Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så da er vi enige om at bmi-skala er unødvendig... Vi såkalt normale ser jo at vi ikke er for tynne eller for tykke....? Jeg mener... skalaen sier at vi er innen normalområdet, og det ser vi jo i speilet... :wink:

Å måle fettprosent er langt bedre forresten....

Videoannonse
Annonse
Gjest lekebøll
Skrevet
Eneste problemet jeg ser med BMI, er at vær gang det kommer opp, så begynner enkelte å føle seg truet, og reagerer med å på død og liv bagatellisere skalaen.

Handler ikke om det.

Jeg pleier å protestere når normalvektige nevner BMI - rett og slett fordi mange tror at de får svaret på om de veier "riktig" ved hjelp av denne type måling.

Det får de ikke, med mindre de enten er undervektige eller overvektige, ergo er det alt annet enn sunt for normale mennesker å gå rundt i tro om at de f.eks. er ovevektige fordi de har tung beinbygning/mye muskelmasse.

Skjønner ikke hva som er så galt med å fremheve mangler ved en metode, bare fordi det har med vekt å gjøre.

Gjest Hope- ikke pålogget
Skrevet

Skjønner ikke en dritt, jeg.. Undervektig? Javel.

Har mistet troen på den BMI skalaen. Kjenner flere normale, sunne jenter som har blitt overvektige på skalaen, men de ser da mye slankere ut enn det jeg noen gang kommer til å bli. Tåpelig. Orker ikke henge meg opp i det.

Synd leger bruker den alt for ofte, og ikke bare når det gjelder ekstremt overvektige/undervektige..

Uansett..

Skrevet

Jeg forstår heller ikke hva Manji tror jeg føler meg truet av....

Men det som er hele poenget her, er hva den KAN brukes til for oss som ikke har problemer på den ene eller andre siden av skalaen... Jeg kan ikke se noe jeg... Så hva er da poenget med å trekke den fram, som hjelp til hva da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...