Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått i oppgave om å skrive en pleieplan for en pasient jeg har på et sykehjem. Er det noen snille sjeler der ute som har noen gode tips til meg? Eller som evt har èn som dere vil sende meg? For da kan jeg sende dere mailen min :sjenert:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med veilederen din og kontaktsykepleieren din. De kan begge gi deg tips.

AnonymBruker
Skrevet

veileder og kontaktsykepleier er samme person, og hun har jo 30 andre studenter å ta seg av også. så blir litt vanskelig å spørre hu om alt. trodde et forum var for å spørre om tips og få råd av medlemmene der. men da tok jeg vist feil ;)

AnonymBruker
Skrevet

Dere har vel en lærer fra høgskolen som følger dere opp, og en kontaktsykepleier hver på praksisstedet? Forøvrig kan jo ikke vi skrive pleieplan på en pasient vi ikke kjenner, eller hur? Dette vil jeg nok anbefale deg å fikse selv ;) (Skolen har sikkert eksempler på pleieplaner som kan hjelpe deg igang.)

AnonymBruker
Skrevet

veileder og kontaktsykepleier er samme person, og hun har jo 30 andre studenter å ta seg av også. så blir litt vanskelig å spørre hu om alt. trodde et forum var for å spørre om tips og få råd av medlemmene der. men da tok jeg vist feil ;)

Det hørtes da veldig rart ut. Har en kontaktspl 30 studenter? Hørtes da fryktelig ut. Når vi hadde sykehjemspraksis så var vi to studenter på en kontaktspl.

I tillegg så hadde vi en veileder fra høyskolen.

Begge kunne hjelpe.

Vi her inne kan ikke sende deg en pleieplan skjønner du vel, du skal lære av dette. Du skal kunne skrive en selv.

Igjen, hør med læreren din.

Skrevet

Du må høre med kontaktsykepleieren din om hvordan de skriver pleieplaner på sykehjemmet, og be om å få se en. Dere har vel snakka noe om hvordan en pleieplan skal se ut og hva den bør inneholde når dere har hatt praksisforberedelser med veileder eller på skolen? ... Dessuten må jeg bare si at det høres helt usannsynlig med 30 studenter på én kontaktsykepleier. Mener du veileder, kanskje? Og hvorfor skal du ikke kunne spørre en av de om hjelp? Det er jo en grunn til at de er der.

Skrevet

Hvis du googler "pleieplan" så kommer det opp forslag...

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

var veileder jeg mente ja.

har ikke noen kontaktsykepleier, bare veileder og læreren vår som er på sykehjemmet engang i uken.

har spurt om de har en pleieplan som jeg kan se på, men det hadde dem ikke på avd.

har heller ikke hatt mye undervisning om pleieplan så vet ikke hvordan den skal se ut, hva som skal være med osv. har såklart googla,men vet jo ikke om de jeg finner er på sykepleier nivå eller på omsorgsarbeider nivå..

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Har fått i oppgave om å skrive en pleieplan for en pasient jeg har på et sykehjem. Er det noen snille sjeler der ute som har noen gode tips til meg? Eller som evt har èn som dere vil sende meg? For da kan jeg sende dere mailen min :sjenert:

Men har dere ikke en mal dere følger? Jeg har glemt hvordan jeg skrev den... Skulle ellers gjerne hjulpet. Spør noen i klassen eller kontaktspl eller lærer.

Skrevet

Har du ikke en kontaktsykepleier? Hun/han som leser logger, har hovedansvaret for deg og skal bestemme om praksisen din er bestått eller ikke.

Hvis du bruker Kristoffersenbøkene er det en fin mal i forhold til pleieplan som følger med med oppsett til informasjonsinnhenting :)

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

var veileder jeg mente ja.

har ikke noen kontaktsykepleier, bare veileder og læreren vår som er på sykehjemmet engang i uken.

har spurt om de har en pleieplan som jeg kan se på, men det hadde dem ikke på avd.

har heller ikke hatt mye undervisning om pleieplan så vet ikke hvordan den skal se ut, hva som skal være med osv. har såklart googla,men vet jo ikke om de jeg finner er på sykepleier nivå eller på omsorgsarbeider nivå..

Jeg er AB som svarte deg først. Først trodde jeg du bare var lat, nå synes jeg synd på deg. Dette høres jo helt feil ut.

Dere må da ha en kontaksykepleier? En som du går sammen med, som hjelper deg og forklarer deg ting? En som har ansvar for deg?

Klart sykehjemmet har pleieplaner, de er lovpålagt til å lage en til hver pasient/beboer. Og den skal oppgraderes jevnlig.

Vi fikk også veldig lite informasjon om hvordan en pleieplan skal se ut. Noen kaller det også for tiltaksplan.

Skolen har vel også en mal til dere, det fikk ihvertfall vi. I tillegg så skulle vi gjøre rede for et eller to problemer i en del 2.

Snakk med veiledere din igjen, evnt send en mail og si at du må ha start hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...