Mrs. B Skrevet 31. oktober 2003 #1 Del Skrevet 31. oktober 2003 Bruker briller og linser og har en utgift på dette på 4000kr i året. Er - 2.5 og - 2.75 så er såpass nærsynt at jeg bør bruke briller eller linser hele tiden, og MÅ når jeg kjører bil f.eks. Skal jeg ha nye briller et år bruker jeg vel fort opp mot 7000kr på øynene mine. Er dette noe man kan få igjen penger på fra staten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 31. oktober 2003 #2 Del Skrevet 31. oktober 2003 Har jeg aldri hørt om. Jeg er avhengig av briller for å kunne kjøre bil, lese, se, ja, rett og slett for å være i våken tilstand, og det har jeg brukt siden jeg var 9 år, men aldri hørt om at noe av dette gikk mot skatten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 31. oktober 2003 Nei ikke jeg heller. Derfor jeg lurer på om jeg kan ha oversett noe. Man får jo igjen penger for nødvendig medisin og tannpleie, og da burde igrunnen dette gå for det samme synes jeg.. Særlig siden det er en livslang fast avgift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 31. oktober 2003 #4 Del Skrevet 31. oktober 2003 Man kan få igjen på skatten, men det spørs hvor dårlig syn du har. Dette ifølge SYNSAM. Jeg har akkurat kjøpt meg nye briller og fikk beskjed fra han som undersøkte meg om at jeg burde trekke fra utgiftene på skatten. Har aldri gjort det før, for jeg har aldri visst at det var mulig. Men jeg har veldig dårlig syn da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 31. oktober 2003 #5 Del Skrevet 31. oktober 2003 Tror nok du må se en god del dårligere enn dette for å kunne få igjen noe ja. Jeg har -4,50 og -4,75 og har brukt briller og linser siden jeg var 10, men har aldri hørt noe om at det er mulig å skrive av dette på skatten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 31. oktober 2003 #6 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg er -6. Har heller ikke hørt om det før nå selv omjeg har hatt like dårlig syn i årevis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 31. oktober 2003 #7 Del Skrevet 31. oktober 2003 Det eneste jeg vet om er hvis man har mer enn -6 og tar laseroperasjon kan man få skrevet av denne på skatten som "særskildt store sykdomsutgifter" eller hva det nå het... Det hadde altså jeg, så jeg fikk igjen en del på det. Men jeg har aldri hatt mulighet til å skrive av noe på skatten før, enda jeg altså hadde mer enn -6 og dessuten attest fra øyelege på at jeg måtte ha linser og ikke briller. Disse linsene ble pga. denne attesten mer eller mindre dekket av trygdekontoret til jeg ble 18 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #8 Del Skrevet 5. november 2003 jeg kjenner en på ligningskontoret. Han har sagt at dette kan trekkes fra. Hva synet må være vet jeg ikke men kjæresten hans har skrevet dette på selvang. og fått dette igjennom. (linser. ikke så svakt som -6) Jeg ville ført det på selvangivelsen. Blir det ikke godtatt så er du like langt. Det er verd forsøket hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2003 #9 Del Skrevet 7. november 2003 Nei det er ingen regler for skattelette der. Så er det slik at det spørs hvem saksbehandlewr som har saken din. Regler sees vist med ulikt syn på disse kontorer. Ikke skjønner de det helt selv heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 8. november 2003 #10 Del Skrevet 8. november 2003 Det eneste jeg vet om er hvis man har mer enn -6 og tar laseroperasjon kan man få skrevet av denne på skatten som "særskildt store sykdomsutgifter" eller hva det nå het... Det hadde altså jeg' date=' så jeg fikk igjen en del på det. Men jeg har aldri hatt mulighet til å skrive av noe på skatten før, enda jeg altså hadde mer enn -6 og dessuten attest fra øyelege på at jeg måtte ha linser og ikke briller. Disse linsene ble pga. denne attesten mer eller mindre dekket av trygdekontoret til jeg ble 18 år.[/quote'] Hvis du er så nærsynt som -6 mener jeg bestemt at du kan få laseroperasjon minus egenandel på 2-3.000,- dekket av trygdekontoret. Sjekk med lege (ikke optiker!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå