Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er dere fæle til og kjefte på barna deres om de gjør feil eller ikke vil gjøre?eller har dere litt tolmodighet og prater med dem om ting.

vet det er alt for mange som hyler og kjefter på barne sine alt for ofte.gjerne tre og fire åringer.ser ikke vitsen.en skal ikke sitte og være nikkedukke.men en kan da være konsekvent osv uten og kjefte.

all den kjeftinga er over hodet IKKE bra i det hele tatt.

jeg selv er ikke den som bruker kjeften min.jeg kan være alvorlig osv når jeg snakker om jeg må.men stopper som regel der.er sjeldent jeg virkelig kjefer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Normalfordeling
Skrevet

Jeg er i utgangspunktet veldig tålmodig. Allikevel hender det at jeg kjefter. Når ting er avklart, sagt nei n*te gang, pyton oppførsel og da blandet med at jeg er ekstra sliten eller stresset. Ja, da kjefter jeg selv om jeg vet det ikke er pedagogisk rett.

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg kjefter ikke. Det er drepen for selvfølelsen til et barn. Men jeg er alvorlig og bestemt.

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg kjefter ikke. Det er drepen for selvfølelsen til et barn. Men jeg er alvorlig og bestemt.

Flott med alle som gjør ting etter boka og som man bør. Vi andre er bare mennesker og tråkker feil noen ganger.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Flott med alle som gjør ting etter boka og som man bør. Vi andre er bare mennesker og tråkker feil noen ganger.

Om man ikke klarer å passe kjeften sin som mor/far så har man et stort problem..

• Liker 2
Skrevet

Hvis man definerer kjefting som roping og bruk av ukvemsord, så er det noe jeg prøver mitt ytterste for å unngå. Likevel, jeg er menneskelig og det har hendt at jeg har mistet grepet et øyeblikk. Jeg sier da ikke stygge ting til barna, men kan bli en smule høylydt. Jeg tipper at bare "Mor Theresa" klarer å oppdra barn i 18 år x antall barn uten å kjefte en eneste gang.

Skrevet

Ja, jeg kjefter. Vet at det ikke er pedagogisk riktig. Unngår banning, kallenavn o.l, men snakker høyt og strengt til eldstemann når han har strukket tålmodigheten min langt over grensen. Men merker at jeg er mindre tålmodig når jeg er sliten og lei. Jobber med å forbedre meg og finne alternative løsninger. Men jeg er da bare et menneske og ikke en engel.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Kjefting er generelt en uting, uansett hvem det måtte gå ut over. Klart det er menneskelig å miste tålmodigheten, men hvis kjefting er dagligdags, bør man se litt på om man bør endre metodene sine. Når noe ikke fungerer, må man gjøre det annerledes neste gang.

Et barn får ca 150 000 negative tilbakemeldinger fra det er 0-18 år, og ca 10 000 positive. Noe å tenke på.

• Liker 1
Skrevet

Kan noen definere kjefting?

Er det å snakke høyere og stengere enn en bruker til vanlig, eller er det å bruke "stygge" ord og usakligheter?

Hvis det er å snakke høyere og strengere, så; ja absolutt kjefter jeg av og til! Og jeg slenger t.o.m inn en konsekvens med streng stemme etterhvert (såklart etter en advarsel om hva som vil skje hvis gullungene ikke skjerper seg..).

F.eks fikk tenåringen nettopp to dager datanekt (ikke det som var skolerelatert, men alt det andre hun bruker data til, f.eks facebook). Det etter gjentatt dårlig oppførsel, nebbete snakking, dissing av lillesøstera osv.... Jeg prøvde i forkant å snakke med henne, om hva som evt plaget henne, men det var nok bare hormoner. Greit nok, jeg kan skjønne den, men i en familie så kan en ikke bare kjøre på og gjøre hva en vil uten konsekvenser.

Idag var det lillesøster på åtte sin tur.....hun har gjentatte ganger klatret i bokhylla si... Vi har gitt beskjed om at det er farlig for henne, at hun kan ødelegge den osv.... Idag så ødela hun hele hyllen så den nederste knakk (heldigvis ikke resten, og ja, den er sikret). Kjeft (strengt snakk), og straffen ble ingen lesing på sengekanten (sang nattasangen da)

Så begge mine har fått kjeft i det siste....

Skrevet

Jeg kaller ikke barna nedsettende ting eller banner,men kan få for høy stemme og kjefte.Det ender aldri i bedre oppførsel hos barna,men med dårlig samvittighet hos meg.Slike episoder der jeg virkelig kjefter er heldigvis ikke dagligdagse,men jeg kan alltids bli enda bedre på å telle til 10 eller 100!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...