Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

er redd vi får skikkelig baksmell :(

solgte huset vårt i april i fjor, og har leid hus, pga at det ikke har vært noen hus å kjøpe ennå.

Dvs at vi ikke har hatt gjeld siden april i fjor...

Noen måter å redde oss på? Kan vi få fradrag for leienutgiftene vi har hatt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en ordentlig baksmell ja, om lånet sto på deg, og du ikke har forandret skattekort (Dvs om det skattekortet tok hensyn for lånet). Det er ikke noe fradag for leieutgifter.

Er nok bare logge inn på altinn, sjekke og så begynne å spare litt penger ;)

Skrevet

søren au!!!

jaja, har egentlig regnet med det. Får ikke logget inn på altinn :(

vi er gift og hadde lån på oss begge...

Fikk arbeidsgiver til å trekke litt ekstra på skatten hver mnd så får håpe det ikke blir SÅ gale.... spennende dager.......

Skrevet

Hei

er redd vi får skikkelig baksmell :(

solgte huset vårt i april i fjor, og har leid hus, pga at det ikke har vært noen hus å kjøpe ennå.

Dvs at vi ikke har hatt gjeld siden april i fjor...

Noen måter å redde oss på? Kan vi få fradrag for leienutgiftene vi har hatt?

Har du tidligere fått igjen mye på skatten pga gjelda (altså at skattekortet ikke har vært justert godt nok for gjelda), eller har skattekortet vært justert slik at du har gått noenlunde i 0?

I førstnevnte scenario vil det vel ikke gå så galt, men i sistnevnte kan det hende det blir smell ja.

Mannen min har brukt å få tilbake omtrent 30-40 000 kr på skatten pga høy gjeld. Hvis han plutselig hadde blitt gjeldsfri tidlig på året, uten å endre skattekortet, tror jeg han hadde gått cirka i 0 året etter.

Skrevet

vi har fått igjen ca 10k hver. Uff og huff, men til neste år får vi nok mere igjen for nå har vi doblet gjelden vi hadde i fjor....Har kjøp hus nemlig... Får trøste meg med det.. blir bedre tider. :)

Skrevet

vi har fått igjen ca 10k hver. Uff og huff, men til neste år får vi nok mere igjen for nå har vi doblet gjelden vi hadde i fjor....Har kjøp hus nemlig... Får trøste meg med det.. blir bedre tider. :)

Da er det faktisk ikke sikkert at baksmellen blir så ille som fryktet. Dere har 20.000 å gå på i forhold til tidligere år, og det hjelper en del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...