Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes dette er så vanskelig å svare på. Ikke alltid det er så lurt og være dønn ærlig eller, man vil jo gjerne ha jobben ;)

Noen som har noen lure svar?

Hva er dine dårligste sider?

Skrevet

Jeg slurper når jeg spiser suppe. Det slo i hvertfall godt an da jeg var i jobbintervju;)

• Liker 1
Skrevet

"Jeg jobber for hardt" :engel:

Tror det de vil høre er om du spiller best på lag med andre eller om du kanskje er best på egenhånd?

Skrevet

"jeg er lav, så jeg rekker ikke opp til alt"

• Liker 2
Skrevet

"jeg er lav, så jeg rekker ikke opp til alt"

Det heter ikke lav, det heter vertikalt hemmet :opplyser:

• Liker 1
Skrevet

Nesj, jeg er da for faen ikke hemmet!

Skrevet

Nesj, jeg er da for faen ikke hemmet!

Man kan jo finne seg noe å stå på. :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar... :)

AnonymBruker
Skrevet

min dårlige side er at jeg er perfeksjonist.

Litt positivt i det, men det betyr også at jeg egentlig vil bruke ekstra tid for å få det helt perfekt. Noe som ikke er særlig nyttig eller sparer kroner for arbeidsgiver. Godt nok er det noe som heter.

Gjest Spinell
Skrevet

Unngå ord som hemmet. Hemmet er veldig negativt. Jeg har vertikale utfordringer, heter det ;)

Til TS:

De fleste arbeidsgivere har hørt utallige kandidater si at de er noen utålmodige perfeksjonister, hvorpå kandidaten selvsagt forteller hvor positive nettopp disse ulempene er. Alle har tydeligvis lært dette på jobbsøkerkurs. Skal du bruke akkurat disse egenskapene, må det i alle fall

1. være sant

2. bli sagt på en måte som viser at du faktisk har reflektert over hvordan dette gjelder for akkurat deg, og hvordan det innvirker på en arbeidssituasjon.

Tenk gjennom om det finnes andre negative sider ved deg selv. Spørsmålet stilles ikke først og fremst for at arbeidsgiver skal ha noe å utsette på deg, men for å sjekke om du har snev av selvinnsikt.

Derfor: er du f.eks blant de som lett blir sur når du blir sulten - ikke vær redd for å si akkurat det.

Jeg har et par ganger sagt at jeg vet at folk oppfatter meg som stresset når jeg jobber effektivt og skal ha mye unnagjort. Men det at jeg har det travelt ikke betyr at jeg føler meg stresset.

Dessuten slengte jeg på en gang at det er først når folk sier til meg at jeg er stresset at jeg faktisk blir det, av irritasjonen!

Disse svarene har i alle fall ikke hindret meg fra å få bra jobbtilbud.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...