Å ja...glemte å skrive det...tåler ikke grønnsaker...kun tomat, agurk, løk og chili. Tåler heller ikke eple, pære eller appelsin...Derfor det ikke er så mye av det i kosten min...for all del; Pøs på med grønnsaker om du tåler det Magen min klarer ikke å bryte ned gjær, stivelse og grønnsaker; jeg blir kjempeoppblåst og dårlig i magen da... Uff da, det må være litt kjipt å ikke tåle enkelte ting, jeg synes det er tungt nok med den nasty laktoseintoleransen! Forresten, jeg blir supermotivert når jeg ser min feite nabo på minst 110 kg og 160 cm høy kommer seg ut for å jogge eller trene, DA skal ikke jeg være noe verre!!
Gjest idakaroline Skrevet 28. mars 2011 #20 Skrevet 28. mars 2011 Forresten, jeg blir supermotivert når jeg ser min feite nabo på minst 110 kg og 160 cm høy kommer seg ut for å jogge eller trene, DA skal ikke jeg være noe verre!! Den der likte jeg godt! Har ingen feit nabo jeg da, men kan tenke at jeg har det sånn at jeg kommer meg opp av sofaen Har prøvd så mye annet for å få opp motivasjonen uten å lykkes, så får se hvordan det går når jeg begynner å tenke sånn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå