Gå til innhold

Forhud vs. ikke forhud- om renslighet

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

når far er omskjært og alle pikkene mor har sett har vært omskjært, er det sikkert lett å svare ja på legene tilbud om omskjæring.

(Kan det sammenlignes med norsk barnedåp ?) Det alle andre gjør, er det lett å henge seg med på !

Renslighet er ikke et saklig argument ?

Dersom mannen ikke vasker seg, er han en gris.

Det er vel mange jenter som også lukter litt "gammel tiss" i blandt, men det er vel ikke noe argument for å skjære av henne kjønnsleppene ?

Omskjæring er et religiøst symbol.

Religionen har gjennomsyret samfunnet, og mange finne syke forklaringer for å forsvare "gamle vaner".

Er det bare ulemper med omskjæring ?

Nei neppe, men det er det heller ikke med avhugging av ben heller.

Det er veldig renslig. Man slipper lukten av sure sokker.

Kanskje det blir det nye kvinnekravet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt overasket over at spørsmål om renslighet settes i fokus i en slik tråd som dette. Alle menn bør være renslige nokk til å få vasket over og under forhuden og dermed unngå et slikt problem... Dette spørsmålet har vel neppe med omskjæring å gjøre. Det er godt mulig at man gjennom en lang og slitsom debatt kan komme frem til at det er mer renslig for mannen å være omskjært men da vil jeg også påpeke at forhuden har også sin funksjon... å beskytte mannens edlere deler.

Jeg har vært sammen med gutter som har vært omskåret (faktisk både Ola normann og John Doe the american) og noen som ikke var omskåret, og ingen av dem hadde problemer med hygienen. De som var omskåret ble ikke like lett stive... men det har jeg tatt som en tilfeldighet. :wink:

:yy: Northy :yy:

Gjest Anonymous
Skrevet

Får helt fnatt av alt hygienepratet! Har aldri truffet en mann med en slik hygiene at jeg ikke kunne kose litt med han. Selv fikk jeg beksjed av legen min om å dempe vaskingen litt, da jeg tok knekken på normal mikroflora.

Noen av mine beste sex-opplevelser er med min nåværende type på ukeslange fjellturer i telt. Fantastisk opplevelse å rulle rundt i lyngen i nydelige omgivelser og fint vær. Setter meg ikke akurat å skrukker på nesen når en slik sjanse byr seg.

Nå er typen min omskåret da. (Av medisinske årsaker som barn) Har aldri tenkt over at det gir bedre hygiene, men det er jo et plus. Viktigere er det at han har litt mindre følsomhet på hodet, og derfor kan holde på MYE lenger. Aldri noe problem å få gutten kåt for det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...