Gjest Mauna Lee Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Jeg bare lurte på om 14 dagers angrefrist også gjelder når man har bestilt spesialtilpassede produkter? Jeg tenker spesielt på å bestille noen lerretsbilder, men er redd bildene ikke skal se fine ut når jeg får dem på lerret. Gjelder da angrefristen slik at jeg kan sende dem tilbake? Det er jo et direkte tap for bedriften for de får jo ikke akkurat solgt bildene til noen andre.. men samtidig når man først skal bruke en tusenlapp på bilder, så er det jo greit at man blir fornøyd..
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Jeg bare lurte på om 14 dagers angrefrist også gjelder når man har bestilt spesialtilpassede produkter? Jeg tenker spesielt på å bestille noen lerretsbilder, men er redd bildene ikke skal se fine ut når jeg får dem på lerret. Gjelder da angrefristen slik at jeg kan sende dem tilbake? Det er jo et direkte tap for bedriften for de får jo ikke akkurat solgt bildene til noen andre.. men samtidig når man først skal bruke en tusenlapp på bilder, så er det jo greit at man blir fornøyd.. Tror nok ikke lovpålagte angrefristen gjelder, men det kan jo hende butikken har en eller annen fornøydgaranti. Se om du finner betingelsene på nesttsiden.
Jade Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 Mener det er egne regler for spesialtilpassede produkter. Ring kundeservice og spør om de kan se på bildene manuelt før de printes. Kanskje de kan se på dem før bestilling også.
Glitnir Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 Så lenge det er spesialtilpasset på denne måten, og derfor ikke kan selges til noen andre, gjelder ikke angreretten. Du kan selvsagt likevel fremdeles reklamere dersom produktet ikke er av lovet kvalitet el.l. Det kan vel også være at selskapet har en egen fornøydgaranti, men det er altså ikke noe du kan kreve etter loven.
Gjest Mauna Lee Skrevet 24. mars 2011 #5 Skrevet 24. mars 2011 Det var det jeg trodde ja =) Takk for hjelpen! Nå har jeg hvertfall bestilt bilder, så jeg håper de blir fine=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå