Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har vært gift i 1 år 12 juni. Vi har lyst til å gjøre det til en tradisjon at vi drar bort for denne anlednignen.

Vi satt lenge å tenkte på hva vi ville. Han vil storby jeg vil opplevelse. På han fallt det hele tiden på storbyer i europa som er moderne og jeg... jeg falt hele tiden til Italia. Italia er landet etter norge som ligger mitt hjerte nermest. Elsker mate, kulturen og folka...

Så jeg tror han etterhvert så at det var dit jeg ville, så en dag så han bare, vi skal ikke bare ta motorsykkelen på rundttur i italia da?

Jeg hoppet nesten av gleder! Så til sommeren tar vi et par uker og kjører rundt i italia :rodmer:

Har vært i Roma, så dit skal vi, for jeg vil vise han byen som gjorde at jeg forelsket meg i landet. Også skal vi til Venezia. Men har dere noen andre tips på stoppe steder vi må innom? Jo også ville han til byen som produserer Ferrari :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er som deg også glad i Italia. Kona og jeg var i Firenze og Toscana for et par år siden og da vi kjørte rundt der ble vi forbikjørt et par ganger av en på Harley og jeg kunne selv godt tenkt meg å kjørt rundt på min Harley på veiene i Toscana området. Her er iallefall et reisebrev fra Toscana som jeg laget etter turen: http://gardkarlsen.com/tuscany_italy_travelogue.htm

Ifjor var vi i Bologna og det er mye roligere der enn f.eks. i Firenze....det er i dette området Ferrari lages forresten. Her er et reisebrev fra den turen http://gardkarlsen.com/Bologna_italy_trip_report.htm . Lykke til med planleggingen - håper dere får en fantastisk tur til Italia :-)

• Liker 1
Gjest Heloise
Skrevet

Så spennende! Jeg har vært i Venezia og er så forelsket i den byen.

Hvis dere er fascinert av historie fra WW2 så dra innom Trieste, ikke bare er utsikten derifra helt ufattelig nydelig, men de har også en konsentrasjonsleir der som vi besøkte da vi var der.

Skrevet

Så mange fine forslag her da :-) Mantova er også nydelig og ikke så langt fra Ferrara. Ov Verona og Vicenza. Så at også Firenze og Toscanaprovinsen var nevnt :-) Sienna og san Gimignano i Toscana! Amalfikysten må da være et nydelig sted å ferdes på mororsykkel!

Skrevet

...ps: Men jeg vet virkelig ikke om jeg hadde turt å kjøre i Napoli ol!

Skrevet

Sikkert dumt spørsmål, men hvorfor ikke???

Skrevet

Sikkert dumt spørsmål, men hvorfor ikke???

Har kun kjørt drosje i Napoli (sentrum), men der kjørte de som gale! Fullstendig kaos. Lyssignal later ikke til å fungere som en regel, i beste fall en indikasjon ;-) Har kjørt litt scooter ellers på Amalfikysten i mere rurale omgivelser og det syntes jeg gikk helt fint :-) Kanskje jeg er en trafikkpyse, men trafikken i Roma går ikke å sammenligme med kaoset i Napoli. Synes forøvrig at Napoli er en nydelig by :-)

Skrevet

Vi blir kjørende på stor sykkel, men vi prøver likevel tror ejg :P

Men nå har vi bestemt oss for å ta turen neste år... Pengen strekker ikke til og gubben får ikke noe særlig med feriepenger i år... :trist:

Så vi begynner sparing, og undersøe overnattings steder, små byer og serverdigheter vi vil se til da :)

Så bare fortsett med tips, om dere har tips til flotte hoteller, små bed and breakfast i fjellene, flotte turstier, steder å se osv :)

Allt mottas med stoooor takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...