AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Jeg har fått sansen for å jogge i motbakke på mølla. Hvor effektivt er dette for å stramme opp rumpe og lår? Og er det bedre med korte intervaller i bratt bakke enn lengre løping i slakkere bakke? Jeg gjør tradisjonelle styrkeøvelser også, men vil gjerne ha litt ekstra piff før sommeren
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 Nå løper ikke jeg på mølle, så aner ikke. Men jeg bruker nesten bare bratte bakker ute i naturen, det gir pulsen et kjempeløft. Jeg har ingen vitneskaplige teorier her altså, men vil påstå at korte intervaller i bratte bakker er bedre enn lange økter i slakt terreng. Med sistnevnte bir du jo veldig utholdende da, og vil helt sikkert få strammere rumpe og lår der også.
Wiggins Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 Nå løper ikke jeg på mølle, så aner ikke. Men jeg bruker nesten bare bratte bakker ute i naturen, det gir pulsen et kjempeløft. Jeg har ingen vitneskaplige teorier her altså, men vil påstå at korte intervaller i bratte bakker er bedre enn lange økter i slakt terreng. Med sistnevnte bir du jo veldig utholdende da, og vil helt sikkert få strammere rumpe og lår der også. Det kommer an på hva som er målet ditt. For å få optimal utholdenhetstrening, f. eks. i forkant av en konkurranse, bør man i mange måneder i forveien trene lange rolige økter der pulsen sjelden går over terskel. Når konkurransesesongen nærmer seg bør man legge inn intervalløkter av varierende lengde for å spisse formen. Det er slik de aller, aller fleste utholdenhetsutøvere på høyt mosjonsnivå og oppover trener. En annen ting er at det er synd at så mange jenter og kvinner har problemer med å akseptere det som enkelt og greit er kvinnelige former. Det er utallige innlegg her fra kvinner som, utifra det de opplyser om høyde og vekt, umulig kan være overvektige, men som synes de har for store lår og rumpe. Fettlageret der er kvinnekroppens ammelager. Alle modeller får slanket lårene sine i Photoshop, dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå