AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #1 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg lurer litt på en ting, brudebukett er jo rådyrt! Gjerne et par tusen! Sitter å ser på Mester grønn sin hjemmeside og der er det jo mange flotte buketter, hvorfor i all verden kan man ikke bare bestille en slik? også tar man silkebånd rundt stilkene og bruker det som brudebukett? koster ca 300 kroner og er mye rimeligere og like fint... https://www.mestergronn.no/blomsterbutikk/Kjop_blomster/Blomster_og_gronne_planter/Buketter er det noe jeg ikke tenker på? hvorfor gjør ikke flere det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullepia Skrevet 23. mars 2011 #2 Del Skrevet 23. mars 2011 Det er flere som lager sine egne buketter, eller pynter på rimelige buketter fra butikkene. Det handler om hvilke forventninger man har til sin egen bryllupsdag, hvor mye arbeid man selv vil gjøre og hvor mye penger man er villig til å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohini Skrevet 23. mars 2011 #3 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg kommer til å bruke så lite som mulig på brudebuketten, så jeg velger nok en slik løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charleene Skrevet 23. mars 2011 #4 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg ville ikke gjort det. Bak en brudebukett ligger det mange timers arbeid og høy kvalitet på blomstene. Jeg ville ikke risikert å kjøpe blomster fra feks mester grønn / plantasjen og ha en brudebukett som fallt sammen iløpet av dagen. Og bare så det er sagt, så trenger ikke brudebuketter å være svindyre. Jeg har laget buketter fra 300 til 7000. Det kommer an på hvor god dialog en har med dekoratøren og selvsagt størrelse og hvilke blomster en skal ha. Men en kan helt fint få en nydelig bukett laget av en faglært person for rundt 1000 kroner. Og helt ærlig syns jeg ikke det er så mye. For jeg vet hvor mye arbeid som ligger bak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 23. mars 2011 #5 Del Skrevet 23. mars 2011 Mester Grønn bukettene kommer i forskjellige farger og temaer hver uke, så sjangsen for at du ikke ender opp med en som passer temaet er jo stor. Dessuten står stilkene hultertilbulter og er veldig sprøe så de kan fort knekke om man prøver å binde de tett sammen (smo en brudebukett skal være)i holdepunktet. Ellers får man jo også 3 for 2 deal på MG noe som hadde gjort buketten enda billigere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skylines Skrevet 23. mars 2011 #6 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg har også tenkt litt på MG, men kjedelig hvis blomstrene ikke holder. Har også vurdert å lage den selv, men da regner jeg med at jeg dreper noen roser i øvingen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flua Skrevet 23. mars 2011 #7 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg hadde 3 solsikker, enkelt, billig og veldig meg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #8 Del Skrevet 23. mars 2011 Vi giftet oss borgerlig og hadde et veldig enkelt bryllup hjemme. Kun med nærmeste familie. Giftet oss fordi det var praktisk i forb.med huskjøp, barn etc. Jeg kjøpte to blå hortensia i potte som pyntet opp i vinduskarmen et par dager. Rett før vi skulle ut døren for å dra til byfogden klippet jeg av hortensiaen, surret to lange fløyelsbånd i forskjellig farge rundt og vips....kjempefin bukett. Er veldig glad i hortensia, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 24. mars 2011 #9 Del Skrevet 24. mars 2011 er 2000 kr for en brudebukett dyrt? Synes ikke jeg. Og det er mannen som skal velge ut, så da ordner det seg vel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bubblerock Skrevet 24. mars 2011 #10 Del Skrevet 24. mars 2011 er 2000 kr for en brudebukett dyrt? Synes ikke jeg. Og det er mannen som skal velge ut, så da ordner det seg vel. Ja, lurte litt på det med hvem som skulle ordne brudebuketten! Jeg har bestilt den selv, om han skulle gjøre det hadde det blitt en ganske snodig sak tror jeg hehehe Han var nok bare lettet over at jeg ordnet den! Men så tenkte jeg at han skulle få hente den før vielsen, et lite kompromiss! Jeg betaler 1800 for den, synes det er en grei pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 24. mars 2011 #11 Del Skrevet 24. mars 2011 han var nok lettet ja :gjeiper: Det er ikke en regel, mer noe de fleste pleier å la han gjøre. Om han ikke trenger å gjøre det, og du er fornøyd er ikke noe bedre enn det. Bestiller du da også buketter til forlovere/brudesvenner osv samt til brudgommens jakke + forloverenes jakker?? De må jo inneholde samme blomst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 24. mars 2011 #12 Del Skrevet 24. mars 2011 er 2000 kr for en brudebukett dyrt? Synes ikke jeg. Og det er mannen som skal velge ut, så da ordner det seg vel. Håper du har gitt litt instrukser. Og vist noen bilder av hva du kunne tenke deg. Slik at buketten ikke blir helt feil for deg. Jeg var i et bryllup for noen år tilbake. Der hadde mannen bestilt buketten. Bruden ble virkelig lei seg for den var ikke pen. En bukett som hadde vært helt fin på sent 70tall, men ikke i 2000. Jeg forstår ikke at blomsterdekoratøren kunne gjøre en så dårlig jobb, men hun fikk vel en bestilling fra mannen og gjorde det beste ut av den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bubblerock Skrevet 24. mars 2011 #13 Del Skrevet 24. mars 2011 han var nok lettet ja :gjeiper: Det er ikke en regel, mer noe de fleste pleier å la han gjøre. Om han ikke trenger å gjøre det, og du er fornøyd er ikke noe bedre enn det. Bestiller du da også buketter til forlovere/brudesvenner osv samt til brudgommens jakke + forloverenes jakker?? De må jo inneholde samme blomst. Vi valgte å bare ha brudebukett og samme blomst til brudgommens jakke, da vi skal gifte oss på Tinghuset. Følte det ble litt vel mye å ha til resten av gjengen også. Og så blir det straks mer kostbart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #14 Del Skrevet 24. mars 2011 Jeg skal ha en billig en. Kunne like godt plukka noen i hagen for min del. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 24. mars 2011 #15 Del Skrevet 24. mars 2011 Jeg regner rundt 2000 kr for buketten, synes egentlig det er litt dyrt, men så kjøper jeg sjelden blomster og synes det er rart å bruke mer penger på en bukett enn kjolen min. Hvis jeg skulle kjøpt en billig en, så hadde jeg nok bundet den opp med silkebånd i tillegg i så fall. Og her er det jeg som velger min egen bukett. Ikke snakk om at min forlovede skal velge ut min bukett. Ser ingen grunn til å følge tradisjoner jeg selv ikke tror på eller ser vitsen med. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nika_83 Skrevet 2. april 2011 #16 Del Skrevet 2. april 2011 Jeg skal ha tre røde gerbra med silkebånd surret rundt stilkene.. Enkelt, pent og veldig meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elensire Skrevet 3. april 2011 #17 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg driver faktisk og undersøker med Mestergrønn om en enkel brudebukett. Jeg har alltid vært super fornøyd med blomstene jeg har kjøpt hos de, og de har ofte stått i en evighet Jeg vil bare ha en liten bukett med flerfargede roser. Ikke noe med noe som henger ned, og som er veldig for seg gjort. hører med mestergrønn først, og så undersøker jeg priser andre steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #18 Del Skrevet 3. april 2011 MG har jo 5 dagers garanti og dato varer kastes, så hva mener dere med redd for at den skal falle sammen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 3. april 2011 #19 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) At en blomsterbukett skulle falle sammen iløpet av noen timer, kan jeg vankselig se for meg. Vi kommer til å dra i blomsterbutikken dagen før/tidlig samme morgen og velge ut de blomstene vi vil ha. Nevner ikke ordet bryllup, men får de til å sette sammen en enkel bukett som jeg skal ha som brudebukett, og så putter vi resten av de blomstene vi har valgt, enkelt i enkle vaser som bordpynt da vi kommer hjem med de. Vi skal ha enkelt hagebryllup, og å betale i dyre dommer for en bukett jeg skal holde i under seremonien og på noen bilder ( vi snakker max en times tid - da seremonien er borgelig og varer i 15 min), det gidder jeg ikke Endret 3. april 2011 av Soon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 3. april 2011 #20 Del Skrevet 3. april 2011 Så dere skjønner ikke forskjell på en bukett som er ment for å stå i en vase og en som er ment for å bæres? Det er selvsagt stor forskjell på brudebuketter også. Flere her har nevnt helt enkle langstilkede blomster bundet sammen av silkebånd. Har sett en bukett langstilkede roser som bruden holdt i armkroken. Andre har avanserte greier med dyre blomster og hengegreier ned. Jeg selv hadde en hjemmelaget bukett (en venn laget den) som dessverre falt fra hverandre (det var noen hengegreier som stadig måtte dyttes på plass igjen). Jeg gjør ikke noe slikt igjen. Jeg vil da heller betale for en fagmessig utført bukett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå