AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #21 Skrevet 5. mai 2014 Takk for svar! Skal på apoteket og kjøpe Rozex i morgen, den var visst ikke reseptpliktig. Håper den kan hjelpe litt. Anonymous poster hash: a5984...737
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #22 Skrevet 5. mai 2014 Takk for svar! Skal på apoteket og kjøpe Rozex i morgen, den var visst ikke reseptpliktig. Håper den kan hjelpe litt. Anonymous poster hash: a5984...737 Lykke til! Anonymous poster hash: d640b...fc6
Gjest RompeRusk Skrevet 5. mai 2014 #23 Skrevet 5. mai 2014 Min erfaring er stikk motsatt, jeg får pod på høsten og vinteren pga kulden, og sol hjelper kjempegodt på! Kjenner igjen denne tråden, var meg som startet den i 2011.... Har mer medfølelse enn gode råd desverre. Du må jo til legen. Det er jo helt håpløst å ha en lege med en måneds ventetid. Jeg ville personlig gladelig punget ut for en time "fort som f" hos en privat, men det er jo selvsagt ikke noe alle har råd med. (Også ville jeg vurdert å bytte fastlege, om det er så vanskelig å komme inn til han du har nå). I mellomtiden: - bruk minst mulig / mildest mulig ansiktspleie og kosmetikk. Jeg har selv fått råd av lege om å bruke lactasyd som ansiktsvask, fordi den inneholder veldig få ingredienser som man kan reagere på, samt har rett ph. - Vær minst mulig i sola (kjipt, men det provoserer POD). Bruk høy solfaktor om du skal være ute. Barnesolkrem har ofte færre ingredienser som kan irritere! Lykke til!
Gjest KrissyHart Skrevet 5. mai 2014 #24 Skrevet 5. mai 2014 jeg blir heller ikke verre av sol, men bedre. eneste man må passe på er å ikke være svett på området, og jevnlig fjerne det oljete laget på huden. jeg vasker ansiktet med bommulpad og kun nesten kaldt vann på området. det gjør jeg mange ganger om dagen, jo mer fett du er i området jo verre blir det hos meg. skal du bruke produkter, unngå de med olje i. skal du sminke deg er det best å ha en primer med silikon som ikke trekker inn i huden under pudder og foundation. man skal helst ha solkrem men da fett på området gjør det verre, er det bedre å bruke rent mineralpudder med solbeskyttelse. dette er mine erfaringer. slutte å bruke shampoo/såpe med sls(sulfater). finn og gunnar har noen bra av de i 500 ml flasker til 150 kr på frisørgrossisten.no litt billigere enn 250 av andre frisørprodukter. men er frakt så mulig det går opp i opp. hud produserer mer fett når man fjerner den som meg. men inntil et visst punkt roer det seg når du fjerner fettet. alternativ til ansiktsvask kan være konjac sponge naturell med kun vann
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå