mocci Skrevet 30. mars 2011 #41 Skrevet 30. mars 2011 Er ikke alle som får forsikring på hunden sin, skal jeg si deg.. Grunnet alder, rase etc. Ja jeg glemte det med alder, beklager. Det er vel 10 år som er vanlig for hundeforsikring. Det med rase har jeg ikke hørt om....Hvilke raser gjelder dette?
kaprifolen Skrevet 30. mars 2011 #42 Skrevet 30. mars 2011 Ja jeg glemte det med alder, beklager. Det er vel 10 år som er vanlig for hundeforsikring. Det med rase har jeg ikke hørt om....Hvilke raser gjelder dette? Vi fikk beskjed om 7 år flere steder da vi sjekket... Og vår omplasserte hund var 8. Er ærlig talt ikke sikker på hvilke spesifikke raser det gjelder, men har blitt forklart at noen raser har såpass stor sjanse for å bli syke/skadet, at man ikke får forsikring på dem fra f.eks 5 år, eller noe... Enda yngre enn vår blandings, i alle fall. Sikkert for at folk ikke skal forsikre schäferen samme dag som de ser den begynner å bli vond i hoftene. 1
millie88 Skrevet 30. mars 2011 #43 Skrevet 30. mars 2011 Agria dyreforsikring har ikke noen aldersgrense på sine forsikringer. Mine foreldre har en hund på 10 år som de hadde forsikring på gjennom Gjensidige, og den gjalt ikke lenger etter at hun fylte 10 år. De fikk forsikret henne på nytt gjennom Agria. De fleste hunder lever jo gjerne lenger enn 10 år, og hun er frisk og rask så de ville ikke ta noen sjanser ved å ikke ha forsikring. 1
Vulpes Skrevet 30. mars 2011 #44 Skrevet 30. mars 2011 Jeg syns alle som har kjæledyr burde ta seg råd til å forsikre dyrene sine. Da kan man iallefall unngå å ta "dårlige" beslutninger utelukkende pga økonomi. Alle med kjæledyr? Jeg tviler på at noen hadde gått med på å forsikre rottene mine, gitt :gjeiper:
mocci Skrevet 30. mars 2011 #45 Skrevet 30. mars 2011 (endret) Vi fikk beskjed om 7 år flere steder da vi sjekket... Og vår omplasserte hund var 8. Er ærlig talt ikke sikker på hvilke spesifikke raser det gjelder, men har blitt forklart at noen raser har såpass stor sjanse for å bli syke/skadet, at man ikke får forsikring på dem fra f.eks 5 år, eller noe... Enda yngre enn vår blandings, i alle fall. Sikkert for at folk ikke skal forsikre schäferen samme dag som de ser den begynner å bli vond i hoftene. Ok. Gjensidige har en grense på 10 år. Jeg hadde ingen problemer med å tegne forsikring for min hund. Denne rasen ligger høyt på listen over sykdomsbefengte raser også. Endret 30. mars 2011 av mocci
mocci Skrevet 30. mars 2011 #46 Skrevet 30. mars 2011 Agria dyreforsikring har ikke noen aldersgrense på sine forsikringer. Mine foreldre har en hund på 10 år som de hadde forsikring på gjennom Gjensidige, og den gjalt ikke lenger etter at hun fylte 10 år. De fikk forsikret henne på nytt gjennom Agria. De fleste hunder lever jo gjerne lenger enn 10 år, og hun er frisk og rask så de ville ikke ta noen sjanser ved å ikke ha forsikring. Ja, det stemmer. Jeg kom på Agria etter at jeg hadde skrevet første innlegget....
Sofiemor Skrevet 30. mars 2011 #47 Skrevet 30. mars 2011 Alle med kjæledyr? Jeg tviler på at noen hadde gått med på å forsikre rottene mine, gitt :gjeiper: Hehe, tror forsikringselskapene hadde gått konkurs da. Hatt flere rotter selv, og jeg har hatt ekstremt mye utgifter på dem. Men det var selvsagt verdt det;)
mocci Skrevet 30. mars 2011 #48 Skrevet 30. mars 2011 Alle med kjæledyr? Jeg tviler på at noen hadde gått med på å forsikre rottene mine, gitt :gjeiper: Jeg mente kjæledyr som man normalt sett forsikrer (hund, katt, hest), trodde det var underforstått.
Vulpes Skrevet 30. mars 2011 #49 Skrevet 30. mars 2011 Hehe, tror forsikringselskapene hadde gått konkurs da. Hatt flere rotter selv, og jeg har hatt ekstremt mye utgifter på dem. Men det var selvsagt verdt det;) Haha ja, jeg tenkte samme tanken. Rottene blir syke bare du ser stygt på dem, og ikke lever de lenger enn i 2-3 år heller. Hadde blitt en ganske dyr business :gjeiper:
Vulpes Skrevet 30. mars 2011 #50 Skrevet 30. mars 2011 Jeg mente kjæledyr som man normalt sett forsikrer (hund, katt, hest), trodde det var underforstått. Tja, jeg regnet med/håpet at det var det du mente. Men det var jo ikke det du skrev
Sofiemor Skrevet 30. mars 2011 #51 Skrevet 30. mars 2011 Haha ja, jeg tenkte samme tanken. Rottene blir syke bare du ser stygt på dem, og ikke lever de lenger enn i 2-3 år heller. Hadde blitt en ganske dyr business :gjeiper: Ja, det er jammen meg sant. Ei av rottene jeg hadde, hun het faktisk Sofie Vel, hun fikk 3 svulster på under ett år. Og hver operasjon kostet flesk. Og når hun endelig ble kvitt svulstene så fikk hun luftveisinfeksjon, og måtte ha medisiner tre ganger daglig i tre uker. Jeg var sykepleier på heltid i rotteperioden min. Å være rotte er ingen spøk :gjeiper:
maya86 Skrevet 30. mars 2011 #52 Skrevet 30. mars 2011 Det er dyrt å gå til veterinær fordi det ligger så mye mer bak den summen enn de 5 minuttene og ei sprøyte. Det det koster hos dyrlegen skal dekke vanvittig mye. (leie/lån på klinikk, lønn, utstyr (alt fra sprøytespisser til ultralyd og x-ray maskiner osv osv), skatt, mva, medisiner, papirarbeid, renhold +++) Når den dagen kommer at det er på tide å la hunden slippe, kommer jeg til å avlive ho hjemme selv med sprøyte. Det er fordi da får ho være rundt oss, trygt i hjemmet sitt, og ingen andre ukjente personer rundt. (jeg utdanner meg til veterinær)
kaprifolen Skrevet 30. mars 2011 #53 Skrevet 30. mars 2011 Ok. Gjensidige har en grense på 10 år. Jeg hadde ingen problemer med å tegne forsikring for min hund. Denne rasen ligger høyt på listen over sykdomsbefengte raser også. Da skal jeg sjekke ut dem!
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #54 Skrevet 30. mars 2011 Jeg skjønner meg ikke på folk som skaffer seg dyr om de har dårlig økonomi. Det er ikke katten sin feil at eieren tjener noen tusen for lite i måneden, og derfor ikke har råd til å betale for dyrlegen. Motbydelig bruk og kast holdning nordmenn har ovenfor levende vesener, og det gjelder spesielt katter. Hvis man ikke har penger til å gi dyret et verdig liv og en verdig slutt kan man spare seg bryet. Jeg har dårlig økonomi, det skal jeg ikke legge skjul på. Og jeg eier to katter. Forskjellen er at jeg er villig til å gjøre hva som helst for å sikre kattene en god start, godt liv og god slutt. 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2011 #55 Skrevet 1. april 2011 Trodde det var langt billiger å avlive jeg. Trodde det kostet sånn ca 300 for en voksen kanin. Uansett så er egentlig ikke 1000 så dyrt i forhold til levestanderen i Norge. Kjæledyret mitt er verdt langt mer for meg enn flere månedslønner. (ikke har jeg god råd heller) Uansett så kan en jo sammenligne det med hva en bruker på seg selv / mat / barna / bil eller annet. De fleste bruker langt mer enn 1000 kr på mat som går i søpla i løpet av et år. Er ikke dyret ditt verd mer? (Nå sier jeg ikke at folk må ta dyret sitt til dyrelge, men gjøre det de synes er best for dyret, synes de det er mer humant og skyte dyret så ok.) De fleste i Norge har faktisk langt bedre råd enn de tror. Det er mange som har klaget til meg over dårlig råd. Nå har jeg begynt å spørre (hvis folk klager) hva de tjener, de som har klaget til meg tjener langt, langt mere enn meg. Men de har veldig dårlige vaner. En annen ting er at folk klager mye over at maten er dyr. For eksempel at ananas er dyrt. jeg pleier og svare det med at ”Det tar år og dyrke en ananas ville du dyrket dine egne ananas for og tjene penger?” Svaret er alltid nei, timens betalingen ville jo da vært elendig. Du kan selvsagt gå og grue deg i mange dager til og ta livet av kjeledyret ditt med hammer, men for de fleste er det problemet løst ved og ta og jobbe overtid på jobben eller bruke mindre penger på noe annet. For de aller fleste handler det bare om prioriteringer med andre ord. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #56 Skrevet 27. mars 2022 millie88 skrev (På 3/30/2011 den 10.04): Agria dyreforsikring har ikke noen aldersgrense på sine forsikringer. Mine foreldre har en hund på 10 år som de hadde forsikring på gjennom Gjensidige, og den gjalt ikke lenger etter at hun fylte 10 år. De fikk forsikret henne på nytt gjennom Agria. De fleste hunder lever jo gjerne lenger enn 10 år, og hun er frisk og rask så de ville ikke ta noen sjanser ved å ikke ha forsikring. Vi ble nektet forsikring på vår omplasseringskatt hos Agria. Fikk aldri noen skikkelig begrunnelse. Anonymkode: f4907...cd0
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #57 Skrevet 27. mars 2022 crazyforgum skrev (På 3/23/2011 den 22.16): Det synes jeg er horribelt!! Dyrlegevakta tar 4000 bare for oppmøte på klinikken. Behandlingen kommer i tillegg. Anonymkode: c77ac...b3c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå