Gjest Theresa Skrevet 23. mars 2011 #21 Skrevet 23. mars 2011 Nåja. Det er vel fremdeles slik at menn må overbevise kvinner om at de er verdt å bruke tida på, og ikke omvendt. Men må da kunne krysse av på smørbrødlista di lenger over her (el. en tilsvarende) for kaaaaaaaaaanskje å komme i betraktning. De må altså kunne stille med en pakke, som er en nødvendig men ikke tilstrekkelig betingelse for at det skal bli noe. Kjemi kommer da i tillegg. Det er etterhvert blitt mange kvinner som ikke kan noe som helst om hverken matlaging eller husarbeid, som da i tillegg til en 100-punkts kravliste forlanger at mannen kan lage mat til henne også. Mange rotehuer rundt 25-30, nemlig. At kvinner er hardtarbeidende utenfor hjemmet og drar inn penger til husholdningen er ikke bare et pluss, men et HØYST RIMELIG MINSTEKRAV. Hvorfor skal mannen være (hoved)forsørgeren i et likestilt samfunn, mener du? Ja der ser du. Mange skal helst jobbe fullt og i tillegg ha alt ansvar i hjemmet. Det er vel urimelig. Selv tjener jeg penger - men jobber ikke fullt og har nesten alt husarbeidet. Synes det er urimelig med dem som krever at kvinnen jobber fullt når de ikke vil dele likt på arbeidet hjemme.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #22 Skrevet 23. mars 2011 Ja der ser du. Mange skal helst jobbe fullt og i tillegg ha alt ansvar i hjemmet. Det er vel urimelig. Selv tjener jeg penger - men jobber ikke fullt og har nesten alt husarbeidet. Synes det er urimelig med dem som krever at kvinnen jobber fullt når de ikke vil dele likt på arbeidet hjemme. Men jeg sa jo nettopp at en del helst yngre kvinner vet null og niks om husarbeid og matlaging, og gjør dette motvillig om de gjør det i det hele tatt. Likevel synes de å foretrekke (og i noen tilfeller å forlange) at mannen stiller opp på hjemmefronten og tar MINST halvparten av ansvaret, helst mer, - SAMTIDIG som de krever mer av mannen mtp jobb og inntekt enn de krever av seg selv. Synes du det er rimelig? Forresten så viser enkelte ferske statistikker (gidder ikke lete dem frem nå) at nord-europeiske/nord-amerikanske menn bruker mer tid SAMLET på jobb/husarbeid enn kvinner. Kvinner bruker generelt mer tid på husarbeid enn menn, selv om menn har forbedret seg kraftig de siste tiåra, men menn bruker laaaaaangt mer tid på jobb enn kvinner. For øvrig foretrekker jeg selv å dele likelig på husarbeidet. Da KREVER jeg også med full rett at dama drar inn omtrent like mye inntekt som jeg selv.
Gjest Theresa Skrevet 23. mars 2011 #23 Skrevet 23. mars 2011 Det er vel lov å fantasere uten at det er absolutte krav til mannen.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #24 Skrevet 23. mars 2011 Det er vel lov å fantasere uten at det er absolutte krav til mannen. Men du ser vel at fantasiene gjenspeiler en krav, motta, vil ha vil ha vil ha-mentalitet hos kvinner? Synes du den er videre sympatisk? Jeg er mye på datern nå og ser dette hele tida. Helt alminnelige jenter (intet galt med dem) søker seg ualminnelig bra menn. De har en kravliste (el. ønskeliste/fantasier) som ikke står i noe rimelig forhold til hva de selv kan tilby. Greit, det er lov å fantasere som du sier, men de røper da samtidig enten at de lider av prinsessenykker eller at de mangler virkelighetssans, eller begge deler. Heldigvis er ikke alle kvinner slik.
bukett Skrevet 23. mars 2011 #25 Skrevet 23. mars 2011 Hvordan er det mulig å tilfredstille ei dame? Dere er så kravstore!!!!!!!!!!!!! Menn stiller ingen krav?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #26 Skrevet 23. mars 2011 Menn stiller ingen krav? Jo: at dama er søt og har godt humør. That`s it.
Gjest Primadonna Skrevet 23. mars 2011 #27 Skrevet 23. mars 2011 Men du ser vel at fantasiene gjenspeiler en krav, motta, vil ha vil ha vil ha-mentalitet hos kvinner? Synes du den er videre sympatisk? Jeg er mye på datern nå og ser dette hele tida. Helt alminnelige jenter (intet galt med dem) søker seg ualminnelig bra menn. De har en kravliste (el. ønskeliste/fantasier) som ikke står i noe rimelig forhold til hva de selv kan tilby. Greit, det er lov å fantasere som du sier, men de røper da samtidig enten at de lider av prinsessenykker eller at de mangler virkelighetssans, eller begge deler. Heldigvis er ikke alle kvinner slik. Ich bin von topf bis zoe auf liebe eingestellt - denn das is meiner welt - sonst gar nichts!
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #28 Skrevet 23. mars 2011 Ich bin von topf bis zoe auf liebe eingestellt - denn das is meiner welt - sonst gar nichts! Marlene er nå én ting, Plain Jane noe helt annet (men filmen er bra den).
Gjest Applecore Skrevet 23. mars 2011 #29 Skrevet 23. mars 2011 Men du ser vel at fantasiene gjenspeiler en krav, motta, vil ha vil ha vil ha-mentalitet hos kvinner? Synes du den er videre sympatisk? Jeg er mye på datern nå og ser dette hele tida. Helt alminnelige jenter (intet galt med dem) søker seg ualminnelig bra menn. De har en kravliste (el. ønskeliste/fantasier) som ikke står i noe rimelig forhold til hva de selv kan tilby. Greit, det er lov å fantasere som du sier, men de røper da samtidig enten at de lider av prinsessenykker eller at de mangler virkelighetssans, eller begge deler. Heldigvis er ikke alle kvinner slik. Man kan da ha fantasier/ønsker og fortsatt være realistisk? Jeg skulle av og til ønske at mannen min var litt mer oppmerksom og litt mindre glemsom, men jeg anser meg fortsatt for å være den heldigste kvinnen på jord som har ham.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #30 Skrevet 23. mars 2011 Man kan da ha fantasier/ønsker og fortsatt være realistisk? Jeg skulle av og til ønske at mannen min var litt mer oppmerksom og litt mindre glemsom, men jeg anser meg fortsatt for å være den heldigste kvinnen på jord som har ham. Ser du virkelig ikke at kravmentalitet og prinsessenykker er problematisk og usympatisk?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #31 Skrevet 23. mars 2011 Man kan da ha fantasier/ønsker og fortsatt være realistisk? Jeg skulle av og til ønske at mannen min var litt mer oppmerksom og litt mindre glemsom, men jeg anser meg fortsatt for å være den heldigste kvinnen på jord som har ham. Og nøyaktig hva taler for at alminnelige kvinner vil ende opp med ualminnelig bra menn? Hvis de liker alfamenn så bør de vel være alfa selv, ikke sant?
Gjest HunterLady Skrevet 23. mars 2011 #32 Skrevet 23. mars 2011 HunterLady: Skulle ønske jeg visste hvordan du så ut, har fulgt med på hva du har skrevet av og til, og fy flate. Lurer på hvilket utseende som sitter på en sånn tøff, flott og herlig personlighet vi har sett her Jeg er alfakvinnen! Hahaha! Neida, men jeg tør å si at jeg ligger over gjennomsnittet ihvertfall. Noen sier jeg ser øst-europeisk ut, men jeg er ikke det sånn helt egentlig. Ser ihvertfall ikke ut som Kari Nordmann! Hvem vet? Kanskje jeg en dag lager en tråd lignende disse "er denne kvinnen vakker?", også er vedkommende meg.
bukett Skrevet 23. mars 2011 #34 Skrevet 23. mars 2011 Jo: at dama er søt og har godt humør. That`s it. Er ikke det litt betenkelig?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå