Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

ja jeg hadde i utg.punktet tenkt å ha noe som kontrastfarge..ellers blir jo rommet veeeldig gult tror eg :)

vil helst ha en farge som DEMPER det gule i sengen,--> gjør den mindre gul,slik at den ser mere hvit ut.nå er den megagul pga de kritthvite veggene..

men var bare redd for at blått/grått blir for kaldt..?for et soverom liksom?men det kan jo være jeg lager problem av ingenting også,da ;)

tror hvertfall slike farger hadde vært bra match mot sengen.heller det enn den jeg prøvde idag i alle fall!

*løpe ned til fargehandleren igjen i morgen*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ny fargeprøve klar for å testes ;)

men du PS_silli,som har litt peiling på malin og slikt..kan man male rett på beiset/lakkert/vokset overflate??med heftgrunning først of course?

har et bord som skulle hatt seg en omgang med penselen..og håper virkelig å unngå å måtte pusse ned alt :sjenert:

*lat*

Skrevet

Du kan male på lakkert overflate hvis du mattsliper og heftgrunner.

Voksede overflater bør renses med en møbelrens, hvis flaten kun er beiset bør du sperregrunne 2 strøk i tilfelle det er en vannløselig beis.

Jeg malte noen lister som så både lakkede og beisede ut som det var vannløselige pigmenter i og listene ble rosa etter første strøket og det tok mange strøk før det ble hvitt. Hadde jeg sperregrunnet ville jeg ikke hatt det problemet. Voks kan det være vanskelig å få heft på så vask grundig og avfett - helst med en møbelrens og gjerne med krystallsoda. Den løser jo mye den også :)

Hvilken farge blir det nå da? :) Skriv gjerne kode :)

Skrevet

Ok,kansje jeg bør vaske med krystallsoda først da for så å male med heftgrunn.(er det det samme som sånn sperregrunning tro?)

ang rommet:

jeg trooor det blir fargen gustaviansk blå tror jeg den het...synes den så bra ut på veggen.har ikke råd til flere prøvebokser nå,er allerede oppe i over 400 kr :gjeiper:

men vi må bli helt ferdig med veggene først da,sparkle og grunne.så det er litt jobb igjen før det blir ferdig ja..

men håper det blir bra tilslutt :)

Skrevet

Gustaviansk blå er jo nydelig, både den og Linblå er noen blåtoner jeg er veldig glad i. Ja, forarbeid er viktig. Du kan bruke sperregrunn, vet ikke hvilken type du har men du anbefaler å matte sperregrunnen litt før du maler toppstrøket. Noen har en tendens til å bli litt glatte. De hefter godt, men blir altså litt glatte. Løses med fint sandpapir i 5 sekunder. :)

Når du sparkler så vær nazi på sliping. Slurvet selv og det ser ikke ut o_0 er 3 år siden jeg pusset opp og jeg ORKER ikke begynne igjen. Men jeg har lært. Lær av meg du og, er ikke så gøy å lære the hard way.

Vel, det er alltids malingstilbud ~ Vet det er tilbud på Harmoni 10 på maxbo også hehe, den er det bra dekk på, fin og slitesterk og litt rimeligere - men det står IKKE på kvaliteten.. Der må jeg si meg mer fornøyd enn med lady.

<3 Harmoni! <3

Skrevet

oki takk for svar! :) :)

jeg skal huske på det med sparklingen.jeg er nødt til å male med sens pga mine små barn,så har ikke noe valg der gitt ;)

Skrevet

Spennende! =) Vi kjøpte nettopp fargen Teblad, og skal ha den på en vegg, den som sengen står opp mot. Og jeg skal lage min egen sengegavel, og falt på marineblått stoff. Håper dette blir bra! =)

Hadde opprinnelig tenkt på marrakesh fargen til denne veggen, men var redd den skulle bli for "grumsete". Så nå er jeg litt spent på resultatet! ;)

Skrevet

oki takk for svar! :) :)

jeg skal huske på det med sparklingen.jeg er nødt til å male med sens pga mine små barn,så har ikke noe valg der gitt ;)

Nja, dersom de er ute en 4-5 timer i løpet av dagen så går det utmerket med akrylmaling. God lufting og noen timer skal være mer enn nok. Det er mye bakterier og andre ting man skal tåle i hverdagen og det er først og fremst vann som slippes ut av gode, svanemerkede malinger. :) Med mindre de er hyperallergiske eller nygravide i de første ukene :P

Det har dessuten kommer flere miljøvennlige malinger med like lavt utslipp som sens som er litt rimeligere og MINST like bra :) Jeg syntes det har blitt litt hysteri her. En del av de har også bedre dekk og er mer slitesterke til og med! ;)

Skrevet

Spennende! =) Vi kjøpte nettopp fargen Teblad, og skal ha den på en vegg, den som sengen står opp mot. Og jeg skal lage min egen sengegavel, og falt på marineblått stoff. Håper dette blir bra! =)

Hadde opprinnelig tenkt på marrakesh fargen til denne veggen, men var redd den skulle bli for "grumsete". Så nå er jeg litt spent på resultatet! ;)

Kult! Det går mye av Teblad - blitt helt forelsket i disse grumsete jeg også :D Marrakesh kan bli blass, men de fleste er knallfornøyd med den. En gammel kollega av meg har den i alle rom ^_^ Hva slags maling ble det? Helmatt 01 Pure Color? :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...