Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest fashion88

Hei, jeg har også søkt det faktisk :) Langt ned på lista riktignok, men. Tror man har gode jobbmuligheter, men det virker som en veldig konkret utdannelse med mye økonomi. Tror ikke jeg setter det først for å si det sånn. Føler det passer bedre for de som kanskje har jobbet innenfor helsesektoren. (?)

AnonymBruker

Hei

Er det noen her som studerer Helseledelse og helseøkonomi på uio? eller kjenner noen som gjør det? i såfall lurte jeg på hvordan det er? vanskelig?hvordan er matten?hvor kan man få jobb etter endt utdanning?

Jeg ville ALDRI tatt dette studiet, ene og alene på grunn av få jobbmuligheter. Området er såpass nytt og lite strukturert, ja bare vissvass! Dersom du kombinerer det med et helseyrke og har praksis fra helseområdet kan det bli enklere å få jobb, eller rettere sagt du har noe å falle tilbake på...

• 5 måneder senere...

Jeg ville ALDRI tatt dette studiet, ene og alene på grunn av få jobbmuligheter. Området er såpass nytt og lite strukturert, ja bare vissvass! Dersom du kombinerer det med et helseyrke og har praksis fra helseområdet kan det bli enklere å få jobb, eller rettere sagt du har noe å falle tilbake på...

Det tror ikke jeg, tvert imot mener jeg dette er en av de mest solide bachelorgradene man kan få fra UiO. Alternativet hvis man skal se på jobbmuligheter som nyutdannet og vil jobbe med dette feltet, blir å sammenligne en erfaren helsefagarbeider med en nyutdannet "helseøkonom". Men er det ledelse man vil jobbe med, tror jeg denne utdannelsen på sikt er mye mer relevant.

Dette studieprogrammet gir også en innføring i anatomi og sykdomslære, og en meget god forståelse av økonomi. Mange av helsesektorens ledere er i dag helsefagarbeidere med kun videreutdanning, men de kan ikke måle det opp mot den økonomiske forståelsen du får her. Fremover tror jeg det blir mange flere jobber i helsevesenet. Man kan få jobb både på sykehus, aldershjem og innen helsepolitisk arbeid.

Har aldri vært borte i helsefagarbeidere med videreutdanning innen ledelsen. Er som regel sykepleiere som har tatt helseledelse og økonomi som sitter i ledelsen.

Men ingen ubrukelig utdanning dette, men jeg ville nok valgt en mer generell utdanning i ledelse og økonomi hvis jeg ikke hadde annen helsefaglig bakgrunn.

• 4 år senere...
  • 6 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker
Den 16.9.2011 at 20.00, AnonymBruker skrev:

Har aldri vært borte i helsefagarbeidere med videreutdanning innen ledelsen. Er som regel sykepleiere som har tatt helseledelse og økonomi som sitter i ledelsen.

Men ingen ubrukelig utdanning dette, men jeg ville nok valgt en mer generell utdanning i ledelse og økonomi hvis jeg ikke hadde annen helsefaglig bakgrunn.

Gerd Kristiansen, leder i LO er utdannet hjelpepleier.

Anonymkode: 053c5...688

AnonymBruker
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gerd Kristiansen, leder i LO er utdannet hjelpepleier.

Hva tenker du om evt bachelor i helseøkonomi og ledelse for så en master i det samme eller master i organisasjon og ledelse? 

Anonymkode: d5fcf...3f2

AnonymBruker

Du får innsikt i hvordan helse- og omsorgstjenesten er bygd opp og de mange utfordringer den står overfor. Studiet er yrkesrettet og gir deg solide teoretiske og analytiske ferdigheter. Det gjør deg dessuten i stand til å forstå bakgrunn for og bidra i helsepolitiske beslutninger og debatter.  Studiet bygger særlig på kunnskap fra statsvitenskap, medisin og helse og samfunns- og bedriftsøkonomi.

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du får innsikt i hvordan helse- og omsorgstjenesten er bygd opp og de mange utfordringer den står overfor. Studiet er yrkesrettet og gir deg solide teoretiske og analytiske ferdigheter. Det gjør deg dessuten i stand til å forstå bakgrunn for og bidra i helsepolitiske beslutninger og debatter.  Studiet bygger særlig på kunnskap fra statsvitenskap, medisin og helse og samfunns- og bedriftsøkonomi.

Fantastisk bruk av klipp og lim. 

Anonymkode: df523...7d0

• Liker 2
AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om evt bachelor i helseøkonomi og ledelse for så en master i det samme eller master i organisasjon og ledelse? 

Jeg er bare en skarve Helsefagarbeider så det skal jeg nok ikke uttale meg om. Søk råd hos noen som har de stillingene du ønsker. 

Annonse

Er i ferd med å runde av en bachelor i helseledelse, men ikke fra UIO. Har jobbet i 12 år som helsepersonell og klar for å gå videre. Helsesektoren  bærer preg av en ledelsekultur over tid med mye ledere uten formell ledererfaring. Er man som leder i helsesektoren både faglært og har en formell lederutdanning - da stiller man sterkere. Da har man faget, kompetanse og erfaring etter endel år på gulvet og med formell leder utdanning får man gode verktøy man kan bruke som hjelpemidler. Økonomi delen er ikke vanskelig, men man må sette seg godt inn i ting.

Helsesektoren vil nok i fremtiden møte en ledelse med bredere utdanning.

Den 29. mars 2011 at 15.51, AnonymBruker skrev:

Nyskjerrig på dine tanker og utspill her. Dersom man som helsepersonell søker en lederstilling, har fagkompetanse og feks en variant for formell lederutdanning - mener du man går bakerst i køen?

Annonse
AnonymBruker
7 timer siden, Frk.Latte skrev:

Nyskjerrig på dine tanker og utspill her. Dersom man som helsepersonell søker en lederstilling, har fagkompetanse og feks en variant for formell lederutdanning - mener du man går bakerst i køen?

Dersom du leser hva denne personen skriver står det jo svart på hvitt at man har bedre muligheter med en kombinasjon av dette studiet og noe annet helserelatert enn kun dette studiet alene. 

Anonymkode: df523...7d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...