Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er mine rettigheter i forhold til å få fradrag på reiseutgifter? Jeg har en registrert adresse, men har bodd hos kjæresten store deler av året. Dermed har jeg pendlet fra kjæresten. Er det mulig å få fradrag for dette? Det dreier seg om mange km per dag.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pendlet fra kjæresten til hvor? Jobb?

Skrevet

Fra kjæresten til jobb ja.

Skrevet

Nei, jeg kan ikke tenke meg at man skal kunne betale mindre skatt fordi man overnatter mye hos kjæresten.. Så lenge du har egen leilighet og egen folkeregistrert adresse er det det som er adressen din ;)

• Liker 1
Skrevet

Ja, de går nok utifra hvor man er registrert. Hvis ikke kunne jo hvem som helst ha ført opp fradrag for kjøring fordi de sover hos kjæresten som bor 4 mil unna jobben hver natt.

Skrevet

Jeg regnet jo med det. Tingen er den at at adressen jeg flyttet fra er nesten den samme som kjæresten min har (altså en del km unna jobb) - og min registrerte adresse er like ved jobb. Jeg informerte likningskontoret om adresse-endring da jeg meldte flytting, men allikevel har det altså kommet på selvangivelsen. Jeg bør vel informere om at summen ikke stemmer, men må innrømme at det føles "urettferdig" siden jeg fortsatt har samme kjørevei...

Skrevet

Du har nå hatt samme Kjørevei fordi du har valgt det selv. Du kunne Jo ha overnattet ved din egen adresse om du ønsket det

Skrevet

Jeg regnet jo med det. Tingen er den at at adressen jeg flyttet fra er nesten den samme som kjæresten min har (altså en del km unna jobb) - og min registrerte adresse er like ved jobb. Jeg informerte likningskontoret om adresse-endring da jeg meldte flytting, men allikevel har det altså kommet på selvangivelsen. Jeg bør vel informere om at summen ikke stemmer, men må innrømme at det føles "urettferdig" siden jeg fortsatt har samme kjørevei...

Hva er urettferdig med det?

Skrevet

Det er ikke mulig, nei. Du velger jo selv å være der, du kunne jo sovet hos deg selv og hatt kortere vei til jobb. Du kan jo ha rett på fradrag til nese år da, hvis du flytter inn hos han og bytter adresse.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er mine rettigheter i forhold til å få fradrag på reiseutgifter? Jeg har en registrert adresse, men har bodd hos kjæresten store deler av året. Dermed har jeg pendlet fra kjæresten. Er det mulig å få fradrag for dette? Det dreier seg om mange km per dag.

Nei, er du tussete?

Min venn har en kjæreste i Australia. Han reiser dit 4 g i året.

Vel, har jeg sett mye rare spørsmål ang. skatt,men du overgår de fleste.

Du får fradrag fra bostedadresse til jobb(om det er langt nok,dyrt nok)

Du får lese rettledingen til selvangivelsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...