AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Jeg er dessverre ett år for ung for å dra på ferie med venninner, og må derfor reise med familien min. Koselig er det, men vanskelig når hele familien består av sterke personligheter med ulike interesser. Mamma er opptatt av å se og oppleve nye ting, pappa er opptatt av å kose seg og slappe av(men ingen tilhenger av å ligge på stranden), også er vi tre søstre hvor jeg og tvillingsøsteren min vil ha litt av alt. Bra uteliv, bra shopping(ikke billigmarkeder eller jalla-sjapper, men litt typ London-shopping), fine sandstrender og masse sol og varme.. Og søsteren vår hater å ligge på stranden, og vil kun shoppe. Det er ikke aktuelt å dra til USA nå, fordi vi skal dit i høstferien. Det kan også være aktuelt å dra to ulike steder, men vil fremdeles ha litt av alt. Noen forslag?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Glemte å skrive at det er sommerferien det er snakk om..
Henkie Skrevet 23. mars 2011 #3 Skrevet 23. mars 2011 Lei et hus med basseng utenfor Barcelona. Der kan pappa slappe av i skyggen, mens dere jentene koser dere ved poolen og tar lokaltoget inn til Barcelona hvor dere shopper som gale, og mamma kan se masse severdigheter 2
Jamme Skrevet 23. mars 2011 #5 Skrevet 23. mars 2011 Støtter Barcelona. Ellers synes jeg Athen er en veldig fin by, med gode muligheter for både shopping og strandutflukter.
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 25. mars 2011 #6 Skrevet 25. mars 2011 Barcelona eller Marseille. Begge byer har bra strender, shopping, kultur, god mat osv. Mine favorittbyer av alle steder jeg har vært!
Marila Skrevet 25. mars 2011 #7 Skrevet 25. mars 2011 I badebyene uttafor Roma kan du få litt av alt - om dere leier bil er det masse å se, dere kan bade og kose dere i tillegg til at Roma har masse bra butikker. Om dere leier et hus i Santa Severa eller Santa Marinella (små, koslige byer) så er det bra med lokale barer og resturanter i tillegg til at det så og si ikke er nordmenn der. Ulempen er at få snakker engelsk - men det gjør jo ikke så mange de andre stedene som er foreslått heller. Roma er min favorittby, så jeg er nok litt partisk... God ferie uansett hvor dere drar!
Trollmamma Skrevet 28. mars 2011 #8 Skrevet 28. mars 2011 Lei et feriehus utenfor Barcelona, evt langs den franske rivieraen. Da får nok alle oppfylt sine ønsker.
Amélie E. Skrevet 28. mars 2011 #9 Skrevet 28. mars 2011 Amalfikysten med Sorrento som base! Da kan dere ta handleturer til Napoli (der finnes mye kult), besöke de antikke byene Pompeii og Herculaneum (Ercolano) samt noen av de vakre villas som også ble "frosset i tid" under Vezuvs utbrudd år 79. Man kan ta utflykt opp på Mont Vezuv og se vulkanen, og båtturer til vakre Capri og Ischia med kurbad. Amalfi-vannet er helt nyyyydelig. Masse kultur :-) Utrolig mye godt å by på når det gjelder mat og drikke. Avstandene er så pass små på Amalfikysten, og Sorrento er en liten by, så det er nok ikke noe problem hvis ulike familiemedlemmer vil reise til ulike destinasjoner en dag.Amalfikysten har värt et kjent sted for "dannelsesreiser" og avkobling for allt fra kongelige til kulturell elite, mange fine steder å slappe av på - kanskje under skyggen av et citrontre med utsikt over bukten. Det er vel i så fall greiest å fly tur retur Roma og tog derifra via Napoli, da rekker dere jo en handledag der også! Man kan også reise på shartret tur rett til Sorrento. Lokaltoget Vezuv Circumvesuviana går mellom Napoli og Sorrento eller Salarno veldig ofte. Ser at Roma og Venezia er nevnt over her også :-)
Brukernavn Skrevet 30. mars 2011 #10 Skrevet 30. mars 2011 Malaga! Shopping, strandliv, historie, natur, klima
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå