Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Kona og jeg har begynt å tenke litt på sommerferien og vi kom inn på vestkysten av USA. Vi kunne godt tenkt oss å besøke San Francisco og jeg ser at det ikke er lange veien til f.eks. vinområdene i Napa Valley. Men er det noen her på forumet som har vært i området? Er det nok å se og gjøre for en to ukers tur? Har du anbefalinger hva en bør få med seg? Jeg kunne godt tenkt meg å sett litt av SF, leid en bil for å kanskje kjøre Napa Valley området eller kystveien ned til LA. Alle gode forslag mottas med takk :-)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest LOGAN
Skrevet

dere må til SF!! fantastisk by og mye man må få med seg;)

kjøreturen ned til LA er også verdt turen..

2 uker holder - men dere kan sikkert også være lenger om det lar seg gjøre!

har ikke tid til å skrive mer nå - men kan komme tilbake med mer senere!!!

Skrevet

Jeg ser frem til mer info :-)

• Liker 1
Skrevet

Vestkysten av USA, og særlig turen fra San Francisco til Los Angeles er virkelig en opplevelse! Definitivt en av mine favorittreiser, og har nå tatt turen tre ganger :sjenert:

Har ikke vært i Napa Valley, men det er Highway 1/kystveien som er opplevelsen sånn rent rutemessig hvis du skal i retning L.A.! Tar litt lenger tid, men absolutt verdt det. Mange fine byer å stoppe i og ta en overnatting eller to, eks. Carmel, Monterey, Santa Barbara.. osv :)

Gjest LOGAN
Skrevet

Sånn.. nå har jeg tid!

San Francisco - en så koselig by - passe størrelse og perfekt for gåturer dagen lang..

Shopping - her er et par tre kjøpesenter hvor alt av butikker er samlet. Trikken går fra rett nedenfor union square opp en meget bratt vei og på toppen er det nydelig utsikt.. Det er også (på toppen) en gate ned som heter Lombard street - google det!

Derifra gikk vi ned til pieren - fishermans warf osv.. Du har utsikt til Alcatraz bl. a.. Her går det også an å hive seg på en båt.

Derfra kan dere gå helt til golden gate - også veldig verdt å få med seg.. Vær ops dette er en ganske lang gåtur - men mange puber og kafeer på veien:)

Vi leide bil fra SF - og kjørte pasific highway nedover - første stopp hadde vi allerede i Santa Cruz - koselig lite sted - masse sjøløver ute ved bryggen osv.

Det er nok mange slike småsteder man kan stoppe på nedover om man vil.

Vi stoppet også i Santa Barbara - der er det også veldig fint.

Kort vei derifra inn til LA..

Det er absolutt en reise å anbefale!! og skal dere først leie bil så må dere ta pasific highway selv om det tar litt mer tid enn inn i landet...

Napa walley har jeg ikke vært - men tipper det er like bra som alt annet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...