AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Har nylig fått arbeid i et firma, hvor jeg nå har oppdrag i å redigere en avis. Skal lage en stor artikkel om en vei, hvor det har startet småbutikker på. Skal lage små innlegg om hver butikk. Alle butikkene har det gått greit med, vi har fått intervjuet dem og de lar oss skrive hva vi vil. Den ene butikken fikk lese innlegget om seg idag, sendte på mail, og mailen jeg fikk til svar etter det var en redigert versjon av det jeg hadde skrevet. Vedkommende hadde fjernet mye av det jeg hadde skrevet, og stappet inn masse dårlige formuleringer og endeløse skrytereklamer, som ikke passer inn i artikkelen min i det hele tatt. Jeg kjenner denne personen da vi har kontakt pga. store bestillinger jeg har gjort til en forening jeg har. Var kansje derfor personen følte den hadde frihet til å gjøre dette, men jeg oppfatter dette som ekstrem frekkhet. Dette er min jobb, og det er jeg som er forfatteren av artikkelen, og kan ikke publisere noe som jeg faktisk ikke har skrevet, under mitt navn. Dilemmaet er: Jeg vil ikke publisere noe som den det handler om er misfornøyd med, men jeg har ikke tenkt å publisere noe jeg ikke har skrevet selv. Ellers er jeg så sykt provosert at jeg vil si personen får si ja til det jeg har skrevet, ellers kan den glemme hele greia. Men jeg er redd sjefen oppfatter det som dårlig konfliktløsing, for det er det jo... Hva ville dere gjort i denne situasjonen?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 Jeg hadde tatt kontakt med vedkommende som hadde endret så mye på det du opprinnelig skrev. Sagt at det her hører ikke inne i konseptet og du gjør en jobb og er ikke her som privatperson. Så tatt dialogen på mail og gått for noe du kan stå inne for. Siden du kjenner litt til vedkommende og h*n har brukt dette bekjentskapet så hadde jeg ikke lagt to fingre i mellom og sagt at dette kommer bare ikke på trykk pga dårlig formulering, skjult reklame samt at det ikke passer konteksten.
Gwen Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 Takk for bra svar, ja jeg må si at jeg ikke har gjort reportasjen som privatperson... Andre råd?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 Vis det til en kollega som er enig med deg, så tar du kontakt tilbake med den det gjelder og sier at "teamet" ditt ikke er helt fornøyd med den redigerte utgaven, og vil ha den originale slik den står. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå