Miranda Skrevet 31. oktober 2003 #1 Skrevet 31. oktober 2003 Jeg så for en stund siden hvordan man regner det ut, men har glemt det... :-? Det var dette med korttidshukommelse, da... :o Noen som kan hjelpe med formelen????
Linemor Skrevet 31. oktober 2003 #3 Skrevet 31. oktober 2003 hvordan setter dere opp det regnestykket da? hvordan finner jeg kvadraten av høyden min da? skjønner ingenting jeg.
Livets datter Skrevet 31. oktober 2003 #4 Skrevet 31. oktober 2003 Her kan du bare fylle inn høyde og vekt.
Arketypen Skrevet 31. oktober 2003 #5 Skrevet 31. oktober 2003 og hvor fyller dere inn kroppstype og beintykkelse...... Uten det er nemlig alt totalt uten poeng... kun til bruk for de ekstreme på begge sider...
lilje Skrevet 31. oktober 2003 #6 Skrevet 31. oktober 2003 Jeg er overvektig jeg i følge denne, og jeg bruker 38 i klær og er 165 høy....
manji Skrevet 31. oktober 2003 #7 Skrevet 31. oktober 2003 Uten det er nemlig alt totalt uten poeng... kun til bruk for de ekstreme på begge sider... Ekstreme er vel å overdrive. Selv om den ikke er pressis.. .... så kan den glatt fungere som en pekepinn.
Gjest Zalomine Skrevet 31. oktober 2003 #8 Skrevet 31. oktober 2003 hvordan setter dere opp det regnestykket da? hvordan finner jeg kvadraten av høyden min da? skjønner ingenting jeg. Kvadratet av et tall, det lærte vi da på skolen. Kvadratet av 2 er 4, kvadratet av 3 er 9. Hvadratet er nemlig tallet ganget med seg selv (altså opphøyet i andre)
Gjest Anonymous Skrevet 31. oktober 2003 #9 Skrevet 31. oktober 2003 Jeg er overvektig jeg i følge denne, og jeg bruker 38 i klær og er 165 høy.... Da er vi to... Men - som Arketypen sa: hva med kroppstype og beintykkelse? BMI "straffer" jo folk som trener og er muskuløse. Så jeg kan ikke si at jeg gråter over å være overvektig ifølge BMI
Gjest Zalomine Skrevet 31. oktober 2003 #10 Skrevet 31. oktober 2003 Og ifølge BMI er jeg undervektig, men selv synes jeg at jeg er akkurat passe. (jeg trener ikke, og er sånsett slett ikke full av muskler...) Jeg har "vært sånn" hele mitt liv, så dette er ikke et resulat av at jeg slanker meg eller noe altså. Man bør ikke ta så generelle "metoder" for nøyaktig. Trives man, så har man da det bra
manji Skrevet 31. oktober 2003 #11 Skrevet 31. oktober 2003 Eneste problemet jeg ser med BMI, er at vær gang det kommer opp, så begynner enkelte å føle seg truet, og reagerer med å på død og liv bagatellisere skalaen. Den er ikke presis, det vet vi. Med leger bruker den som pekepinn. (les; pekepinn) Hadde den vært på bærtur, hadde ikke legene brukt den. Selv er jeg like over undervektig (ifølge bmi) - og har for det meste trent kondisjon. Styrke trening er noe jeg har begynnt med i den senere tiden.
Gjest Zalomine Skrevet 31. oktober 2003 #12 Skrevet 31. oktober 2003 Pekepinn ja. Pekepinn. Etter min mening best effektlig i forhold til dette med sykelig overvekt. Men, en pekepinn. Vi må ikke tolke den nøyaktig, men en grei pekepinn. dog, trives vi, så trives vi. DET er min pekepinn
Gjest Cruella Skrevet 1. november 2003 #13 Skrevet 1. november 2003 Jeg er enig i at BMI bør brukes som en pekepinn - ikke som en regel. Forøvrig synes jeg BMIen er raus jeg... Hvis jeg skulle veid det som er øverste vektnivå ifølge min normalvekt, hadde jeg følt meg overvektig.
Thomas Skrevet 1. november 2003 #14 Skrevet 1. november 2003 BMI skalaen er litt for steng for oss nordboere. Vi er større enn folk fra sørlamdet. I tillegg skal man ikke ha så veldig mye muskler før du er overvektig etter BMI skalaen. Trener du kan du stort sett bare glemme BMI og heller måle fettprosenten. De fleste trenigsentre har mulighet til å gjøre dette.
Livva Skrevet 1. november 2003 #15 Skrevet 1. november 2003 Sjekk her, på Grethe Roede sin side: http://www.greteroede.no/cgi-bin/view.cgi?...=350798&cat=187
Gjest Turi Skrevet 1. november 2003 #16 Skrevet 1. november 2003 Jeg har nådd "lett overvekt" ihht. Gretes kategorisering.... Men det står jo under at den ikke tar nok hensyn til f.eks. graviditet, så da er jeg kanskje bare nokså lett overvektig nå? Det er ikke ille, eller bør jeg ta et kurs nå? (Lett ironi - ja. Jeg mener at om man er overvektig, vet man det godt uten at noen skal sette et tall på deg. Trivselsvekt er viktig!)
Gjest Zalomine Skrevet 1. november 2003 #17 Skrevet 1. november 2003 Altså... dersom du bare er "lett overvektig" med babyen i magen din.. da trur jeg slett ikek du trenger engste deg nei Trivselsvekt er viktig ja. So what om min trivselsvekt er "litt undervektig"? Kan jeg ikke få TRIVES med det likevel? Noen mener jeg ikke "har rett til" å irritere meg over at jeg får opp i vekt, fordi "jeg er jo så tynn". Hva hjelper det meg, når ingen av buksene mine går igjen i livet? Det ER irriterende, uansett... forøvrig har jeg ikke stått på et vekt på et år eller to, så det er mulig jeg veier mer nå, da er jeg kanskje kommet opp i "normal"
Arketypen Skrevet 2. november 2003 #19 Skrevet 2. november 2003 Eneste problemet jeg ser med BMI, er at vær gang det kommer opp, så begynner enkelte å føle seg truet, og reagerer med å på død og liv bagatellisere skalaen. Den er ikke presis, det vet vi. Med leger bruker den som pekepinn. (les; pekepinn) Hadde den vært på bærtur, hadde ikke legene brukt den. Selv er jeg like over undervektig (ifølge bmi) - og har for det meste trent kondisjon. Styrke trening er noe jeg har begynnt med i den senere tiden. Pekepinn på at man er for feit eller for tynn ja!.... Og det er bare for å visualisere det for folk som ikke kan se det selv... (noe som er meget lett......) Jeg er f eks nesten overvektig i følge dette, og jeg har nesten ikke et gram fett!..... (sixpacken er der ja...) LEGER bryr seg ikke om vekt før det ikke er usundt å være som man er, og det SER man veldig godt!.... Mye fokus på BMI er for mange et steg inn til spiseproblemer. Deter faktisk veldig veldig god grunn til at mange er skeptiske til dette.
manji Skrevet 2. november 2003 #20 Skrevet 2. november 2003 LEGER bryr seg ikke om vekt før det ikke er usundt å være som man er, og det SER man veldig godt!.... Vel, det er vel der de først reagerer. De benytter jo seg ikke av bmi før det er grunn for det. Poenget er at de bruker den igjennom hele behandlingen for folk som har spiseproblemer. Fra scratch, finne ut med bmi, du er sykelig undervektig. Til endt behandling, finne ut med bmi, du er 'normal'. Den er ikke presis, det vet vi. Med leger bruker den som pekepinn. (les; pekepinn) Hadde den vært på bærtur, hadde ikke legene brukt den. ~*~ Det finnes forøvrig forskjelige skalaér for bmi. For å veie opp for beinbygning og veltrente.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå