Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg gikk i sjette klasse fikk jeg skikkelig juling i friminuttet på skolen, og brakk fortennene. Etter dette har det bare vært problemer; begge tennene er rotfylt flere ganger, det har vært kraftige infeksjoner hvor jeg har måtte operere vekk infisert vev, langvarige penicillinkurer osv. Tannlegen har gjort alt riktig, men det er nå slik at noen tenner er og blir vanskelige å behandle.

Nå er jeg 19, og har fått skikkelig infeksjon på begge tennene og løs krone på den ene. For å forhindre at den samme sirkelen skal fortsette, må det skikkelige tiltak til. DYRE tiltak. Til tross for mine 75& rabatt, kan det fort komme oppi noen tusen. Går på AAP minstesats og har ikke råd til noe ekstra utgifter.

Har jeg krav på å få noe av dette dekket, siden skadet oppstod (1) i skoletiden (2) for mange år siden?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner til en person som knakk en bit av fortannen sin på barneskolen, og dette er noe h*n stadig må til tannlege for å ordne opp i, da denne biten relativt ofte løsner. Dette får h*n dekket, nettopp fordi skaden skjedde på skolen. Lykke til! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner til en person som knakk en bit av fortannen sin på barneskolen, og dette er noe h*n stadig må til tannlege for å ordne opp i, da denne biten relativt ofte løsner. Dette får h*n dekket, nettopp fordi skaden skjedde på skolen. Lykke til! :)

Håper virkelig det stemmer! Hvor kan man ringe for å få det bekreftet/ordnet opp i?

AnonymBruker
Skrevet

En kamerat av meg fikk også en ødelagt fortann i gymtimen på skolen. Det har vært mange behandlinger hos tannlege pga. dette og det er noe som dekkes. Han betaler ikke noe. mener han fikk et skriv fra skolen hvor det ble bekreftet at skaden skjedde i skoletiden, men er ikke sikker.

AnonymBruker
Skrevet

Ja dette er noe du skal få dekket resten av livet. Ring NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...