Gå til innhold

Et jævla nederlag....

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Æ skulle ha vært på et møte i dag.

Æ fixa det ikke. Æ klarte ikke å gå av bussen, og gå inn døra.

Det var så grufult med folk der.....

Æ har sosialangst, og hadde manna meg opp te å gå idag.

Det føles som et jævla nederlag......... :(

E de nån som har erfaringa som kan hjelpe meg.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Unødvendig kommentar, gjest.

Remyline -moderator-

Gjest Embla s
Skrevet

:( Det finnes terapi grupper og egne foreninger for de som sliter med sosial angst. Søk på nettet og kontakt fastlegen din!

Botemiddelet for angsten din er vel å sakte men sikkert overvinne og bekjempe frykten ved å nettopp oppsøke og konfrontere situasjonene du frykter. Sakte men sikkert trene deg opp til å takle situasjonene.

Stakkars deg :(

Skrevet

Du er tøff som hadde mannet deg opp til å dra. Du var på vei! Neste gang kan det hende du klarer å gå inn også. Stå på! :klem:

Skrevet

Jeg laget en plakat for Mental Helse en gang, og ble sittende og snakke en stund med hun dama jeg skulle lage for. Hun har selv hatt psykiske problemer/angst (?). Hun sa iallfall at hun hadde fått langt større hjelp fra alternative behandlingsmetoder enn hun hadde fått fra de tradisjonelle "legemetodene" (piller, antidepressiva osv.). Mest hjelp hadde hun fått av TFT (jeg tror det heter Tanke Felt Terapi).

Søk litt på nettet -kanskje du finner noen der hvor du bor som kan hjelpe deg? Det må være ulidelig å ha det slik at man ikke tør å gå ut av huset sitt for å treffe andre mennesker. Du fortjener jo ikke å ha det slik! Ingen fortjener det.

Håper du kan få hjelp.

Klem,

Nelle :briller:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet hvordan du har det, jeg har selv sosialfobi.

Om du ikke går til behandling vil jeg råde deg til å søke hjelp slik at du kan vinne over sosialangsten.

Om du har mulighet til å kunne få et opphold på Modum Bad, så er det en kjempefin mulighet. Der jobber man i grupper og trener seg opp til å kunne takle slike ting.

Der får du heller ikke gå på noen piller av noe slag.

Skrevet

Pusteøvelser. Kjøp boka Pust av Sissel Tvedte.

Til å begynne med kan du starte med å trekke pusten dypt tjue ganger, rolig. Når du puster ut, slipper du ut tankene i samme åndedrag, slipper dem ut med pusten. Gjør det flere ganger hver dag, men ikke mer enn tjue pustinger per gang.

En annen ting, som en homofil venn av meg anbefalte, er å tørre å kjenne på angsten. Han sa ikke hvordan, men jeg har prøvd det ut i det små. Legg deg ned på senga og prøv å finn fram til angsten, få følelse med den, og vær i den, få det verst mulig... Da kapper du hodet av den, og den blir mindre neste gang.

Tilskudd av B-vitaminer, tran, magnesium og et sunt kosthold, samt moderat mosjon (gåturer) hjelper også.

Og sosial trening. De har noe som heter Angst-ringen, men jeg vet ikke så mye om de, annet enn at de driver uavhengig.

Nå var det kanskje ikke så positivt - det du skulle ta bussen til ? (kjøpesenter?), forsøk å ha en mer positiv sak du skal oppsøke neste gang du skal ta bussen... f.eks. resturantbesøk, eller venninnebesøk.

Og husk - du er ikke midtpunktet, det bare kjennes slik - ingen legger mer merke til deg enn til andre, altså nesten usynlig. De fleste har mer enn nok med sine egne plager og bekymringer.

Til sist vil jeg minne om at det er mye lettere å se sur ut og møte verden med distansert kulde, når det egentlig er angst man har - det er lov å bli litt forbanna på verden pga det, ikke minst... :wink:

Skrevet

Jeg har slitt med og kommer alltid til å ha et visst snev av angst, dog ikke sosialangst. (noe tidligere, men er kvitt akkurat den delen.)

Mitt råd er å søke profesjonell hjelp, i min erfaring fungerte terapi hos psykolog(er) veldig godt.

Ellers vil jeg råde deg til å kjøpe boken "Trange rom og åpne plasser." av Berge&Repål? (litt usikker på det siste der, men se om du finner det på tittel.)

Det er en veldig god bok, som forklarer litt om angst, forskjellige typer angst, hva det kan komme av, hva som skjer i kroppen, hvorfor kroppen reagerer som den gjør, teknikker man kan bruke for å bli kvitt det værste etcetc.

Leser den selv nå, fikk utklipp fra den hos psykologen min, og skal gule ut det som er "meg" der for å gi den videre til mine nærmeste slik at også de kan være i bedre stand til å forstå og kanskje hjelpe videre.

Lykke til.

Gjest Anonymous
Skrevet

Æ syns d e fryktleg fælt å skriva dialækt, da får æ frysning

Skrevet
Du er tøff som hadde mannet deg opp til å dra. Du var på vei! Neste gang kan det hende du klarer å gå inn også. Stå på! :klem:

Helt enig. Du var jo kjempeflink som klarte å ta bussen. Du er på riktig vei. Ikke se på det som et nederlag, men som et steg i riktig retning.

Lykke til videre. :trøste:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...