Gå til innhold

Forhud vs. ikke forhud- om renslighet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er en omskåret penis renere enn en som ikke er omskåret?

Må menn med forhud være nøyere på hygienen enn omskårede menn?

Mannen min har forhud, og jeg synes det er dritekkelt å ha sex med ham etter en arbeidsdag hvis han ikke går i dusjen først. Det lukter rart, salt og varmt, og det er masse kjønnshår og "lo", pluss littegranne illeluktende hvitt belegg under der. Kan da umulig være bra å få det opp i skjeden??

Han dusjer jo hver morgen, men da har vi ikke sex pga stress med å komme seg på jobb. :-?

Hvordan er det med deres menn? Omskåret eller ikke?

Hvordan gjør dere det med sexen; dusjer dere alltid først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det er hårreisende å diskuter omskjæring eller ikke av menn pga. av hygiene. Mannens penis er født med forhud av en grunn, og mannens skjønnsorgan skal ikke kuttes i fordi det liksom skal bli renere.

En person som ikke klarer å være hygienisk med forhud, vil ikke være det uten forhud heller. En slik person vil tenke at nå samler det seg ikke så mye "dritt" så da trenger jeg ikke vaske meg så ofte heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Omskjært mann
Det er hårreisende å diskuter omskjæring eller ikke av menn pga. av hygiene. Mannens penis er født med forhud av en grunn, og mannens skjønnsorgan skal ikke kuttes i fordi det liksom skal bli renere.

En person som ikke klarer å være hygienisk med forhud, vil ikke være det uten forhud heller. En slik person vil tenke at nå samler det seg ikke så mye "dritt" så da trenger jeg ikke vaske meg så ofte heller.

Enig i at det ikke er riktig å diskutere omskjæring av menn bare basert på hygieniske årsaker.

Men det er et faktum at når man er omskjært vil det holde seg rent lenger enn det ville gjøre om man ikke er det. Som i eksemplet tidligere nevnt vil det i løpet av noen timer samle seg bakterier, som igjen blir til hvitt belegg, under en forhud. Har man ikke forhud vil det ikke samle seg noe der, og man oppleves som "renere" - og man er det faktisk også.

Er man en gris og ikke vasker seg - da er man en gris uansett om man har forhud eller ikke, det er jeg enig.

hilsen mann, som er blitt omskjært i voksen alder av praktiske årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poirot, du har rett.... det blir på samme måte. Men merkelig nok er det få som er villig til å se likheten når det gjelder å skulle skjære i jentenes kjønnsorganer.

Forhuden tilhører mannekroppen og bør få være der så lenge det ikke er medisinske grunner til å fjerne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke altdig vi har tid til å dysje ,men vi pleier å ta en liten vask ja ,vil helst ha den rein vær gang . Enig med gjest hvist den var sånn som du beskriver hadde jeg ikke hatt noe lyst .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i en jente-fest i går og der diskuterte vi emnet. Ei jente på festen hadde kjæreste som er omskåret, og hun skrøt vilt om hvor bra det var. Hun kunne suge han selvom han ikke hadde dusjet på tre dager, og alikevel luktet det ikke vondt. Jeg suger ikke noen om de ikke har dusja først, så kanskje det er en fordel?? Hun sa det føles mye renere.

Men det er sant at det er unødvendig å skjære i sakene bare pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er faktisk et problem med menns manglende renslighet - jeg har nevnt det i en tråd tidligere også, hvor temaet kom opp, og i f.eks. USA hvor omskjæring er blitt veldig vanlig etter hvert, har antallet tilfeller av livmorhalskreft hos kvinner gått ned. DETTE synes jeg er et STORT pluss, og atskillig viktigere enn diskusjonen om hvorvidt det lukter og ser ubehagelig ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er faktisk et problem med menns manglende renslighet - jeg har nevnt det i en tråd tidligere også' date=' hvor temaet kom opp, og i f.eks. USA hvor omskjæring er blitt veldig vanlig etter hvert, har antallet tilfeller av livmorhalskreft hos kvinner gått ned. DETTE synes jeg er et STORT pluss, og atskillig viktigere enn diskusjonen om hvorvidt det lukter og ser ubehagelig ut...[/quote']

... det er da mulig å vaske seg skikkelig selv om man har forhud ... De menn som evt. ikke får til dette må skjerpe seg!

Gi dem vaskekurs jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fullstendig enig med deg gutt, men det viser seg jo at det er et problem da, i og med at omtalte kreftform har gått ned med økt antall omskjæringer. Da er det ikke bare å si at menn må skjerpe seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg synes det er dritekkelt å ha sex med ham etter en arbeidsdag hvis han ikke går i dusjen først

Sorry, men sånne utsagn som det der provoserer meg. Vi mennesker går ikke rundt og er klinisk rene hele tiden. Det bør være en selvfølge for både kvinner og menn å passe på intimhygienen, men jeg synes mange damer tar dette til nevrotiske høyder, både på sine egne og sine kjæres vegne. Kjønnsorganer lukter og smaker litt, sånn er det bare. Men seffern tar man jo ta en rask omgang med god vask hvis man planlegger sex.

Hvis jeg hadde en dame som syntes det var "dritekkelt" å ha sex med meg alle andre ganger enn når jeg kom nyskrubbet ut av dusjen, vel da skulle hun faen meg få slippe. På permanent basis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En person som ikke klarer å være hygienisk med forhud' date=' vil ikke være det uten forhud heller. En slik person vil tenke at nå samler det seg ikke så mye "dritt" så da trenger jeg ikke vaske meg så ofte heller.[/quote']

Veldig få omskjæres i voksen alder prosentvis, så jeg tviler på at noen velger omskjæring for å kutte ned på vasketid.. Min er omskjært, hygiene hos ham er noe jeg aldri tenker på. Han dusjer hver morgen og vasker seg ordentlig. Han ser ren og pen ut flere timer senere også da. Han liker selv å være ren og velstelt, han hadde nok vært like utilpass som meg etter tre dager uten dusj, og ville neppe foreslått sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er omskjært, og etter å ha vært vant til det i åresvis tror jeg at jeg ville hatt store problemer med en som ikke var det (nå er jo det heldigvis ikke aktuelt). Nå er han så nøyen på hygienen uansett, at det hadde nok vært greit om han ikke var det og. Men jeg leste for et par år siden i vg at norske menn var litt slurvete med hygienen, og at dette kan føre til økt risiko for kreft hos kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvordan bør menn utføre en god hygiene da? ....vaske med hva og hvor - under forhunden også? .......er ikke såpen skadelig - det har jeg hørt nemlig :roll:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Ja, vaske overalt - selvsagt..!

Alle gutter bør lære som små å dra tilbake forhuden for å få vasket seg ordentlig - OG skylle godt med vann (såperester vil irritere).

Dersom vanlig såpe blir for sterkt, finnes det utmerkede intimsåper å få kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...