Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg klarer ikke å bestemme meg om jeg vil bli lærer 1-7 kl eller førskolelærer.

Noen som er det som kan argumentere for og imot?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??

Gjest Naenia
Skrevet

Dette er jo opp til deg og hva du føler. Hvilke aldersgrupper føler du at du jobber best med? Vil du det for å lære bort fag eller jobbe med barn?

Skrevet

Hei!

jeg har en plan om å gå førskolelærer utdanning.. fordi jeg elsker å jobbe med barn, enten i bhg eller sfo.

hvis det er dette du liker best bør du ta førsk.lærer hvis du vil jobbe med eldre barn eller ungdom i skole bør du bli lærer.. :)

AnonymBruker
Skrevet

Førskolelærer er økonomisk sett en veldig dum utdannelse å ta. Men forøvrig, mener jeg at det viktigste er å trives i jobben.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg får hodepine hver gang jeg stikker nesa inn på SFO for å hente noe, så for meg var lærer helt rett. Jeg får jobbe med barn på en litt mer strukturert måte, og jeg synes jobben er svært givende. Jeg har derimot bekjente som jobber i barnehage og foretrekker dette foran skolen. Kanskje du kan prøve deg litt som vikar i både barnehage og skole, så får du en smakebit på de forskjellige jobbene?

AnonymBruker
Skrevet

jeg stod også mellom det valget for noen år siden.. jeg valgte førskolelærer... å angrer..

• Liker 1
Skrevet

Jeg har jobbet i barnehage, men ikke som vikar i skolen..

Føler kanskje at man blir fortere utslitt av barnehagen.. I et klasserom skal de sitte stille og være stille, mens i bhg så er det mye lyder hele tiden.

Jeg vet jeg kan være sjenert av meg, men er noe jeg jobber med. Vil dette ødelegge for å bli lærer? Jobber bevisst med å ikke være det, og føler at jeg ikke er det like mye som før..

Og tusen takk til dere som har svart :)

Skrevet

^Bortsett fra at de ikke nødvendigvis sitter stille og lærer hele tida ;)

Jeg har jobbet mye som vikar i barnehage og i skole. Etter en dag på skolen er jeg sliten i hodet, etter en dag i barnehagen er jeg mer sliten i kroppen på en måte. Uten å mene dette negativt på noen måte : I barnehagen slipper man å "tenke" hele (altså 100%)av tiden - det føler jeg at man må som lærer.

Hvis du skal være lærer må du være TYDELIG. I barnehagen får du respekt pga det at du er voksen , i skolen må du jobbe for å få den respekten... Nå har jeg ikke vært lenger ned enn i 5 klasse da, så er mulig det er litt mer respekt blant de yngre elevene.

Jeg mener ikke å svartmale altså, jeg utdanner meg til å bli lærer selv ( i ungdomskole og vgs), og stortrives som det! Men jeg hadde trivdes godt i barnehage og tror jeg,jeg er bare litt fagnerd og i skolen får jeg brukt fagene mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...