Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå aktivt sykemeldt, noe sjefen min ikke kan NOE om! (har jeg erfart ) Leste rundt på nettet nå at man må sende inn en skriftlig avtale til nav, for å få godkjenning. Men er det ikke godkjenning nok når man får denne type sykemeldingen av legen.

Da jeg fikk denne sykemeldingen fortalte jeg legen at jeg ikke kunne noe om dette, da jeg aldri har vært aktiv sykemeldt før. Fikk bare beskjed av legen om å sende den ene delen til nav og den andre delen til arbeidsgiver.

Leste også at jeg/arbeidsgiver må sende inn et skjema om hvor mye jeg tjener, og skattetabellen min.

Var også noe med at om du var medlem av IA avtalen, måtte du sende inn et annet type skjema.

Jeg er nå SÅ forvirret, og får ikke noe hjelp av arbeidsgiver..

Da jeg ringte nav fikk jeg beskjed om å lese på siden dems, da alt skulle stå der. (Noe det muligens gjør, men jeg skjønner INGENTING!

Noen der ute som har noe erfaring? Og kan gi noen tips og råd?

har pratet med et par stykker som har vært aktiv sykemeldt, og de sendte ikke inn noen avtaler eller noe sånt, og alt gikk automatisk.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nå aktivt sykemeldt, noe sjefen min ikke kan NOE om! (har jeg erfart ) Leste rundt på nettet nå at man må sende inn en skriftlig avtale til nav, for å få godkjenning. Men er det ikke godkjenning nok når man får denne type sykemeldingen av legen.

Da jeg fikk denne sykemeldingen fortalte jeg legen at jeg ikke kunne noe om dette, da jeg aldri har vært aktiv sykemeldt før. Fikk bare beskjed av legen om å sende den ene delen til nav og den andre delen til arbeidsgiver.

Leste også at jeg/arbeidsgiver må sende inn et skjema om hvor mye jeg tjener, og skattetabellen min.

Var også noe med at om du var medlem av IA avtalen, måtte du sende inn et annet type skjema.

Jeg er nå SÅ forvirret, og får ikke noe hjelp av arbeidsgiver..

Da jeg ringte nav fikk jeg beskjed om å lese på siden dems, da alt skulle stå der. (Noe det muligens gjør, men jeg skjønner INGENTING!

Noen der ute som har noe erfaring? Og kan gi noen tips og råd?

har pratet med et par stykker som har vært aktiv sykemeldt, og de sendte ikke inn noen avtaler eller noe sånt, og alt gikk automatisk.

Opplysninger om din inntekt og skattekort er det arbeidsgiver som må sende til NAV.

Når du er i aktiv sykemelding skal du få arbeidsoppgaver du klarer. Arbeidsplassen og oppgavene skal være tilrettelagt for deg. Aktiv sykemelding er betalt av NAV.Jeg tror det er slik at du får dra hjem hvis du ikke orker å jobbe men dette skal avtales med arbeidsgiver og være greit.

Når du er i aktiv sykmelding er du liksom en "ekstra person" på jobb. Du fyller ikke ut din vanlige rolle, om du skjønner. Og det kan ikke arbeidsgiver forvente av deg heller.

Vet ikke helt hva du mener med avtale. Mener du arbeidsplan? Denne arbeidsplannen skal du og arbeidsgiver sette opp samen utifra hva du klarer, og hva legen har sagt.

Hvis din arbeidsgiver ikke kan dette, kan han jo spørre NAV og få lese om dette. Det er hans plikt som arbeidsgiver å kunne dette.

Skrevet

OK takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...